קידום אתרים חכם בגוגל – חלק 2

SEO עבור קישורי שותפים

השנה ראינו שגוגל מציגה הנחיות ספציפיות לאתרי שותפים, דבר שהם לא עשו בעבר. במיוחד עבור אתרי ביקורות, גוגל מדברת על איך נראית ביקורת טובה, החלקים הטובים והרעים של המוצר, והעובדה שאתם צריכים לקשר למספר סוחרים, כדי שלצרכנים תהיה בחירה.
עוד לא ראינו את זה מגוגל. אז אם אתם עושים קידום אתרים עבור אתרי שותפים, אתם עושים למעשה ביקורת על אתרים. לפיכך, זו השנה לסקור את המסמכים האלה של גוגל ולוודא שאתם יוצרים אתרים שגוגל מתגמלת, וכן שאתם עוקבים אחר ההנחיות של גוגל בנושא.

מחקר מוניטין

הרעיון כאן הוא שגוגל יכולה להעריך את האתר שלכם על סמך מה שאנשים אחרים אומרים עליכם. אז אם אתם נניח מתנגדי חיסונים וכולם אומרים עליכם דברים נוראים באתרים אחרים, גוגל יכולה להעלים אתכם מהחיפוש.
לפיכך כדאי לחקור מה אתרים אחרים אומרים עליכם מבחינת הביקורות. מדרגי איכות של גוגל מסתכלים לעתים קרובות על אתרים אחרים לצורך מחקר מוניטין, ומאמינים שגוגל יכולה לעשות את אותו הדבר באופן אלגוריתמי. אז כדאי להפוך את מחקר המוניטין לחלק מתהליך ביקורת ה-SEO שלכם, ולבדוק מה אתרים אחרים אומרים עליכם. מחקר מוניטין קצת יותר חשוב לאתרים מסוימים, למשל אתרי מכירות או אתר שנותן עצות רפואיות.

פחות תשומת לב לערכי הליבה האינטרנטיים

גוגל פרסמה ערכי ליבה אינטרנטיים חדשים (Core Web Vitals), מה שגרם לחלק מהאתרים לראות דחיפה בקידום ולאחרים לראות ירידה, אבל זה לא היה אינטנסיבי כמו שזה עשוי היה להיות.
אתרים איטיים עדיין דורגו, ואתרים מהירים דורגו אפילו גבוה יותר, אבל ההשפעה לא הייתה כל כך גדולה. יתר על כן, אתרים שנכשלו בכל שלוש הדרישות של Core Web Vital היו בהחלט בפח. אז אנחנו צריכים לבצע אופטימיזציה למהירות תמיד, אבל אולי בשנת 2022, אנחנו לא צריכים להיות אובססיביים לגבי זה, בהתבסס על עצות של גוגל בנושא.

לנטוש את ה-AMP?

עוד משהו שאולי נרצה להזיע יותר מדי עבורו הוא האמפר (AMP). 2021 הייתה שנה בה ראינו אתרים רבים מתחילים לנטוש את ה-AMP שלהם. הסיבה לכך היא שגוגל כבר לא דורשת את זה כגורם דירוג. ה-AMP כן מספק כמה יתרונות מהירות, וכן זו טכנולוגיה מסודרת. אבל הרבה חברות נלחצו בניסיון לתחזק שתי גרסאות שונות של האתר שלהן כדי לקבל את העלאת הדירוג הזו, ומגלים לבסוף שזה באמת לא משנה. הם יכולים פשוט לעבוד עם פלטפורמה אחת ועדיין לקבל כמה דירוגים שהם רוצים. אז אם החברה שלכם נאבקת עם ה-AMP, זו עשויה להיות שנה להתנסות בהעלמתו.

Google Discover

מהצד השני, הרבה אנשים נוהרים ל-Google Discover. זו לא תעבורת SEO מסורתית, שבה אתם חוקרים מילת מפתח ואנשים מבצעים המרה. זה קצת יותר כמו תעבורה של מדיה חברתית. למעשה, נראה ששיתוף במדיה חברתית הוא אחד מגורמי הדירוג שיכולים להשפיע על כמות התנועה שתקבלו מ-Google Discover.
אבל מה שראינו בשנה האחרונה הוא שחלק מבעלי האתרים עושים אופטימיזציה עבור Google Discover. הם מפרסמים סטוריז ורואים בהתאם כמויות עצומות של תנועה. זה נהדר עבור אתרי חדשות, בלוגים, ואתרים שמדברים על נושאים פופולריים.

SEO מקומי בקטגוריות פרופיל העסק של גוגל

אם יש לכם אתר מקומי ויש לכם רק חמש דקות לעשות משהו מסוים, הטיפ מספר אחת לקידום אתרים לשנת 2022 הוא לסדר את קטגוריות פרופיל העסק שלכם (GBP – Google Business Profile). מחקרי גורמי דירוג מראים שזהו הדבר שהכי יכול להשפיע על הדירוג. לפיכך, כדאי לכם מאוד להריץ ביקורת של קטגוריות הפרופיל העסקי שלכם בגוגל.

סקירת אייקון המועדפים

יותר מ-50% מתוצאות החיפוש מתרחשות בטלפון נייד שבו הסמל של האתר שלכם מופיע, ואנשים לא מבצעים אופטימיזציה של אייקונים אלה. סמל טוב יכול למשוך תשומת לב. זה יכול לאפס אותכם ב-SERP עמוס מאוד, והוא עושה את זה עם כמה פיקסלים בלבד.
סמל טוב יכול להעלות את שיעור ההמרה של קליקים באחוז אחד או שניים, וזה מדהים. איך בעצם זה עובד? למה אנשים שמים לב על המסך? אנשים מבחינים היטב בטיפ עם אייקון המועדפים (Favicon). סמל טוב הוא בדרך כלל בהיר עם ניגודיות גבוהה, והוא מושך את תשומת הלב לתוצאות החיפוש. אז בצעו אופטימיזציה של אייקון המועדפים שלכם, זה ישתלם לכם.
בואו נדבר כעת על קריירת ה-SEO שלכם. מה כדאי ללמוד השנה מלבד לפיתון?

תלמדו את GA4

זו אולי השנה שבה אתם תרצו סוף סוף להכיר את GA4, המוצר שמחליף את Google Analytics המסורתי. אתם הולכים לראות את זה בהרבה יותר חשבונות של לקוחות. ה-GA4 יכול לבלבל קצת אנשים, שכן חלק מהמדדים אינם שם. יש בו כמה דברים מגניבים, הם בעצם נפטרו משיעור היציאה מעמדו הכניסה והחליפו אותו במדדים של מעורבות, וזה נהדר כי הרבה מאנשי קידום אתרים מתמקדים קצת יותר מדי בשיעור יציאה מעמוד הכניסה ומעורבות עשויה להיות מייצגת יותר עבור הדרך ההוליסטית שבה גוגל צופה באתר שלכם. לפיכך, הכירו את GA4 כדי שתוכלו להיכנס לפגישות ולהציג את הדוחות ולדעת על מה אתם מדברים.

תשתתפו בכנסים מקוונים

הקורונה העבירה הרבה כנסים למצב מקוון, והרבה אנשים השתתפו בהם. הרבה אנשים שונאים כנסים וירטואליים, אבל במבט לאחור על כל הכנסים הווירטואליים של 2021, נראה שיש שם ערך רב. הם משתלמים יותר עבור אנשים בכל רחבי העולם. בכנסים מסורתיים, תוכלו לשלם אלף עד אלפיים דולר רק כדי להשתתף בכנס פלוס נסיעות וכו'.
אבל ההשתתפות בכנסים וירטואליים היא לרוב בחינם. אתם יכולים להשתתף בהם באופן וירטואלי ולהתמקד בתוכן ובלמידה ולקדם את הקריירה שלכם, וכן גם לעשות את הנטוורקינג ההכרחיים, כך שיש שם הרבה הזדמנויות. נסו השנה להשתתף בשניים או שלושה כנסים וירטואליים ולנצל אותם למען קידום הקריירה שלכם.

תעלו מחירים

הטיפ האחרון הנוגע לקריירת קידום האתרים שלכם היא פשוט לגבות יותר כסף. 2022 היא השנה לגבות יותר עבור שירותי ה-SEO שלכם.
באופן כללי, שירותי SEO זוכים לביקוש רב בכל העולם, במיוחד שירותי SEO איכותיים. הכוח בידיים שלכם לגבות את מה שאתם באמת שווים, אל תערערו את עצמכם לשווא. אם אתם עובדים מהבית, אולי הגיע הזמן להעריך את המשכורת שלכם ולוודא שאתם מקבלים את השכר מה שמגיע לכם. תגבו יותר ב-2022, תרוויחו יותר כסף.

תהיו הקליק האחרון

זהו הטיפ האחרון של 2022, תהיו הקליק האחרון. זה אומר שבגדול עליכם פשוט לספק את המשתמשים שלכם עד כמה שניתן. כאשר מישהו מחפש בגוגל או כל מנוע חיפוש אחר ומוצגת לו רשימה של תוצאות, הוא לוחץ מסביב ומחפש את מה שהוא רוצה למצוא. ודאו שאתם האתר האחרון שהוא לוחץ עליו, בו הוא יפסיק את החיפוש שלו וימצא את מבוקשו.
למה? כי כשהם ילחצו על האתר שלכם, הם ימצאו את מה שהם חיפשו. סיפקתם אותם עד כדי כך שכשהם יראו את האתר שלכם שוב, אתם תהיו האתר הראשון שהם ילחצו עליו כי נתתם להם את התשובה. ספקו חוויות מדהימות למשתמשים שלכם, תחשבו עליהם קודם כל ולפני הכול. תנו להם את כל מה שהם רוצים. אל תיתנו לגוגל תירוץ לא לדרג אתכם במקום הראשון בתוצאת החיפוש.