מחקר מילים

מחקר מילות המפתח הוא הצעד הראשון שאנו חייבים לעשות כדי להבין את מדד התחרותיות, החיפושים, והקושי של הפרויקט.
על בסיסו של מחקר המילים, אנו נבנה את האסטרטגיה שתלווה אותנו לאורך כל הפרויקט.

מחקר מילים מנצח

בתחרות על המקומות הראשונים במנועי החיפוש, כמו בכל תחרות אחרת – זה לא משנה כמה רצים מהר, כל עוד רצים בכיוון ההפוך.
משמעות הדבר היא, שאתה יכול להשקיע כמות בלתי נלאית של זמן יקר ומשאבים בניסיון להביא יותר תנועה לאתר שלך, והם כולם יהיו שווים כקליפת השום, אם אינך משתמש במילות המפתח הנכונות. גם אם תצליח לטפס למקומות גבוהים במנועי החיפוש, עם אותן מילים, והן יביאו לך תנועה, היא לא תהיה רלוונטית- הגולשים לא יקבלו מענה על צרכיהם ואתה לא תשיג את מבוקשך, כדי "לנצח" בתחרות הזאת, רגע לפני, צריך לקחת צעד אחד אחורה, על מנת לראות את הדרך מזווית רחבה ולתכננה כראוי.
זהו הרעיון בבסיסו של מחקר המילים, ועל כן הוא השלב הראשון והחיוני ביותר להצלחת קידום האתר.
המטרה שלנו היא לגלות באמצעות המחקר, באילו מילים וביטויי חיפוש משתמשים המבקרים הפוטנציאלים של האתר.

מטרות המחקר

אחוז המרה גבוה יותר

הגולשים ימצאו באתר את מה שהתכוונו למצוא כאשר ערכו את החיפוש.

חשיפה גדולה יותר במנועי החיפוש

אתר שעונה על צרכיו של הלקוח, נחשב איכותי יותר בעיניו של מנוע החיפוש ומדורג גבוה יותר.

איך עושים את זה?

כדי לעשות זאת, בראש ובראשונה אנו צריכים להתבונן בדברים מנקודת מבטו של קהל היעד. מניסיון עבר בעבודה עם בעלי אתרים מתחומים שונים, אחת השגיאות הנפוצות של בעל האתר היא שהוא שבטוח שהוא יודע באילו מילות חיפוש משתמשים לקוחותיו הפוטנציאלים. אמנם, ללא ספק, הוא בהחלט יודע הכי טוב במה עוסק האתר שלו וכיצד הוא היה מחפש אותו, אך ללא מחקר מטרים, ושימוש בכלים סטטיסטים מדויקים, קשה מאוד לחזות כיצד הלקוח המשלם יחפש אותו.

לצורך העניין, ניקח לדוגמא אתר של חברה המספקת שירותי תרגום מקצועיים. נאמר שבעל האתר בוחר לקדם את הביטוי: "תרגום מעברית לאנגלית", מתוך ידיעה שזהו השירות הפופולארי ביותר שהחברה שלו מספקת. אולם, הביטוי הוא אכן מאוד פופולארי, עם חיפושים של אלפי גולשים בחודש, במנועי החיפוש.

למעשה, רובם הגדול מחפש תרגום טקסטים מיידי וחינמי אונליין, ולכן לא ימצא מענה באתרו של הלקוח. במקרה כזה, עדיף לקדם ביטוי כמו "תרגום מסמכים לאנגלית", שהוא אמנם בעל נפח חיפוש נמוך יותר, אך מתמקד בקהל הלקוחות הפוטנציאלים, ולכן הוא רווחי יותר.

מחקר מילות מפתח מהעיניים שלנו

מחקר מילות מפתח הוא מחקר דינאמי והמעקב אחר המילים והביטויים שבחרנו לקדם נעשה באופן שוטף בדוחות הסטטיסטיים של האתר. יש צורך לבחון בכל פעם מחדש את האיכות של המילים, ולהתאים את עצמנו כל הזמן לשינויים תמידיים באתר מצד אחד, ובשוק מצד שני. בזכות העובדה שאנחנו דואגים להישאר תמיד עם יד אחת על הדופק, אנחנו מצליחים, לא רק להגיע למקום הראשון בתחרות, אלא גם לשמור עליו, ולהיות תמיד צעד אחד קדימה לפחות, לפני המתחרים.

יצירת רשימה ראשונית של מילים וביטויי מפתח פוטנציאלים

שלב אינטואיטיבי בעיקרו, שנעשה בהתבסס על האינפורמציה שאנו מקבלים מהלקוח, מהאתר עצמו ומאתרים אחרים הקיימים ברשת. המטרה בשלב זה, היא להעמיק את הידע וההבנה בתחום עיסוקו של האתר, ולעשות היכרות ראשונית עם עולם המושגים שלו ועם המתחרים השונים ברשת. כל זאת על מנת להציף כמה שיותר רעיונות לחיפושים פוטנציאלים, בהם נוכל להשתמש בשלבים הבאים. לאחר סיעור מוחין והצפת רעיונות, נעשית חלוקה לקטגוריות ותתי קטגוריות, והצלבה בין קבוצות המילים השונות, על מנת להפיק את מירב צירופי המילים האפשריים.

שימוש בכלים סטטיסטיים ומדדים מדוייקים

המטרה בשלב זה היא לגלות עד כמה באמת משתמש הלקוח הפוטנציאלי באותן מילים וביטויים שיש בידינו, ועד כמה הם באמת רווחיים. היום קיימים ברשת כלים המאפשרים למדוד את הפופולאריות של מילים בצורה מאוד מדוייקת ולספק אינפורמציה כמו – כמות האנשים המחפשים אותן בכל יום, אחוז ההמרה מתוך אותם חיפושים, ועד כמה המילים הללו תחרותיות. בנוסף ניתן לקבל מהם הצעות נוספות למילים רלוונטיות שלא חשבנו עליהן קודם לכן. אחד מהכלים האיכותיים והאינפורמטיביים יותר, שאנו משתמשים בהם, הוא – כלי מילות החיפוש של גוגל.

גיבוש רשימה סופית של מילים וביטויי מפתח אופטימליים לקידום האתר

בשלב זה נעשה שקלול של כל הפרמטרים השונים שהזכרנו – נפח החיפוש הממוצע, מידת התחרותיות, מידת הרלוונטיות ואחוז ההמרה של כל אותם מילים וביטויי מפתח. המטרה היא להגיע למינון האופטימלי של כל פרמטר ופרמטר כאשר ישנם כמה שיקולים מנחים:
מידת הרלוונטיות לאתר נמצאת בראש סדר העדיפויות, ולא נכלול ברשימה הסופית מילים עם כמות חיפושים זניחה. ביטויים תחרותיים הם באופן טבעי קשים יותר לקידום, לכן, אם אין מספיק תוכן באתר שיכול לתמוך בהם, נעדיף ברוב המקרים לא להתמקד בהם בשלב הראשוני, ונשאיר אותם לשלב מאוחר יותר. בסופו של דבר הרשימה תכלול מילות חיפוש רחבות לצד ממוקדות יותר. כאשר הראשונות, באופן טבעי, מגדירות למנוע החיפוש במה עוסק האתר שלך, והן בעלות פוטנציאל חשיפה גבוה, בעוד שאת השניות קל יותר לקדם, והן מביאות תנועה איכותית יותר ואחוז המרה גבוה.
גם אחרי שמסתיים מחקר המילים, המחקר אף פעם לא נגמר…

שירותים נוספים שאתם בטוח צריכים

קידום אורגני

אנו מציעים ללקוחותינו ניהול קמפיינים בגוגל

פיתוח אתרי וורדפרס

יש לנו צוות פיתוח לאתרי וורדפרס

שיווק במדיה

פייסבוק, לינקדאין, אינסטגרם ויוטיוב

ניהול מוניטין

הצפת תוצאות חיוביות לעמוד הראשון

לקוחות ממליצים

"בניתי וקידמתי עם Seo-up אתר אחד, הגענו להצלחה רבה, והחלטנו לבנות אתר נוסף כדי למקסם את האפשרויות מגוגל, עובדים שלוש שנים ייחד, וממשיכים הלאה – מומלץ."

אוראל הילל, CEO, minibar-israel

"לחברת Seo-up קידום אתרים היקרה ברצוני להודות לכם על השירות האמין שקיבלתי מכם עד היום.על האמינות וקיום ההבטחות שנתתם לי כשהתחלנו את דרכנו המשותפת. על הזמינות שלכם לכל הבקשות שלנו.ממליצה בלב שלם עליכם כחברה מקצועית ,אמינה ואנושית ללקוחותיה."

ענת ויל סמג׳ה, CEO ,Beauty-look

"אנו עובדים עם Seo-up , דרור והצוות שלו כבר מספר שנים ומרוצים מאוד, התקדמנו בעשרות ביטויים לעמוד הראשון, התוצאות האורגניות גודלות כל חודש, וכנ״ל העבודה בממומן."

יהונתן אלנקרי, סמנכ״ל שיווק רוזטו

"שנתיים של עבודה השיגו הגדלה משמעותית במכירות המוצר, מרוצים מאוד וממשיכים למוצרים שונים. חברת קידום אתרים מומלצת מאוד."

ירון יחזקאלי, CEO, VISAGE

"לאורך השנים תמיד היו לי רגשות מעורבים לכל הנוגע לפרסום העסק ולפרסום בגוגל , הדבר נבע ממספר חוויות לא נעימות עם חברות פרסום שונות.
כאשר פגשתי לראשונה את דרור מאוקס פרסום (seo-up) , הרגשתי שאני חייב לנסות את השיטה שלו בכל הקשור לפרסום באינטרנט.
אני יכול להגיד היום שלאחר כחצי שנה של עבודה משותפת ומקצועית האתר של העסק שלי נראה מעולה והכי חשוב מייצר לי עבודה,הפניות של הלקוחות עלו ובעקבות כך המכירות.
ממליץ בחום!"

יואל לוינשטין, CEO, african-tziklid

כתבות נוספות שיעניינו אותך
מאי 12, 2013

8 טעויות שחברות צריכות להימנע מהן לפני עליית האתר לאוויר היום, כאשר רוצים לקבל מענה על שאלות, או ללמוד על כל נושא שרק רוצים, מנוע החיפוש של גוגל הוא הפתרון ...

reconsideration-request באיזו שפה מומלץ לבקש reconsideration-request האם גוגל לא תומך בשפות נוספות חוץ מאנגלית ב "בחינה מחדש" (reconsideration-request)? אז זהו שכן, גוגל תומך בשפות נוספות, הוא ...

5 פלטפורמות מומלצות לפרסום אם לא הכרתם אותן עד עכשיו, הגיע הזמן שתכירו כמה מפלטפורמות הפרסום הכי טובות שיש היום. אבל קודם כל, מה זה בכלל פלטפורמת פרסום ברשת? ...

שיחת טלפון
צור קשר