# הפנים הטכניות של הקידום האורגני
כל התחומים שפירטנו הם תחומי מטריה הטומנים בחובם ניואנסים יותר עדינים ורגישים שעליהם יש להקפיד כדי להצליח בקידום האורגני. בסופו של דבר העולם הווירטואלי הוא עולם הבנוי מקוד, וחיוני להבין זאת כדי לחדד עוד יותר את התהליך. הקפדה על קידוד מותאם של האתר למנוע החיפוש תקפיץ עוד יותר את הציון שלו בגוגל.
לדוגמה, תגיות מטא המופיעות בקוד שממנו בנוי האתר, מציגות בשפה המובנת למחשב, מידע תמציתי אודות עמוד ספציפי. כאשר גולש כותב בשורת החיפוש של גוגל מילה כלשהי או משפט, מנוע החיפוש ייעזר בתגיות אלה כדי למצוא את העמודים הרלוונטיים לשורת החיפוש. גם כותרות עמודים וכותרות בטקסטים המופיעים בקוד האתר מספקים אינדיקציה נוספת אודות העמוד, ומחזקות את הזיהוי של גוגל.
דרך נוספת לספק מידע לגוגל באמצעות קוד היא להשתמש בטקסט חלופי (Alt Text) המופיע מרחף על גבי תמונות האתר בעת שהעכבר עובר עליהן. לטקסט החלופי יש מספר שימושים, כאשר אחד מהם הוא להפוך את האתר נגיש לאנשים בעלי מוגבלויות. הטקסט מאפשר הקראה בקול של תיאור התמונה בידי תוכנה ייחודית שנועדה לסייע לעיוורים למשל. כמו כן, לטקסט החלופי יש גם תפקיד בחיזוק הקידום האורגני של האתר. מאחר וגוגל אינו יכול לזהות את תוכן התמונה ללא תיאור מילולי בקוד, הטקסט החלופי מספק את המידע הזה בשפה שאותה יכול המחשב להבין.
גוגל רגיש מאוד לכל צורה של שכפול תוכן. זאת משום שמלל משוכפל, אפילו אם נעשו בו שינויים מינוריים, פוגע באיכות חווית המשתמש. גוגל אינו מעוניין להציג למחפש בו, מספר עמודים המציעים בדיוק את אותו התוכן, לכן אם אתרכם מכיל תוכן משוכפל, סביר מאוד שציון האתר ירד, והוא לא יגיע למקום הרצוי בתוצאות החיפוש. באמצעות קידוד מושכל של כתובות דפי האתר, ניתן למנוע מצב שבו מנוע החיפוש מזהה את התוכן, כתוכן משוכפל.
נדבך נוסף שיש לשים עליו דגש בעת קידוד האתר הוא מניעת קישורים שבורים (שגיאת 404). שגיאה זו תביא את הגולש לעמוד שאינו קיים עוד באתר. כלומר, אם הגולש מקיש על קישור לעמוד שבו הוא מתעניין, הוא ימצא עצמו מגיע למבוי סתום וסביר להניח שיתאכזב. אם כן, ניתן להבין כי זוהי פגיעה ישירה בחוויית הגלישה של המשתמש, דבר שאותו ביססנו כחיוני באלגוריתם הענקת הציון של גוגל. ככל שבאתר יופיעו כמויות גדולות יותר של קישורים שבורים, כך עולה הסבירות שציון האתר יפגע, וגוגל יבחר שלא להציגו בראש תוצאות החיפוש.
# תעודת אבטחה זה חובה SSL
הרשת משמשת כקרקע פורייה להאקרים המבקשים לפגוע בגולשים באמצעות גניבת מידע. בדיוק בשל כך גוגל הכניסה גם את נושא ביטחון הגלישה לפרמטרים המרכיבים את ציוני האתרים. עסק שאינו דואג לאבטח את האתר שלו, מסכן גם את לקוחותיו הפוטנציאליים והקיימים וגם את גובה הציון שלו במנוע החיפוש. העברת האתר לפרוטוקול מאובטח תתבצע בידי מתכנת האמון על קידוד האתר. בנוסף, יש לרכוש מוצר הנקרא תעודת SSL השומרת על ביטחון המידע המועבר באתר.
# המובייל משחק תפקיד מרכזי
אם בראשיתו של האינטרנט היו המשתמשים גולשים דרך מחשבים בלבד, כיום כל אדם יכול לגשת למנוע החיפוש ממכשיר נייד המלווה אותם לכל מקום. למעשה ניתן לומר בביטחון שאחוז גדול של המשתמשים מבצע את מרבית החיפושים מהסמארטפון ולא מהמחשב הנייח או הנייד. גוגל כמובן זיהתה את השינוי המהותי הזה בצורת השימוש ושינתה את אלגוריתם דירוג האתרים בצורה כזו שיקבע את הציון על־פי גרסת המובייל של האתר. צורת המסך של המחשב וצורת המסך של הנייד שונה בתכלית. בעוד תצוגת המחשב היא אופקית בלבד ומתפרשת על שטח גדול יחסית, תצוגת המובייל היא אנכית בעיקר והמסך קטן יותר באופן משמעותי. כדי לוודא שציון האתר לא יפגע ואף יעלה, יש להשקיע משאבים בהתאמת תצוגת האתר למסך הסמארטפון. למעשה, לגרסת המובייל יש משקל כל־כך גדול, שרבים מהעסקים בוחרים להתחיל את בניית האתר מגרסה זו ורק בהמשך לבצע התאמה לתצוגת המחשב.