קידום אתרים לרופאים

אם אתם מעוניינים להקים אתר עבור המרפאה שלכם שיופיע בראש תוצאות החיפוש בגוגל, אתם נמצאים במקום הנכון. לפני שנתחיל, יש להדגיש כי עולם הרפואה הפך להיות אחד מהתחומים החמים ביותר בעולם קידום האתרים האורגני, כאשר עשרות מרפאות מתחרות על המקום הנכסף בראש עמוד החיפוש בגוגל.

מקוריות ובידול הם המפתח להצלחה שלכם

כפי שאתם ודאי כבר יודעים, מרבית אתרי האינטרנט של המרפאות השונות הפרוסות ברחבי הארץ דומים אלה לאלה. עולה השאלה, כיצד ניתן לייצר בידול? התשובה לשאלה זו טמונה בראש ובראשונה בתוכן המופיע באתר שלכם. על התוכן שאתם משלבים באתר להתאים לטיפול הרפואי שאותו אתם מציעים ולספק לקורא אינפורמציה רלוונטית. במדריך זה נספק לכם עצות מעשיות שהוכיחו את יעילותן בקרב בעלי אתרים בארץ וברחבי העולם.

מה זה בעצם קידום אתרים עבור רופאים?

קידום אתרים בגוגל הוכיח את עצמו ככלי מרכזי אשר מביא לעלייה משמעותית במספר המטופלים. למעשה, קידום אתרים מסתכם במספר פעולות שנועדו להביא לשיפור באתר שלכם ולהתאימו בצורה אופטימלית לדרישותיו המוסוות של האלגוריתמים של מנועי החיפוש השונים. נדגים זאת באמצעות דוגמה פשוטה – בכל פעם שגולש מחפש בגוגל ביטוי שקשור בצורה כזו או אחרת לפעילותו של העסק שלכם, סביר להניח שהאתר שלכם יוצג במיקום מסוים ברשימת התוצאות. אם האתר שלכם יתאים לאלגוריתמים של גוגל, סביר להניח שהמיקום שלו בתוצאות יהיה יותר גבוה. במידה שהאתר שלכם "יכיר" טוב יותר את האלגוריתם של גוגל מהאתרים המתחרים, כך עולים הסיכויים שהוא ידורג גבוה יותר מהם.

מבחינה טכנית, ישנן שתי דרכים לקידום אתרים במנועי החיפוש – אפשר לבצע פעולות קידום בתוך האתר (on page) או מחוץ לאתר (off page). מומחים בתחום קידום האתרים ממליצים לשלב שין שתי השיטות, על מנת לעקוב בצורה האופטימלית אחרי שיפור ביצועי האתר שלכם ולשמר אותן לאורך זמן על מנת להביא לגידול במספר המטופלים שלכם.

קידום אתרי אינטרנט עבור מרפאות שיניים

כמובן שהפעולות שנציג בפסקאות הבאות מתאימות לכלל הרופאים, אך הן רלוונטיות במיוחד עבור רופאי שיניים – בניגוד למרבית תחומי הרפואה, רובנו נוהגים לפקוד את מרפאת השיניים בצורה תדירה. בנוסף לכך, תחום רפואת השיניים זוכה בעשור האחרון לעדנה מחודשת, עם מגוון רחב של טיפולים אסתטיים, טיפולים שוטפים והליכים כירורגיים מורכבים. התחרות שעוררה פריחה זו הביאה עמה עליה מאסיבית בקידום האתרים לרופאי שיניים. סיבה נוספת לכך שקידום אתרים למרפאות שיניים נחשב לכלי חיוני היא העובדה שמטופלים רבים נשארים נאמנים לרופאי השיניים שלהם במשך שנים. כתוצאה מכך, ישנה חשיבות עליונה בבניית מאגר קבוע ויציב של לקוחות, שמעוררת את הצורך להופיע בראש שורת החיפוש בגוגל.

בשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים פונים למנועי החיפוש על מנת למצוא רופא שיניים. לכן, רצוי להתחיל כבר כעת את תהליך קידום אתר האינטרנט שלכם, כדי לא לפספס לקוחות פוטנציאליים.

כיצד עובד תחום קידום האתרים?

באופן לא מפתיע, הסדר שבו מוצגים אתרים ברשימת החיפוש בגוגל אינו אקראי. לגוגל אלגוריתם מתקדם שמחשב אילו אתרים מתאימים במיוחד לביטוי שהוזן בשורת החיפוש. האלגוריתם של גוגל ידוע במורכבותו – על פי מיטב ההערכות, למעלה ממאתיים גורמים שונים משפיעים על ההחלטה היכן להציב כל אתר ברשימת תוצאות החיפוש. בפסקאות הבאות נציג שלושה מהפרמטרים המרכזיים ביותר שמשפיעים על מיקום אתרי האינטרנט השונים בתוצאות החיפוש בגוגל. קידום אתרים מקצועי ייקח את המשתנים הבאים בחשבון, על מנת להבטיח שהאתר שלכם יופיע בראש שורת החיפוש בגוגל.

משתנה מס' 1 – מהירות:

במידה שלאתר האינטרנט שלכם לוקח למעלה מ-3 שניות עד להשלמת טעינתו, סביר להניח שמרבית האנשים שייכנסו אליו יצאו ממנו לפני שהוא ייפתח. גוגל לוקחת בחשבון אינפורמציה זו ומשקללת את מהירות טעינת האתרים השונים בדירוג האתרים. גוגל שואפת שכל האתרים שיופיעו בתוצאות החיפוש שלה ייטענו בתוך פחות ממחצית השנייה, כאשר אתרים שטעינתם לוקחת למעלה משתי שניות כלל לא יילקחו בחשבון.

משתנה מס' 2 – אבטחה

שימוש בפרוקוטולי אבטחה כמו HTTPS היא חיונית עבור אתר האינטרנט שלכם. אי שימוש באותם פרוטוקולים עשוי להעמיד את הדאטה המאוחסנת באתר שלכם בסכנה. לאור עובדה זו, האלגוריתם של גוגל מתעדף אתרים שנהנים מרמה גבוהה של אבטחה.

משתנה מס' 3 – התאמה למובייל

מאז השקת האייפון בשנת 2007 השתנו הרגלי הגלישה שלנו במאה ושמונים מעלות. כיום, מרבית האנשים עושים שימוש בטלפונים חכמים ובטאבלטים על מנת לחפש אינפורמציה רפואית ברשת. כתוצאה מכך, האלגוריתם של גוגל מעדיף באופן מובהק אתרים המציעים ממשק ידידותי למכשירי מובייל.

בנוסף לאמור לעיל, אתרים שמופיעים בראש תוצאות החיפוש בגוגל מכילים תכנים איכותיים אשר עברו אופטימיזציה למטרות קידום אתרים ברשת.

תכנים איכותיים הם תכנים המספקים ערך למשתמש, שיפיק מהם תועלת של ממש. לכן, על התכנים המופיעים באתר האינטרנט שלכם לספק מענה לצרכיהם האמיתיים של המשתמשים, כך שתכנים שנועדו "למלא את החלל" לא יספיקו.

עולה השאלה, כיצד ניתן לייצר תכנים איכותיים? התשובה לכך פשוטה – עליכם לכתוב את התכנים שיופיעו באתר שלכם תוך התייחסות למטופליכם העתידיים. כלומר, עליכם לקחת בחשבון את הקשיים של הקורא, שבאים לידי ביטוי בכאבים, ליקויים רפואיים ושלל תופעות לואי. לכן, חשוב במיוחד לא לנסות לכוון לטעמו של האלגוריתם ולהוליך את המשתמשים שלכם שולל. במקום זאת, נסו לייצר תוכן ייחודי, בעל ערך ואינפורמטיבי, שיסייע לגולשים בשר ודם ולא לאלגוריתם הווירטואלי של גוגל.

כמו כן, יש לבחור במילות מפתח נכונות מתחום הרפואה

בבסיס התכנים שיופיעו באתר שלכם מופיעות מילות מפתח, שלהן השפעה ישירה על הדירוג שלו ברשימת התוצאות בגוגל. בשלב זה, שנחשב קריטי במיוחד, יש להיעזר במומחים שיערכו מחקר מילות מפתח מקיף. תחילה, המומחים יחקרו מילות מפתח אשר נגזרות מהתחום הרפואי הפרטיקולרי שבו אתם עוסקים. לדוגמה, במידה שאתם עוסקים ברפואת שיניים ומרפאתכם ממוקמת בראש העין, ביטויי מפתח כמו "רופאי שיניים בראש העין", "מרפאת שיניים בראש העין" וכן הלאה יספקו מענה הולם. חשוב לעשות שימוש חכם במילות המפתח שבהן אתם בוחרים. אנו ממליצים לכם לכלול באתר שלכם תכנים שמילות המפתח שבהן בחרתם יוכלו לככב בו. אף על פי כן, דחיסת מילות מפתח רבות בטקסט אחד עלולות לפגוע בקוהרנטיות שלו ולהקשות על הקורא. האלגוריתם של גוגל מתוחכם במיוחד ויידע לזהות ניסיונות לבצע מניפולציות באמצעות שימוש במילות מפתח.

תיאורי מטא, סכמת אתר ותגי כותרת

רבים אינם מודעים לכך שאחד הפרמטרים שמשפיעים יותר מכל על דירוגם של אתרי אינטרנט שונים הוא תג הכותרת שלהם. תיאורי מטא, שבעבר תפסו מקום משמעותי בהשפעתם על הדירוג של גוגל, נחשבים קריטיים הרבה פחות כיום, מפני שהאלגוריתם של גוגל למד לייצר תיאורי מטא באופן עצמאי.

גורם נוסף שחשוב לקחת בחשבון הוא סכמת האתר. סכמת האתר היא מעין קוד שנועד לשימושה של גוגל ומספק מידע נוסף על אודות האתר. כמובן שסכמת האתר לא תבטיח שתופיעו בראש תוצאות החיפוש בגוגל, אך היא תסייע למנוע החיפוש לדעת מהו תחום עיסוקכם ותגדיל את הסיכויים שהאתר שלכם יעלה למעלה ברשימת התוצאות.

שילוב של סרטונים ותמונות

אחת משיטות השיווק הפופולריות ביותר כיום באינטרנט היא שיווק על ידי שימוש בווידאו. סקרים שנערכו על ידי מומחים בקידום אתרים מצאו כי הכללתם של סרטוני תדמית באתרי אינטרנט מביאה עמה עליה דרמטית בכמות הכניסות לאתרי אינטרנט. בנוסף לכך, סרטוני התדמית עצמם יוכלו לתפוס מקום בעמוד החיפוש בגוגל, מה שיביא טראפיק נוסף לאתר שלכם.

אף על פי כן, הכללתם של סרטונים ותמונות באתר אינטרנט ללא ביצוע אופטימיזציה שתוודא שמשך טעינת הסרטונים יישאר קצר היא בעייתית. בנוסף, במסגרת תהליך האופטימיזציה יש להתאים את ממדיהם של התמונה או הסרטון לרזולוציית המסך. הסיבה לחשיבותה של האופטימיזציה טמונה בכך שהגולש הממוצע נוהג לעזוב אתרי אינטרנט שקבצי המדיה המופיעים בהם אינם נטענים כהלכה.

קידום האתר שלכם גם באתרים אחרים

דירוג האתר שלכם בגוגל מושפע רבות מאלמנט שנקרא "סמכות" באתרי אינטרנט אחרים. הכוונה בסמכות היא מספר הקישורים המופיעים באתרים אחרים ומובילים גולשים לאתר שלכם. לדוגמה, במידה שפורומים רפואיים, בלוגים, אינדקסים, רשתות חברתיות וכו' יציגו קישורים אל האתר שלכם, האתר שלכם יתוגמל על ידי האלגוריתם של גוגל.

פתיחת פרופיל בשירות גוגל לעסק

שירותים רפואיים ניתנים בתוך הקהילה. לכן, ישנה חשיבות גדולה לחיפושים מקומיים בגוגל (לדוגמה – "רופא משפחה בסביבה שלי", "רופא שיניים באזור" וכן הלאה). חיפוש לוקאלי בגוגל מתאפשר הודות לשירות גוגל לעסק. לכן, עליכם לבדוק האם הפרופיל שלכם קיים ולכלול בו מידע קריטי כגון שם מרפאתכם, כתובת המרפאה, מספר הטלפון שלה, שעות הפתיחה שלה, ביקורות גולשים וכיוצא באלה.

קידום אתרים לוקאלי בד בבד עם עדכון הפרופיל שלכם בגוגל לעסק ושימוש חכם במילות המפתח המתאימות, יאפשר לכם לשווק בצורה היעילה ביותר את אתר האינטרנט שלכם עבור פלחי השוק שבהם אתם מעוניינים. למשל, רופאי שיניים יוכלו לשווק את עצמם רק עבור מטופלים אשר מעוניינים לקבל טיפולי שיניים שיקומיים באזור שבו ממוקמת המרפאה שלו.

לסיכום

קידום אתרים אורגני לרופאים מתאים במיוחד לרופאים שמנהלים קליניקה פרטית ובשל כך נמצאים בתחרות מתמדת עם מרפאות אחרות בענף. קידום האתרים מאפשר לכם להרחיב בצורה משמעותית את מאגר הלקוחות שלכם ולהעביר את הקליניקה שלכם לשלב הבא. אף על פי כן, קידום אתרים אפשרי רק אם אתם נוקטים באסטרטגיית קידום אתרים אורגני מתאימה.

בשלב הראשון, יהיה עליכם לבדוק את האתר שלכם בצורה מקיפה וקפדנית, כדי לבחון את כלל הליקויים שמונעים ממנו להופיע בראש תוצאות החיפוש בגוגל. בד בבד, עליכם לבחון גם אתרי אינטרנט של קליניקות מתחרות, ולהשוות בין ביצועי האתר שלכם לבין ביצועי האתרים שלהן. כך, תוכלו להבין לעומק באילו מאמצי שיווק עליכם לנקוט על מנת שהאתר שלכם יגבר על האתרים שלהן. בשלב הסופי, יהיה עליכם לתקן את כל הליקויים שמצאתם במסגרת הבדיקה המקיפה ולהשקיע מאמצים וסבלנות שיוכיחו את עצמם ככאלה שיחזירו בסופו של דבר את השקעתכם.

קידום אתרים במנועי החיפוש הוא אמנות שמצריכה ניסיון, מומחיות והשקעה של זמן רב. לכן, מומלץ לפנות לבעלי מקצוע שיש להם הניסיון הרלוונטי בבניית אתרים וקידומם. ואולם, בין כה וכה, במאה העשרים ואחת, על מנת להרחיב את קהל המטופלים שלכם בשוק הפרטי ולגבור על המתחרים שלכם, יהיה עליכם לפעול לשם קידום אתר האינטרנט שלכם במנועי החיפוש.