קידום אתרים חכם בגוגל – חלק 1

במאמר זה נחלוק עמכם 11 טיפים קצרים לאופטמיזציית החיפוש של גוגל (Search Engine Optimization – SEO), או בעברית פשוטה, קידום אתרים מוצלח בגוגל בשנת 2022. בכך, נעסוק בכמה מהדברים המדוברים ביותר בתעשיית ה-SEO בשנה האחרונה, בתוספת כמה טיפים מהשנה שעברה שכדאי להתעכב עליהם.

בדיקת A/B (seo)

נתחיל עם כמה נושאים הנוגעים לעמודי תוכן באורך של עמוד אחד. הטיפ הראשון שלנו נוגע לבדיקת A/B. ראינו הרבה כלי בדיקה שונים שצצו בשנתיים האחרונות, וזה אכן מעולה כי קידום האתרים בגוגל לא פשוט מקבל החלטה אוטומטית ומיישם אותה. במקום זאת, קידום אתרים מיושם ומקבל החלטות או תיקוני קורס לפי פידבק חוזר של מנהל האתר.
בכך, המערכת מחליטה בשוטף אין-ספור החלטות אוטומטיות בנוגע לקידום האתר. היא בוחנת למשל, האם האופציה שנבחרה היא משהו שצריכים לסגת מפניו? האם אופציה C תפקדה טוב יותר מ-D? איזו מהן יש לבחור בשנית? קידום אתרים הוא לפיכך מורכב להפליא, והרעיון הישן של שיטות עבודה מומלצות וחד משמעיות פשוט כבר לא עובד באופן מספק. בשנת 2022, עלינו לפתח את מנטליות בדיקה עם ה-SEO שלנו בכדי להגיע לתוצאות המבוקשות.

עמוד מחבר

טיפ מספר שתיים נוגע לעמוד המחבר. גוגל עדכנה השנה כמה מהעצות שלהם לגבי עמודי מחבר ותגי ההסכמה שלהם. זה חלק חשוב מאסטרטגית הקידום בהם משתמשים אתרים רבים. עמוד מחבר באיכות טובה עוזר לגוגל להעריך את מחברי העמוד ועוזר לקשר אותם עם המומחיות שלהם.
קישור המאמרים שלכם לעמוד מחבר טוב כולל בדרך כלל קישורים לאתרים אחרים, כמו למשל לפרופילים של מחברי העמוד, קישורים למאמרים אחרים שהם כתבו, וקצת מידע ביוגרפי עליהם. זה יכול לעזור לבסס את המחברים כדמויות בעלות מומחיות במרחב מסוים. כדאי מאוד להסתכל על עמודי המחבר שלכם ולנסות לשפר אותם עד כמה שניתן.

שכתוב כותרת של גוגל

טיפ מספר שלוש נוגע לאופציית שכתוב הכותרות של גוגל. לא היה נושא שנדון יותר ב-2022 מאשר שכתוב הכותרות של גוגל. מחקרים רבים מראים שגוגל משכתבת 60%, 70% ועד 80% מהכותרות של האתרים. זה יכול להיות מתסכל. אבל מסתבר שאנשים רבים לא ממש מעריכים את השכתובים האלה.
למה גוגל משכתבת את הכותרות? כיצד נדע אם הכותרת שבחרנו ארוכה מדי? איך לדעת אם חסרות מילות מפתח חשובות בכותרת? במקרים מסוימים, ניתן לחזור ולנסות לתקן את הכותרת שגוגל כתבה מחדש אם הם עשו באמת עבודה נוראית. בהקשר זה, כדאי לכם לבדוק את הכותרות של גוגל וללמוד מה אפשר לעשות.

תעלימו תיאורים מפוצצים

הטיפ הרביעי מדבר על השפה המליצית משהו שמקדמים משתמשים בה כדי לקדם את האתר. 2022 עשויה להיות השנה שבה תרצו להעלים את השפה הזו מה-SEO. אלו הן המילים המפוארות האלה במאמרים המקודמים, תיאורים מפוצצים שמקשטים את כל דפי המתכונים שאנחנו נתקלים בהם בשיטוט ברשת. בשנה החולפת, יותר מקדמי אתרים מגלים שהשפה הזו לא באמת הכרחית, והיא אפילו עלולה להזיק ל-SEO שלכם.
מקרי מבחן בנוגע לאתרים מקודמים ניסו להפחית מהשטף בתיאורי קטגוריות מפוצצים והראו עלייה בקידום האתרים. למעשה, גוגל מסירה תיאורים מפוצצים מתגי הכותרת שלה. אז ייתכן שדברי הכתיבה השיווקיים והמפוארים לא רק שלא יעזרו לכם, הם עלולים לפגוע בכם. היום גוגל מתגמלת אתרים שמספקים תשובות מהירות ומעורבות ישירה יותר. בדרך כלל זה טוב יותר גם ללקוחות. בהקשר זה, כדאי לנסות להשמיט תיאורים מפוצצים מעתה והלאה.

מתווה שאלות נפוצות

טיפ מספר חמש נוגע למתווה השאלות הנפוצות באתר (FAQ Scheme). בשנה שעברה, דיברו הרבה על סוגי מתווים שונים לשאלות הנפוצות באתר. אם היה עמוד מנצח ברור בשנת 2022, זה היה שאלות נפוצות. הסיבה ששאלות נפוצות הן המנצחות היא משום שכל כך הרבה אתרים יכולים לכלול אותן, הן קלות ליישום, ובזכות הוספה שלהן ניתן להשיג שטח פרסום רב בגוגל.

תוכן מכורטס

בשנה שעברה דיברו הרבה על תוכן עם כרטיסיות (Tabbed Content), הבאת התוכן שנמצא בטאבים. השנה אנחנו מתקדמים קצת יותר עם אותם טאבים.
נערך מחקר על סוגי תוכן עם כרטיסיות וכמה בקלות גוגל יכולה לחלץ ולעבד ולהוסיף לאינדקס תוכן עם כרטיסיות שונות. אז אם עדיין יש לכם תוכן בכרטיסיות מסוימות, זה לא בהכרח אומר שאתם צריכים עכשיו להוציא הכול, אבל עדיין כדאי לבדוק אם גוגל מסוגלת להכניס את התכנים לאינדקס ולדרג אותם כראוי. יש משאבים טובים יותר השנה כדי לנסות לעשות זאת, אז בחנו את תוכן הטאבים שלכם.

ניווט פנים

כבר שנים שאנחנו מדברים על ניווט פנים (Faceted Navigation), אבל זו השנה שבה כדאי לפעול באופן קצת יותר אסטרטגי עם האופציה הזו. במובנים ספציפיים, ניווט פנים תמיד היה כמו מערכת של כללים. למשל, אם מוצר מסוים הוא בגד מעל מידה 44, נכניס אותו לאינדקס אוטומטית. מעיין מערכת אוטומטית לסידור האתר לפי ערכים.
כיום, אנשי קידום אתרים בוחנים הרבה יותר בקפידה את מה שהם מוסיפים לאינדקס, לא מבצעים אינדקס וסורקים בעזרת ניווט עם היבטים, כך שהכלים האלה הופכים זמינים יותר ויותר עבור אתרים כמו וורדפרס וכו', שבהם אתם יכולים להסתכל על התנועה בכל עמוד מקבל ומוסף לאינדקס, כולל סריקה וניווט עם פנים העמוד.
אתם יכולים לרדת לרמה פשוטה ולהגדיל את התנועה שלכם עם כלים עדינים בפורטל עריכת הניווט באתר. אז גם תוכן עם כרטיסיות וגם ניווט עם היבטים הם מושגים מהאסכולה הישנה שהופכים להיות הרבה יותר מתוחכמים ב-2022.
כעת נדבר על הנושא האהוב על כולם, קישורים (Links), משום שצריך קישורים כדי לדרג ב-SEO. אבל מה שהרבה אנשי SEO יודעים הוא שצריך קישורים כדי לדרג ב-SEO, אבל כנראה לא כמו שאתם חושבים.

אופטימיזציה של קישורים פנימיים

אם יש לכם רק כמה קישורים חיצוניים טובים, אחת הדרכים הטובות ביותר למינוף היא לייעל את אופטימיזציית הקישורים הפנימיים שלכם. ישנם מספר כלים ותהליכים חדשים המדברים על אופטימיזציה של קישורים פנימיים. אנחנו מדברים על עמודים עם מספר קטן מדי של קישורים. עם טקסט עוגן אופטימלי שיכולים להיות מדורגים באופן שמשקף את הפוטנציאל הטמון בהם.
אז אם לא עשיתם ביקורת פנימית לאופטימיזציה של קישורים מזה זמן מה, זו השנה לעשות זאת וזו הדרך למנף את הקישורים הפנימיים שאתם מקבלים.

קישור עמוק

בעבר, אם קישרתם לעמוד מסוים, פשוט קישרתם באמצעות כתובת ה-URL. אבל אנחנו רואים עלייה בקישורים עמוקים, קישורים לקטעים ספציפיים, קטעי טקסט, ניווט, וקישורי קפיצה.
זו הופכת יותר ויותר לאסטרטגיה פופולרית בכדי להכניס אנשים עמוק יותר לתוך האתר ולתת לגוגל ולמנועי חיפוש אחרים אותות לגבי חלקים ספציפיים באתרים. זה נראה רלוונטי מכיוון שגוגל הציגה לאחרונה דירוג מעברים, שבו הם לא רק מעריכים את כל האתר. במקום זאת, הם יכולים להבין גם בקטעים בודדים.
לפיכך, הפיכת קישור עמוק לחלק מהאסטרטגיה שלכם, במקום רק לקשר לכתובת האתר, נראית כדרך מצוינת להתקדם.

תשואה גבוהה על בניית קישורים

הטיפ העשירי נוגע לבניית קישורים בתשואה גבוהה. זוהי בניית קישורים עם נכסים וקביעת התשואה של כל אחד מהם, כי לכל מה שאתם בונים קישור אליו, בין אם זה כלי, פוסט בבלוג, או קובץ PDF חינמי, ישנה עלות, ולעלות הזו יש תמורה.
לדברים מסוימים יש תשואה גבוהה יותר מאחרים. לדוגמה, לכלים יש תשואה גבוהה להפליא אבל הם גם יקרים ליצירה. עמודים עם נתונים סטטיסטיים הם לא כל כך יקרים ליצירה אבל יש להם גם תשואה גבוהה. כמו כן, בכדי לבנות קישורים עם תשואה גבוהה, דעו את העלות של כל מה שאתם מייצרים וכמה ערך אתם מרוויחים מזה.

צמצמו הפניות מחדש

אם יש לכם אתר גדול ואלפי או מיליוני הפניות מחדש שכולן שולחות אותות מבלבלים, 301 קופץ ל-302 ומשם קפיצה ל-404, מה זה?
הסתכלות על שרשראות ההפניה מחדש שלכם והקטנתן להפניה יחידה עם הנחיה ברורה יכולה לעזור להפחית שגיאות קנוניזציה. זה יכול לשפר את יעילות הסריקה, ובקנה מידה זה יכול להשפיע על הדירוג של האתר. אז אם יש לכם אתר גדול או אפילו קטן עם הרבה הפניות, זו השנה שבה תרצו לבצע ביקורת הפניה.