תוכן לקידום אתרים

חשיבות הכנסת ועדכון תוכן ומוצרים באתר אינטרנט

חשיבות הכנסה ועדכון תוכן ומוצרים באתר אינטרנט

מומחי קידום אמרו פעם כי תוכן הוא המלך בכל הנוגע לקידום אתרים. אמרה אשר נשארה חקוקה על לשונות רבים ממקדמי האתרים ואנשי הווב בארץ ובעולם. ויש סיבה לכך, הרי התוכן הוא הדרך הרחבה ביותר דרכה הרובוטים של גוגל, אלו שסורקים את כל רחבי הרשת בכל שניה וכל דקה, בעוד אנחנו מדברים, התוכן הזה הוא הקוד דרכו גוגל יכולה להבין על האתר שלנו את מירב המידע. מילות מפתח, פסקאות, כותרות, וביטויים מרכיבים עמודי אינטרנט שלמים אותם גוגל מדי שעה, דקה ואפילו שניה, תלוי בתדירות העלאת התוכן שאנו מספקים.

את מי גוגל קורא הכי הרבה?

אתרי חדשות כמו הCNN והNBC נסרקים על ידי גוגל בכל כמה שניות בעוד אתרים מקומיים אחת לשבוע, חודש או אפילו שלושה ימים. הכל תלוי בתדירות העלאת התוכן על ידי הבעלים של האתר. גוגל מבין כי הגולש מחפש תוכן. הוא מעוניין לקבל מידע רלוונטי שיעזור לו במשימה ספציפית שאותה הוא צריך לבצע, בין אם זה להזמין פיצה או לקרוא מאמר על קידום אתרים. על מנת שגוגל יקרא את האתר שלנו כשווה ערך, עלינו להיות מעודכנים, רלוונטיים, כי התוכן המופץ ברחבי האינטרנט הינו תוכן מיידי המתעדכן לפי רצונותיו של הגולש. תוכן רלוונטי העונה לצרכיו של הגולש יוסיף עניין ויאריך גם את משך השהייה בדף המהווה פרמטר חשוב ביותר לדירוג של גוגל.

אז מה גוגל בעצם מבין מהתוכן אותו הוא קורא?

מנגנון האדם הוא להבין עניינים עיקריים ממידע המועבר אליו, וזאת על מנת להבין ולתייג אותם ולשמור אותם אצלו כהבנה. מדובר בקוד, מילה מרכזית או ביטוי שמסכמים את העניין. על פי רוב תפיסה זו תבוא לידי ביטוי בעת כתיבה ספונטנית על נושאים שונים, ואת התכונה הזאת בנו, בני האדם גוגל זיהה וחיקה. הרובוטים של גוגל יודעים לסכם רעיונות מרכזיים עליהם מדבר העמוד, וגם את הקשרים ביניהם.

מה בעצם גוגל עושה עם כל הרעיונות הללו?

לאחר שסיים להבין את הנושאים המרכזיים עליהם מדברים עמודי האינטרנט שהפצנו ברחבי הרשת, הוא מתייג אותם לפי פרמטרים רבים ונוספים במערכת הדירוג לביטויים ומילות מפתח. האינדקס של גוגל הינו אינדקס מורכב ומסועף המכיל מיליוני רשומות הפרושות לגישה מהירה, זה כל הייחוד של גוגל, הסדר הרב בו הוא מציג מידע מדויק ורלוונטי. כל המידע אותו גוגל מציג מבוסס על תוכן, תוכן איכותי, רלוונטי שתואם את ציפיות הגולש.

מה אנו ממליצים לעשות?

ריענון תוכן לקידום אתרים

ריענון תוכן – seo

לפני התחלת תהליך קידום לאתר מומלץ לרשום לכם את עולמות התוכן שיש לכם ודברים שאתם יכולים לדבר אליהם.
לדוגמא: חברת המייצרת דבש, עולמות התוכן שלה:
דבש- יצור דבש וכ"ו.
אוכל בריא
דבורים
ראש השנה
בריאות
ויטמינים
מתכונים
כל אחד מעולמות התוכן הנ"ל מאפשר לכם בעלי אתר לכתוב מגוון מאמרים ותכנים איכותיים הקשורים לעולם שלכם ומכך להפוך למומחים בתחום.

חשיבות תוכן רענן ומהו?

תוכן רענן מתייחס לתוכן חדש או מעודכן ורלוונטי לקהל היעד שלך. תוכן זה יכול לכלול פוסטים בבלוג, מאמרים, סרטונים, פודקאסטים או עדכונים ברשתות החברתיות.

תוכן רענן הינו מרכיב מרכזי בשיווק מכיוון שהוא מספק למבקרים באתר את המידע העדכני והמדויק ביותר בנושאים הרלוונטיים. תוכן רענן אינו רק תוכן חדש – הוא כולל גם עדכונים לתוכן קיים שמעניקים ערך למשתמש. כאשר התוכן הוא עדכני ורלוונטי, הוא מסייע לבסס את האתר כמקור מידע אמין ומוסמך, מה שמעודד את המשתמשים לחזור ולהמליץ עליו לאחרים.

רעננות התוכן עשויה להשתנות בהתאם לתחום, לקהל ולסוג האתר. למשל, עבור אתר מסחר אלקטרוני, תוכן רענן יכול לכלול תיאורי מוצרים מעודכנים, ביקורות חדשות על מוצרים והשוואות, וסרטוני הדרכה או מדריכים למשתמש. עבור אתר חדשות, תוכן רענן יכול לכלול את סיפור החדשות האחרון, ניתוחים מעודכנים או דוחות ודעות חדשות. בעוד סוג התוכן ישתנה בהתאם לתחום, הקו המשותף הוא שהוא חייב להיות רלוונטי, מדויק ועכשווי כדי להציע ערך לקהל שלך.

מדוע תוכן רענן חשוב?

פרסום ותחזוקת תוכן רענן הם אסטרטגיה חיונית לשמירת האתר שלך מעודכן ומעניין עבור הקהל שלך. כאשר אתר מעדכן באופן עקבי תוכן חשוב ומפרסם חלקים רלוונטיים חדשים, מבקרים נוטים יותר להישאר מעורבים ולחזור לאתר לביקורים עתידיים. מעורבות מוגברת זו יכולה להוביל לזמני שהייה ארוכים יותר ולשיעורי נטישה נמוכים יותר, אשר מהווים אותות חיוביים למנועי החיפוש שהאתר שלך מספק תוכן בעל ערך למשתמשים. זה, בתורו, יכול לעזור לדפים שלך לדרג גבוה יותר בתוצאות החיפוש.

מדוע תוכן רענן חשוב לקידום אתרים (SEO)?

גוגל ומנועי חיפוש אחרים משתמשים באלגוריתמים מורכבים לקביעת דירוג הדפים בתוצאות החיפוש. אחד הגורמים שהם לוקחים בחשבון הוא רעננות התוכן. אף שזה לא גורם הדירוג החשוב ביותר, הוא יכול להשפיע על דירוג הדף במונע החיפוש בהשוואה לדפים אחרים, אם כל שאר הגורמים שווים. רוב מנועי החיפוש יעניקו עדיפות לאתרים שמעדכנים את התוכן שלהם באופן עקבי על פני אלה שלא. אחרי הכל, הם רוצים להפנות את המשתמשים להתאמה הטובה ביותר עבור השאילתה שלהם.

תוכן רענן יכול גם להוביל למעורבות משתמשים מוגברת ולתוספת קישורים נכנסים, אשר שניהם יכולים לעזור להגביר את דירוג האתר של בגוגל.

האם רעננות התוכן היא גורם דירוג בגוגל?

כן, לפי הודעות גוגל ומחקרים של מקדמי אתרים (SEO), רעננות התוכן נראית כגורם דירוג.

האלגוריתם של גוגל מתפתח ללא הרף, וישנם גורמים רבים ושונים שיכולים להשפיע על דירוגי מנועי החיפוש. גורמים אלה כוללים דברים כמו מהירות האתר, ידידותיות לניידים, סמכות התחום, קישורים נכנסים ואיכות התוכן, בין היתר. אף שגוגל מעולם לא פרסמה רשימה מקיפה של גורמי הדירוג שלה, מקדמי אתרים (SEOs) קיבצו גורמי דירוג במשך השנים בהתבסס על פטנטים של גוגל, המחקר שלהם וניתוחי נתונים.

במהלך השנים,  גוגל שחררה כמה עדכוני אלגוריתם שהתמקדו באופן ספציפי בתוכן רענן. לדוגמה, עדכון הרעננות ב-2011 נועד לספק למשתמשים תוצאות חיפוש עדכניות יותר, בעוד עדכון הקפאין ב-2010 שיפר את מהירות ודיוק תהליך האינדקס של גוגל, מה שהקל עליה לכלול תוכן רענן בתוצאות החיפוש. עדכונים אלה סייעו להוביל אותנו למחשבה הנוכחית שלנו סביב תוכן רענן.

האלגוריתם של גוגל מורכב ויש הרבה גורמים שיכולים להשפיע על דירוגי מנועי החיפוש, אבל ברור שתוכן רענן הוא חלק חשוב מה-SEO שלא כדאי להתעלם ממנו.

מולץ לקרוא על איך לכתוב תוכן מותאם ל seo, ועל הקול הפיסבי.