קידום אורגני ושיפור תנועה |seo-up

התנועה האורגנית שלכם נפגעת? בדקו את הדברים הבאים

אתר מוצלח זה אתר שיש לו טראפיק גבוה. יחד עם זאת, בעוד שהמטרה העיקרית היא לייצר תנועה אורגנית באתר שלנו, קיימים אלמנטים שונים העלולים לפגוע בכך וצריך להיות מודעים להם, אך לא פחות חשוב, חשוב לדעת כיצד להתמודד עמם. לשם כך עליכם ללמוד כיצד לנתח גרפים ועבור זאת קיים כלי מנהלי אתרים של Google Search Console.

על פי גוגל, הגורמים לפגיעה בתנועת החיפוש האורגני מסווגים לחמישה קטגוריות:

ליקויים באבטחת האתר, כשלים טכניים בעמודי האתר או באתר עצמו, שינויים ועדכונים באלגוריתם של מנוע החיפוש של גוגל, הפרת ההנחיות של גוגל, וכמובן שינויי התנהגות הגולשים בביצוע חיפוש במנוע החיפוש של גוגל.

נשמע מורכב? אז בואו נסביר ונפרט.

מהם כשלים טכניים בעמוד האתר או באתר עצמו?

כשלים טכניים הם הינם בעיות טכניות שפוגעות בתנועה של האתר. הבעיות הללו עלולות להיות קשורות  לכמה דברים:

  1. שהשרת שבו אנו משתמשים לאתר אינו זמין או תקין.
  2. שקיימת תקלה בציוד תקשורת, בתווך, ועוד, וזה גורם לכשל בניתוב לאתר.
  3. מתבצעת חסימה על ידי קובץ ה- txt.

לעומת זאת, כאשר קיימים כשלים טכניים בעמוד האתר המונעים מהגולשים גישה לעמוד ייתכן וזה קשור ל:

  1. הפניה שגויה המוכרת כ-301
  2. דף שאינו נמצא המוכר כ-404
  3. תוספת התג ""noindex שאומרת כי דף אינטרנט לא אמור להיות מוצג בדפי התוצאות של מנוע החיפוש.

מהם ליקויים באבטחת האתר?

כאשר גוגל מזהה בעיות וליקויים באבטחת האתר כגון וירוסים, מתקפת כופרה, או בכללי כל בעיה שמהווה סיכון לאבטחת מידע, גוגל פועלת כדי להגן על הגולשים ומתריעה בפניהם על גלישה באתר, דבר שגורם לירידה משמעותית בטראפיק האורגני ובביקור של אנשים באתר.

יחד עם זאת, במידה והאתר שלכם סובל מווירוס, קיימות דרכים שונות לנקות את האתר מווירוסים ולהחזיר את האתר לפעילות תקינה.

מהם שינויים ועדכונים באלגוריתם של מנוע החיפוש של גוגל וכיצד הם משפיעים על הטראפיק?

גוגל לא פעם מבצעת שינויים אלגוריתמיים ועדכונים שונים שעלולים להשפיע על התנועה האורגנית באתר. כאשר השינויים האלגוריתמים הללו מבוצעים בהגדרות של מנוע החיפוש של גוגל, עלולה להיות צניחה בתנועה האורגנית באתר שלנו, ולכן חשוב לב לעקוב ולשים לב לשינויים.

מהן הפרות ההנחיות של גוגל?

ובכן, לגוגל יש הנחיות ברורות לגבי אופן ניהול אתר ושיווקו לגולשים, אך כאשר בעלי אתרים מפרים את ההנחיות הללו, גוגל עלולה לבצע פעולה ידנית כנגד האתר או חלקים ממנו ולפגוע באופן משמעותי בתנועה האורגנית שלו (ראו הוזהרתם). הפרות הנחיות של גוגל עלולות להתבטא בהסתרה מכוונת של מילות מפתח, הטעיית הגולשים תוך הצגת מידע שונה במכוון במנוע החיפוש, החלפת קישורים ועוד.

אז כיצד נתמודד עם ירידה בתנועה האורגנית באתר?

ובכן, מעבר לעובדה שאנו חיים בחברה שבה הרגלי הצריכה שלה משתנים באופן יחסי דיי מהיר, לא פעם הגולשים אפילו אינם טורחים להיכנס ללינקים שמנוע החיפוש הציע להם כתשובה לחיפוש שלהם, אלא הם פשוט מסתפקים במידע הראשוני המוצג בעמוד התוצאות. לא ניתן למנוע את שינויי ההתנהגות של הגולשים, אך חשוב לעקוב אחר שינויים אלו, ולבצע שינויים ועדכונים בהתאם.

מדוע SEO הכרחי עבור כל בעל עסק?

איך אומרים, בעיות לחוד פתרונות לחוד. לאחר שפירטנו על אלמנטים וגורמים שונים שעלולים לגרום לירידה בתנועה האורגנית באתר שלכם, הגיע הזמן לפרט על כיצד עליכם להתמודד איתם בעזרת כלי מנהלי אתרים של גוגל (Google Search Console), וגוגל מגמות (Google Trends) שיסייעו לכם לנתח באופן נכון את הסיבה לירידה בטראפיק האורגני.

לשם כך הכנו עבורכם כמה טיפים יעילים במיוחד:

  1. ערכו השוואה בין תקופות הניתוח לתקופה הנקודתית אותה אתם מעוניינים להבין – לא פעם כדי לעשות הסקת מסקנות נכונה צריך לבחון שתי נקודות זמן ולערוך ביניהן השוואה כדי להבין מה הם המשתנים שמשפיעים על הטראפיק.
    למשל, כמות חיפושים בתקופה אחת לעומת אחרת, מהם ביטויי החיפוש הנפוצים והשינויים בהם בנקודת זמן אחת לעומת נקודת זמן אחרת, באילו מכשירים התבצעו החיפושים ומיקומם הגלובלי, האם חלו שינויים באופן תצוגת התוצאות ועוד.
  2. בצעו שינוי בברירת המחדל של Google Search Console עבור תקופת הניתוח – כלומר, בעת חיבור לגוגל קונסול, מתבצעת פעולה אוטומטית של הדשבורד המציגה בפניכם את נתוני הטראפיק של השלושה החודשים האחרונים.
    עליכם לשנות את הערך שיציג בפניכם את הנתונים עבור ה-16 חודשים האחרונים כיוון שזה יעניק לכם נקודת ניתוח רחבה יותר ותוכלו לבחון את העליות והירידות בתנועה האורגנית ולהסיק האם מדובר בירידה תלוי עונה, תקופה, או שלחילופין מדובר בירידה עקבית שדורשת הסקת מסקנות ושינוי אסטרטגיה.
  3. בצעו ניתוח של חיפוש תקופתי לחוד – בכדי שתסיקו מסקנות נכונות, עליכם לנתח את חיפושי הטקסטים לחוד, ואת חיפושי התמונות והוידאו לחוד.
    אומנם זה נשמע סיזיפי, אך כדי לדייק כמה שיותר, רצוי לפרק את החיפוש לגורמים. על ידי כך מסקנות הניתוח שלכם יאפשרו לכם להבין טוב יותר את הירידה בתנועה האורגנית ותוכלו לשפר ביצועים.
  4. בצעו השוואה בין חיפושים פופולריים על פי אזורים – זיהוי חיפושים פופולריים על פי אזורים הוא קריטי כדי להבין את הרגלי החיפוש השונים בין אזור גאוגרפי אחד לאחר. בנוסף לכך, זה גם מלמד אתכם לא רק על החיפוש הפופולרי אלא גם על הכוונות השונות העומדות מאחוריו באזורים שונים. למשל, בעוד שבמיקום גאוגרפי אחד אותו חיפוש יכול להיות עבור ניווט למקום מסוים, במקום אחר זה יכול להיות למטרת מידע נוסף ופרטים אינפורמטיביים על המקום עצמו. המידע הזה יכול לסייע לכם להבין כיצד הביטוי שלכם משומש במקומות שונים ולהסיק מכך מסקנות נדרשות.
  5. השתמשו ב- Google Trends לזיהוי מגמות – גוגל מגמות הוא כלי אפקטיבי במיוחד לזיהוי מגמות שונות בחיפושים של הגולשים. בעזרת כלי זה תוכלו לבחון האם נעשו שינויים בחיפושי הגולשים לאורך זמן.
    כמו כן, תוכלו לראות את השינויים בהרגלי הצריכה של הגולשים ושינויים בכוונתם של ביטויי חיפוש נקודתיים שיכלו להשפיע על הטארפיק. נתונים אלו יעזרו לכם להבין את המגמתיות ולעדכן את ביטויי החיפוש בהתאם לכך. בנוסף, זה יאפשר לכם לזהות מתחרים חדשים בתחומכם, שזהו מידע קריטי שדורש התייחסות ותכנון אסטרטגיה.
  6. השתמשו ב-Google Trends לזיהוי מגמות עונתיות – כדי להבין את העונתיות של חיפושים שונים, צריך להבין מדוע רמת העניין עולה ויורדת ומתי. ייתכן ומדובר במשהו מגמתי שכדאי לזהות כדי להיות מוכנים לכך.
    כמו כן, על ידי כך, תוכלו גם להבין האם הירידה בטראפיק אכן קשורה למגמות עונתיות, או שמדובר בסיבה אחרת שצריך לאבחן. קיימים תחומים שונים ורבים הקשורים למאפיין העונתיות כגון תזונה, אירועים, ספורט, מתנות ועוד.

 

זכרו, מטרת כלי מנהל אתרים היא ללמד אתכם לנתח את הגרפים השונים ואת הנתונים באופן נכון ומדויק עד כמה שניתן. הבנת הגרפים באופן שגוי תוביל להסקת מסקנות שגויה ולא תסייע לכם להגביר את התנועה האורגנית באתר שלכם, דבר שהוא קריטי להצלחת האתר.