מה זה SEO ומדוע הוא כלי שיווק קריטי לעסקים?

העולם הדיגיטלי הביא עמו אינספור שינויים מהפכניים ויצר לנו סביבה חדשה המנוהלת דרך המסכים והרשתות החברתיות. כיום, כמעט וניתן לעשות הכול אונליין, מקניות, תשלומים, ניהול כספים, לימודים ועד שירותי בריאות, ובפרט מאז פרוץ מגפת הקורונה שכפתה על עולמינו ריחוק חברתי, בידודים ועבודה מהבית. כך או כך, העולם הדיגיטלי והחשיפה הגלובלית שלו יצר פלטפורמת פרסום ושיווק חסרת מעצורים שבה ניתן לקדם עסקים ושירותים שונים, והוליד את תחום קידום האתרים הידוע בשם SEO שהוא ראשי התיבות של Search Engine Optimization. אך מה הופך את תחום ה-SEO לכלי כל כך יעיל וחושב בקידום אתרים, ומהי הדרך הנכונה להשתמש בו? בואו נמשיך.

אז מהו קידום אורגני (seo), ומדוע הוא כלי קריטי לקידום אתרים?

מי מאיתנו לא יצא לו לפנות למנוע החיפוש של גוגל כדי לחפש שירותים ועסקים שונים? ובכן, באופן טבעי, רוב האנשים בדרך כלל פונים לתוצאות הראשונות שהמנוע סיפק להם, מה שגרם למנהלי האתרים ובעלי העסקים השונים להבין שכדי לקדם את האתר/שירות/עסק שלהם, זה קריטי שהם יופיעו בראש רשימת התוצאות. בדיוק לשם כך נוצר ה-SEO, שמעניק לכל אחד את היכולת בעזרת מגוון פעולות שונות, לשפר את מיקומו בתוצאות החיפוש של גוגל באופן אופטימלי.

מהם הקריטריונים החשובים בתהליך האופטימיזציה?

תהליך האופטימיזציה הוא תהליך טכני המורכב מתיקון של שגיאות במבנה האתר, הבנת האלגוריתם, בניית קישורי הפנייה חיצוניים, ניקוי הקוד והתאמתו להנחיות של גוגל, תחזוקת האתר ותיקון תקלות בזמן אמת, וכמובן הקפדה על התאמת תוכן האתר. מדובר בשילוב של יכולת טכניות הכולל איסוף מידע ופרטים ושימוש נכון שלהם, עם יצירת תוכן נגיש וברר וחלוקת קטגוריות ודפים תוך שימוש מדויק של מילות מפתח רלוונטיות שיגרמו לאתר שלכם לעלות ראשון במנוע החיפוש בהתאם למה שחיפש הגולש ודרישותיו.

התאמת האופטימיזציה לדרישות המשתמש הינה קריטית ליעילות של קידום אתרים. בסופו של יום המטרה היא לא שהאתר שלכם רק יופיע בין הראשונים בתוצאות החיפוש, אלא שיהיה רלוונטי ויענה על שאלת החיפוש של המחפש, אחרת אין לכך משמעות. לכן, חשוב שמילות המפתח יכללו את ביטוי החיפוש אך גם יספקו להן את התשובה, או במקרה שלנו שירות.

בישראל אנו קוראים לתהליך ה-SEO גם קידום אורגני מהסיבה שמדובר בקידום "טבעי" ולא ממומן, שבו אנו "עוזרים" למנוע החיפוש להציג את האתר שלנו בתוצאות הראשונות של החיפוש על סמך הרלוונטיות שלהן לביטוי ושאלת החיפוש שהוצגה בפניו.

חשיבותו של התוכן בשיטת ה-SEO

התוכן שבו אנו יוצרים עבור קידום אורגני הוא חלק קריטי בהצלחת הקידום. למרות שתוכן אפקטיבי מתחיל בפן הטכני של מחקר מילים, אין זה מספיק. כלומר, חשוב לייצר תכנים שבהם משולבות מילות המפתח, אך התוכן צריך להיות איכותי ואינפורמטיבי, וכמובן שיווקי על מנת לייצר לידים ולהוביל להמרות. חשוב לזכור שה-SEO הוא רק כלי לחשוף אתכם לקהל היעד שלכם, אך העבודה השיווקית הממירה למכירות תלויה בייחוד ובהצגת המוצר/שירות/חברה שלכם. כמו כן,  זאת, לא כל אתר נועד לרכישות אונליין וקיימים אתרי תדמית שמטרתם להוות "כרטיס ביקור" ולמשוך לקוחות חדשים. אתרים אלו לרוב כוללים תוכן מצומצם המציג אודות החברה, את שירותיה, ובלוגים בנושא. גם עבור אתרים אלו חשוב להקפיד על תוכן איכותי הכולל מלל רלוונטי ותוכן מקורי, תמונות, סרטונים, ועיצוב נכון של האתר. בנוסף, יש חשיבות רבה לעדכון התכנים הקיימים ולפרסום תכנים חדשים, וזה נובע מהעובדה שככל שאתם משקיעים יותר בתוכן, גוגל "מסמנת" אתכם כיודעי דבר ובעלי סמכות בתחום שלכם, ומקדמת אתכם כנגד המתחרים.

 

מהן ההנחיות של גוגל ליצירת תוכן איכותי?

  1. כתיבת תוכן מקורי.
  2. כתיבת תוכן אמין המבוסס על מקורות סמכותיים.
  3. שפה תקנית.
  4. תוכן בעל ערך ורלוונטיות לגולשים.

 

האם כל אחד יכול לבצע קידום אורגני ולמה מומלץ להיעזר בשירותי מומחים ל-SEO?

התשובה לשאלה זו הינה מורכבת מכמה אלמנטים. מצד אחד וודאי שכל אחד יכול לבצע קידום אורגני מהסיבה הפשוטה שאף אחד לא עומד בדרכיכם. יחד עם זאת, כפי שוודאי כבר הבנתם, מדובר בתחום לא פשוט, הדורש ידע טכני עשיר, מעקב קבוע אחר מאות הפרמטרים השונים לדירוג אתרים של גוגל שמשתנים ומתעדכנים בעקביות, והבנה יסודית בניהול קמפיינים, בתכנים איכותיים, באבחון מילות המפתח המתאימות והשאילתות הנכונות, וכמובן בשיווק. כך או כך, מדובר במקצוע. חישבו על זה ככה, יש לא מעט אנשים שיכולים לרכוש מוצרים שונים בחנות לחומרי בנייה השכונתית, אך הם כנראה לא יכולים לבצע עבודה איכותית ויסודית כמו אנשי המקצוע המוסמכים, לא ככה? ובכן, לשם כך מומלץ להיעזר בשירותיהם של מומחים ל-SEO. אנשי המקצוע העוסקים בקידום אורגני הם אנשי מקצוע מנוסים ובעלי היכרות עמוקה עם התחום. בעזרת הידע שלהם, הם יודעים להביא את העסק שלכם למצב שבו הוא מקודם בכל המקומות הרלוונטיים ברשת, ולהעניק לו חשיפה נרחבת אל מול קהלי היעד השונים. השקעה במומחים ל-SEO היא השקעה למען רווח, והיא הוכיחה את עצמה פעם אחר פעם כמשתלמת.

מדוע SEO הכרחי עבור כל בעל עסק?

מהסיבה הפשוטה שבעידן של היום, האינטרנט הוא הכלי השיווקי הכי חזק ועוצמתי בתחום השיווק, ואם אינכם מקבלים את החשיפה הנכונה בזמן שהמתחרים שלכם כן, אתם לא תצליחו להרוויח ולקדם את העסק שלכם. מדובר בתהליך מורכב ורב-גוני היכול להוביל לזינוק משמעותי במכירות, במיתוג שלכם כחברה, ובהכנסת העסק/שירות/חברה שלכם לתודעת קהלי היעד שלכם.