קידום עסקים באינטרנט-שיטות הפרסום

בחברה הדיגיטלית של היום אסטרטגיית שיווק יעילה לא יכולה להתקיים מבלי קידום עסקים באינטרנט. אנו חיים בעידן האונליין ומבלים את מרבית זמננו מול המסכים. לכן, זה רק טבעי, שעסק שמעוניין בחשיפה נרחבת חייב לדעת כיצד לשווק את העסק שלו אונליין, ולא פחות חשוב כיצד להגיע אל קהלי היעד שלו. אם בעבר קידום עסקים באינטרנט היווה כלי שיווק נוסף באסטרטגיה שיווקית, כיום מדובר בפלטפורמה הכי חשובה לקידום העסק. יחד עם זאת, בין מבחר הרשתות החברתיות השונות, מנוע החיפוש בגוגל, והחשיפה הגלובלית , זה הכרחי להכיר את הדרכים השונות והיעילות ביותר לשיווק עסק באינטרנט כדי להגיע ליעדים הנחשקים, ובשיווק כמו בשיווק, חשוב לדייק כדי לקלוע למטרה, שהיא הגדלת מכירות, מיתוג העסק, והכנסת השירות/עסק/מוצר לתודעת הציבור. אך מהן הדרכים האפקטיביות לקידום עסקים באינטרנט, כיצד נבחר את הדרך הנכונה לנו, והכי חשוב, איך נשתמש בהן נכון? כל זאת בהמשך.

אז מהו קידום עסקים ומהן שיטות הקידום המומלצות?

ובכך, כדי לענות על שאלה זו, קיבצנו עבורכם את השיטות הטובות ביותר לשיווק וקידום עסקים באינטרנט. שנתחיל?

שיווק אורגני SEO

קידום אורגני –  Search Engine Optimization, הינה אחת השיטות המובילות בקידום אתרים באינטרנט. בואו נודה בכך, כאשר יש לנו שאלה, או שאנו מחפשים שירות/מוצר/חברה, אנו פונים ישר למנוע החיפוש של גוגל ומתייחסים בדרך כלל לתוצאות שעומדות בראש רשימת התוצאות. ובכן, תהליך האופטימיזציה (SEO) הוא תהליך טכני המורכב ממחקר מילות מפתח, הבנת האלגוריתם, ניקוי הקוד והתאמתו להנחיות של גוגל, והקפדה על תוכן איכותי ורלוונטי שבעזרתו אנו עוזרים למנוע החיפוש של גוגל למצוא את האתר שלנו כרלוונטי לשאלת החיפוש של הגולש ולהציג אותו בראש רשימת תוצאות החיפוש, מה שמסייע לנו לחשיפה נרחבת אל קהלי היעד, והלקוחות הפוטנציאליים שלנו.

בניית אתר

בניית אתר מקצועי היא קריטית הן בפן הטכני, הוויזואלי, ואיכות התוכן שלו. מדובר בכרטיס הביקור של העסק שלך, או אפילו ברושם ראשוני, שכמו שאתם יודעים אין לכך הזדמנות שנייה. לכן, זה הכרחי שהאתר יהיה מורכב מכמה אלמנטים עיקריים הכוללים עיצוב אסתטי, תשתית, אחסון ותוכן. מעבר לעיצוב הראשוני, יש חשיבות עצומה לשפת התכנות של האתר וחשוב שהאתר יפעל באופן תקין, מהיר ויתאים לצרכיו של הלקוח. בניית אתר דורשת מקצועיות או ידע וכני נרחב כיוון שהאתר יושב על שרת אינטרנטי ומתחבר באמצעות דומיין, וזה חשוב לבחור נכון. כמו כן, חשוב לזכור שהצלחת האתר תלויה בשילוב מדויק של כל האלמנטים שציינו, לכן אין להתפשר על האיכות של אף אחד מהם.

דפי נחיתה

אחד הדברים החשובים בקידום אתרים זה להעניק לגולש גישה מהירה וקלה לאתר שלך. לשם כך קיימים דפי נחיתה שהם קישורים מהירים לאתר המופיעים בדפי אינטרנט שיכולים ליצור טראפיק. יחד עם זאת, כדי שהגולש יחליט להמשיך לחקור את האתר ולא לצאת ממנו בשניות הראשונות, חשוב שדף הנחיתה יהיה אטרקטיבי ואינפורמטיבי, ולא פחות חשוב שיניע לפעולה ויגרום ללקוח הפוטנציאלי להשאיר את פרטיו בכדי לשמוע מכם פרטים נוספים. זכרו, למרות שעבור הלקוח מדובר בכניסה ללינק, עבורכם מדובר באסטרטגיה שיווקית מוקפדת ומקצועית.

 

מימון קמפיין

בניגוד לשיווק אורגני, קמפיין ממומן הוא כאשר אנו משלמים לגוגל להציג את האתר שלנו בתוצאות הראשונות של מנוע החיפוש. יחד עם זאת, למרות המימון, עדיין יש חשיבות עצומה לדיוק של מילות המפתח ולרלוונטיות שלהן לשאילתות של הגולשים באינטרנט . ההבדל בין קמפיין ממומן לשיווק אורגני זה שהוא מאוד מועיל לפרסום מהיר, של מבצעים עכשוויים, חשיפה מהירה, וכדומה. כמו כן, יש סוגים שונים של מימון קמפיין ברשתות חברתיות כמו פייסבוק, אינסטגרם וכו', ולמרות שזה נראה פשוט לביצוע, זכרו שהמטרה היא חשיפה מהירה לקהלי היעד שלכם, ולשם כך חשוב התאמת התוכן והעיצוב באופן מקצועי, מעקב שוטף על הטראפיק, וביצוע שינויים בהתאם.

 

רשימות תפוצה

אחד הדברים החשובים ביותר זה לא רק לעורר עניין חד פעמי בקרב הגולשים, אלא ליצור תשתית של לקוחות פוטנציאלים שמעוניינים להתעדכן לגבי מבצעים, וחדשות של האתר שלכם. לשם כך, זה חשוב ליצור תבנית פשוטה ואטרקטיבית להשארת פרטים נוספים, ליצור רשימות תפוצה של המתעניינים, ולשלוח פעם בחודש או יותר ניוזלטר ענייני ושיווקי שגם יניע לפעילות באתר, גם יזכיר את השירות/מוצר שלכם, וגם יהווה שימור לקוחות איכותי עם מתעניינים ולקוחות שכבר ביצעו רכישה. חשוב לא להכביד, לא להטריד, ולא להגזים. המטרה של הניוזלטר זה להשאיר אתכם רלוונטיים אך לא לייצר אנטגוניזם.

פעילות ועדכונים ברשתות החברתיות

הרשתות החברתיות הן פלטפורמות אפקטיביות במיוחד לשיווק וקידום אתרים. יחד עם זאת, כדי להוציא מהן את התוצאות האופטימליות, חשוב לעדכן ולהוסיף תכנים חדשים על בסיס יומיומי, לעורר דיונים ברשת שיגרמו לאנשים להגיב ולהקפיץ את המודעה, לתחזק את העמוד חברה שלכם, ולפרסם פוסטים שיווקיים בעלי ערך עם וויזואליים שיוצרים עניין ומעוררים את סקרנות הגולשים.

 

בין כל שיטות הקידום שציינו הנ"ל חשוב תמיד לזכור שניתן ורצוי לשלב ביניהן, להקפיד ולהתמיד, והכי חשוב לעשות זאת בחוכמה ובהתאמה לאסטרטגיה שיווקית מתוכננת מראש. כמו כן, תמיד טוב לבחון מה עושים המתחרים שלכם. בסופו של יום, בימינו, כמעט בכל תחום יש אינסוף חברות ומוצרים שמנסים להתברג באותה רובריקה והמטרה שלכם היא למתג את עצמכם כמובילים בז'אנר. בנוסף, למרות שכביכול ניתן לבצע קידום אתרים באופן עצמאי, כדאי שתקחו בחשבון שהמתחרים שלכם משקיעים באנשי מקצוע מנוסים שיודעים בדיוק איך להביא את המתחרים שלכם ליעד, שבו גם אתם חפצים. לכן, כדאי שתדעו שהשקעה באנשי מקצוע בתחום השיווק אונליין, זו השקעה בעלת ערך שתוביל לרווחים ולהגדלת מכירות, ותציב אתכם בראש הרשימה (תרתי משמע). בהצלחה.