ppc | מה זה קידום ממומן

קידום ממומן בגוגל – מה זה ואיך עושים

בשנתיים האחרונות העולם שלנו עבר טרנספורמציה דיגיטלית . וזאת בעקבות מגפת הקורונה שפרצה בשנת 2020 והביאה עלינו סדר עולמי חדש. בין סגרים, בידודים וריחוק חברתי, אנשים בכל העולם מצאו את עצמם מנהלים את רוב האינטראקציה האישית והעסקית שלהם דרך המסכים. כמו כן, בעקבות ההגבלות הרבות שאילצו אותנו להעביר לא מעט זמן בבית, נוצר צורך גדול בלהעביר את הזמן, והאינטרנט בהחלט היווה לכך פתרון מהיר ויעיל. לכן, בעוד שהפלטפורמות הדיגיטליות תמיד שיחקו תפקיד חשוב באסטרטגיית השיווק שלנו, בשנת 2022 הן משמעותיות יותר מתמיד וזאת כיוון שבעזרת שימוש נכון בכלי השיווק הדיגיטליים ניתן להגיע לחשיפה מטאורית של האתר שלנו.

יחד עם זאת, אחת הדילמות הנפוצות של בעלי אתרים זה האם להשתמש בקידום ממומן בגוגל PPC או להסתמך על שיווק אורגני. ובכן, במאמר זה נסביר על היתרונות המובהקים של קידום ממומן בגוגל, על הכלים המצוינים שגוגל מציעים , והכי חשוב, למי ומתי כדאי להשתמש בקידום ממומן בגוגל.  אז מבלי לבזבז זמן נוסף, בואו נתחיל.

ראשית, מה זה קידום ממומן – PPC?

קידום ממומן הוא כלי שיווק שמבוסס על תשלום לפי הקלקה על מודעה באינטרנט. בכל פעם שגולש מקליק על המודעה שלכם, אתם משלמים עמלה (ואך ורק אם הגולש הקליק!). הערך הכספי של מילות המפתח נמדד על פי כמות החיפושים של מילים אלו ורמת הפופולריות שלהן. יחד עם זאת, מטרתו של קידום ממומן הוא להגביר את החשיפה של האתר שלכם ולהגדיל את התנועה באתר. כמו כן, החלק הכי חשוב בקידום ממומן זה ה"בוסט" שהאתר שלכם מקבל בתוצאות החיפוש הממומנות במנועי החיפוש, וכמובן להשיג דירוג גבוה יותר משל המתחרים. PPC הן ראשי תיבות ל- Pay Per Click.

כיצד נקבעות תוצאות הדירוג בשימוש קידום ממומן בגוגל?

ובכן, בעוד שלא מעט פלטפורמות מציעות קמפיינים ממומנים, אין ספק שקידום ממומן בגוגל הינו הכלי המוביל ביותר וזאת כיוון שרוב האנשים בעולם פונים אוטומטית למנוע החיפוש של גוגל. יחד עם זאת, מודעות ה-PPC של גוגל פועלות על פי נוסחה שחשוב להבין בטרם מתחילים את מימון המודעה. הנוסחה מבוססת על שכולל של מחיר וציון איכות.

אך מהו ציון איכות?

ציון איכות הוא סוג של השערה המבוססת על שכלול מצטבר של שיעור הקלקה, הרלוונטיות של התוכן והמודעה לשאילתה במנוע החיפוש, ודף הנחיתה שלכם. כמו כן, ניתוח הנתונים המקדימים הללו נשען על סטטיסטיקות קודמות שבעזרת ניתן לנבא את הסבירות של הקלקה על המודעה, והם חשובים מאוד אם ברצונכם להגיע לחשיפה אופטימלית על ידי קהלי היעד שלכם.

כדי  לאימוד את שיעור הקלקה CTR צריך לחשב את מספר ההקלקות על המודעה ולחלקם במספר הופעות המודעה, כלומר, במידה והמודעה שלכם הוצגה עשרים פעם והובילה לשתי הקלקות, ניתן להבין ששיעור ההקלקה עומד על 20%. הסיבה שגוגל מבצעת ציון איכות נובעת מהעובדה הפשוטה שציון איכות מאלץ את המפרסמים ליצור מודעות רלוונטיות, דבר שמניע את הגולשים להמשיך להשתמש במנוע החיפוש, ולמפרסמים להמשיך לפרסם.

ומה לגבי הרלוונטיות?

לא פחות חשוב, זוהי מידת הרלוונטיות של המודעה שלכם, וזהו קריטי שמילות המפתח של המודעה יענו על הצורך של החיפוש בגוגל באופן מדויק, אחרת החשיפה של המודעה שלכם לא תהיה יעילה ולא תתורגם לכניסות לאתר. למשל, בואו נניח שאתם מפרסמים מלון בתל אביב, חשוב שהמודעה תענה על חיפוש מלונות בתל אביב, ולא בכל פעם שמישהו יחפש מידע על העיר עצמה או כתובת מסוימת.

דף נחיתה

בהמשך לנושא הרלוונטיות, דף הנחיתה הינו חייב להיות רלוונטי לשאילתה במנוע החיפוש ולמודעה עצמה. בסופו של יום, המטרה היא לא רק שיקליקו על המודעה שלכם, אלא גם שתהיה המשכיות שתוביל מביקור בדף להמרה. כלומר, מודעה שמטעה גולשים ומובילה אותם לדף הנחיתה שלכם כאשר בפועל היא אינה רלוונטית להם, תגרום להם לצאת מדף הנחיתה תוך כמה שניות, ולכם לשלם לשווא על הקלקת המודעה שלא באמת השיגה עבורכם את המטרה.

החלטתם להשתמש בקידום ממומן בגוגל? נהדר, אז מהו הצעד הראשון?

הגדרת יעדי הקמפיין
למשל, האם המטרה שלנו היא למכור את שירותינו, לחשוף את האתר שלנו ולמתג אותו בקרב קהלי היעד שלנו, ליצור רשימת לקוחות פוטנציאליים עבור הניוזלטר החודשי, או אולי להוביל את הלקוחות הפוטנציאליים ליצירת קשר. זהו קריטי להישאר מפוקסים ולא להתפזר עם המטרות שלנו. ככל שהיעד יהיה יותר ברור ומחודד ככה ההשקעה שלנו במודעה תניב לנו יותר רווחים וכמובן תחזיר לנו במהרה את ההשקעה הראשונית.

הצעד השני בקידום ממומן בגוגל
בחירת ביטויים ומילות המפתח- זהו כנראה אחד השלבים הקריטיים בהכנת המודעה. עלינו לבחור ביטויים שהם כמה שיותר מדויקים בתיאור המוצר/שירות/עסק שאנו רוצים להציע לקהלי היעד שלנו. לשם כך, ניתן ומומלץ ביותר להשתמש בשירות של גוגל הנקרא  Google Trends שעוזר לנו לאתר את ביטוי החיפוש ומילות המפתח הנכונות. זכרו שעל כל הקלקה על מודעה אנו צפויים לשלם ולכן זה חשוב שזה לא יהיה לשווא. אך כמה באמת זה יעלה לנו? ובכן, השאלה היא באיזה תחום מדובר. כלומר, כאשר מדובר בתחומים בעלי ביקוש נמוך יותר העלות שלהם תהיה נמוכה יותר, בעוד שאם מדובר במוצר מבוקש ובעל מתחרים רבים (וכך גם האינטרס שלכם לקבל דירוג גבוה  משמעותי יותר)אז העלויות יהיו גבוהות יותר ואף עלולות לנו בין 50-100 ש"ח להקלקה.

הצעד השלישי
תוכן ונוסח – נכון, מילות המפתח הן חשובות עבור מנוע החיפוש, אך התוכן עצמו והנוסח הוא לא פחות חשוב כדי לתפוס את עיניהם של הלקוחות הפוטנציאליים. זכרו, תוכן איכותי ומסקרן מושך תשומת לב, מעיד רבות עליכם ועל העסק שלכם, ובסופו של דבר מוביל לטראפיק רחב יותר. כמו כן, גוגל מאוד אוהבים תכנים איכותיים ומוצלחים ודואגים לתגמל את הקמפיין בעלות נמוכה יותר. לכן משתלם להשקיע.

 

מה חשוב בהפניית הגולשים לאחר הקלקה על המודעה?

בין אם אתם מפנים אותם לדף נחיתה, ובין אם אתם מפנים אותם אל האתר שלכם זה חשוב מאוד שיהיה לכם דף נחיתה/אתר איכותי הן ברמת התוכן, הן ברמת העיצוב, והן ברמת התקינות הטכנית של האתר. אם תתחילו קמפיין דרך קידום ממומן בגוגל כאשר יש כשלים טכניים מובהקים באתר/דף נחיתה שלכם, גוגל מהר מאוד תזהה את הכשלים הללו ותייקר משמעותית את הקמפיין שלכם. מדוע? כי הכוח של גוגל הוא ביעילות שלו, והם אינם מוכנים שהקמפיין שלכם יפגע להם באמינות וישלח את הגולשים לאתרים ודפי נחיתה לא רלוונטיים ובעלי כשלים.

מה חשוב להציע בדף הנחיתה/אתר אליו מופנים הגולשים?

  1. התאמת גלישה בנייד- בימינו רוב האנשים נוהגים לגלוש דרך הסלולר ולכן זהו חשוב שהלינק של המודעה שלכם יותאם לפתיחה בסלולר. רוב האנשים לא יבזבזו את זמנם ויעברו למחשב כדי לפתוח את המודעה.
  2. תקינות ומהירות- לינק שבור או מהירות איטית מידי? עם התחרות שיש היום רוב הגולשים פשוט ימשיכו הלאה. לכן חשוב לדאוג שהאתר או דף הנחיתה יעלו במהירות ובאופן תקין.
  3. מדיה ועיצוב- אין טוב ממראה עיניים, לא ככה? כדאי שתדאגו שעמוד הנחיתה או האתר שלכם יציעו לגולש תמונות רלוונטיות, סרטוני תדמית, וסקירת מוצר מציאותית כמה שיותר. ככל שהמשתמשים ידעו מה הם יכולים לקבל ככה יש יותר סיכוי לרכישה.

כל קמפיין והמאפיינים שלו

כפי שכבר ציינו, כל קמפיין נוצר בעבור מטרה שונה ולכן חשוב להתאים את הפיצ'רים של המודעה למטרות הללו. למשל:

מכירת מוצר- אם הקמפיין נועד למכירה של מוצר, זהו בסיסי להבליט את המוצא בעזרת תמונה ברורה ומעוצבת, המלצות של לקוחות שכבר רכשו את המוצר, מידע מדויק של רכיבי המוצר והיתרונות שלו, הייחוד של המוצר, ולא פחות חשוב אפשרויות תשלום מאובטחות. אנשים שחוששים מרכישה אונליין עלולים לוותר על רכישה אם אופן התשלום לא נראה להם.

לידים – מעוניינים בלידים? תיצרו טופס וירטואלי לאיסוף לידים שמתעד את המידע של המתעניינים, וחשוב שהוא יהיה מורכב מבולטים קצרים ונוחים. כמו כן, חשוב שהמודעה תהיה בעלת תוכן תמציתי וברור שמעביר למשתמשים בדיוק מהו השירות שהנך מציע להם.

יצירת קשר טלפוני- אם הנך מעוניין שהלקוחות הפוטנציאליים שלך ייצרו איתך קשר תדאג לבולט מעוצב ובולט שבלחיצה אחת יפנה אותם ישירות לשיחה עם שירות הלקוחות שלך.

אילו סוגי קמפיינים ניתן לעשות בעזרת קידום ממומן בגוגל?

קודם כל חשוב לציין שבאפשרותכם לנהל כמה וכמה קמפיינים במקביל, כך שאם הנכם מנהלים כמה אתרים, או מעוניינים לקדם כמה שירותים של עסק אחד, ניתן לקדם אותם במקביל מחשבון גוגל יחיד.

הקמפיינים השונים יכולים להבדיל את עצמם על פי סוג קמפיין, דמוגרפיה, מיקום גיאוגרפי, ותחומי עניין וסוג המוצר/שירות/עסק. כמו כן גוגל מעניקה לכם את האפשרות לבחור את היעדים הרצויים, את המגדר והגילאים אליו אתם מעוניינים לפנות, ואף לחלק את התקציב בהתאמה אישית.

התאמת המודעות על פי קבוצות

במקרה כזה, ניתן להתאים את המודעה לקבוצות שונות בעזרת מיקוד של מילות מפתח וביטויים שמאופיינים לשימוש על ידם. כמו כן, כיוון שגוגל מעריכה עבודה יסודית ואיכותית, ומעלה גם את האמינות של מנוע החיפוש שלהם, גוגל תדאג להעניק לכם דירוג גבוה יותר, וכמובן לצמצם לכם את העלויות פר הקלקה.

מהם הכלים הטכניים שמסייעים לנו לעקוב אחר הביצועים של קידום ממומן בגוגל?

אז ביצעתם הכול כמו שצריך והתחלתם את הקמפיין? עכשיו חשוב שתכירו את הצעדים הבאים והחשובים בפן הטכני. בסופו של יום אתם רוצים לראות אם הקמפיין מניב תוצאות, לא ככה? ובכן, לשם כך חשוב שתבצעו מעקב על התנועות באתר, והאם אכן המודעה דוחפת את הגולשים לבצע רכישה, ליצור קשר, או להשאיר פרטים.

עבור כך גוגל מציעה לכם כלים חשובים שיעזרו לכם לבצע את המעקב הזה ולנתח את נתוניו, כגון:

זיהוי מגמות בעזרת Google Trends
כדי לעשות הסקת מסקנות זה חשוב לזהות את המגמות של חיפושי הגולשים ולבצע התאמות בהתאם לכך. Google Trends הוא כלי שמעניק לכם את היכולת לסקור את ההרגלים של הגולשים ואת הרגלי הצריכה שלהם. כמו כן, בעזרת הכלי החשוב הזה תוכלו לראות שינויים מגמתיים הן בכוונות של מילות המפתח והן בהקשרים שלהן בקרב הגולשים. לא פחות חשוב, זה יסייע לכם לעדכן את מילות החיפוש בהתאם לכך ולזהות את המתחרים שלכם בתחום שבו אתם פועלים.

Google Search Console
זהו אחד הכלים היעילים שגוגל מציעים למנהלי אתרים ובפרט לקידום אתרים.  בעזרתו, תוכלו לעקוב אחר ביצועי החיפוש, כשלים טכניים שגוגל נתקל בהן ומשפיעים על תוצאות החיפוש (וגם מורידים את הדירוג שלכם), תנועה באתר, ונתונים סטטיסטים שונים. מדובר בשירות חינם ויעיל ביותר למנהלי אתרים. – פרטים נוספים על כלי מנהל האתרים של גוגל

Google Analytics
השירות הזה שמוצע חינם על ידי גוגל הוא כנראה הכלי החשוב ביותר לקידום ממומן בגוגל. בסופו של יום, הדרך הטובה ביותר להבין את יעילות הקמפיין שלכם זה לנתח אותו ברמה סטטיסטית.  Google Analytics הוא כלי שמעניק לכם נתונים סטטיסטיים של תנועות הגולשים באופן מפורט, ואף מספק נתונים על מקור התנועות ועל התנודות במכירות. (מידע על גוגל אנליטיקס)

חשוב לומר, שניתוח סטטיסטיקות זו הדרך הכי נכונה לנתח את הצלחת הקמפיין שלכן וזה מעניק לנו את היכולת לנתח את הנתונים על פי סגמנטים שונים כגון כמות אינטראקציות (הקלקה על הבולט), שיעור האינטראקציות CTR ( Click Through Rate), עלות ההקלקה הממוצעת (Cost Per Click) CPC, ושיעור המרות ועלותן (על פי ההגדרות שקבענו מראש).

אז האם כדאי לכם להשתמש בקידום ממומן בגוגל?

ובכן, בעוד שלא מעט מנהלי אתרים בוחרים דווקא להשתמש בקידום אורגני, אין ספק שקידום ממומן בגוגל הוא אחד מכלי הפרסום המובילים שלהם.  כמו כן, קידום ממומן מגביר את קצב החשיפה שלכם ומדרג אתכם גבוה יותר במנוע החיפוש. יחד עם זאת, השאלה של כדאיות מאוד תלויה בשימוש נכון של השירות הזה. אין ספק שהיתרון המובהק שלו זה שהוא יכול להוביל לחשיפה עצומה בזמן קצר יותר, ולהוביל ללידים רבים ולהמרה. אך חשוב לזכור, מקצועיות היא שם המשחק ושימוש פזיז ושגוי של קידום ממומן עלול להוביל להקלקות חסרות תכלית שלא יובילו לאף מקום ובסוף גם יעלו לכם כסף. ולכן, אכן מדובר במודל פרסום מומלץ עבור אלו שישתמשו בו בחוכמה ובמקצועיות.