מדריך לקידום אורגני לאתרי וורדפרס
וורדפרס היא אחת ממערכות ניהול התוכן הטובות ביותר עבור SEO. אך למרות שהיא עושה הרבה נכון "ישר מהקופסה", יש עוד הרבה שניתן לעשות כדי לשפר את הביצועים. הגיע הזמן להתמקד ב-SEO עבור וורדפרס!
שיפור האתר באמצעות הטקטיקות והשיטות הטובות ביותר המפורטות במאמר זה יסייע לכם לשפר את הדירוגים, לקבל יותר מנויים או מכירות, ולשפר את האתר שלכם.
מכיוון שיש לשלב SEO נכון בכל היבטי השיווק המקוון והיח"צ שלכם, מדריך זה מכסה הרבה נושאים! זהו קריאה ארוכה, אז אל תהססו להשתמש בתוכן העניינים שלמטה כדי לדלג בין החלקים. >> אז בואו נתחיל!
SEO בסיסי לוורדפרס – בדקו את מצב האתר שלכם
לפני שתבצעו שינויים כלשהם באתר שלכם, טוב לבדוק היכן אתם נמצאים כעת: הפעלת האתר שלכם על שרת עם תוכנה מעודכנת אצל ספק אירוח שמציע ביצועים מצוינים. שאלו את עצמכם: על איזה חומרה ותוכנה האתרים שלכם פועלים? מה תוכנית האירוח שלכם? האם אתם משתמשים בספק אירוח משותף בעלות נמוכה, או שהשקעתם בתוכנית אירוח ייעודית אצל ספק אירוח מוכר שכיוון את השרתים שלו לוורדפרס?
כדי לגלות מה קורה מאחורי הקלעים של האתר שלכם, תוכלו לבקר בסעיף "בריאות האתר" בוורדפרס. כמו כן, תוכלו לבחור להתקין את התוסף "בדיקת בריאות". תוסף זה מספק לכם תובנות טכניות רבות ומסייע לכם לקבל מידע שהצדדים החיצוניים יכולים להשתמש בו כדי לשפר את האתר שלכם. בסופו של דבר, כל תכונות התוסף "בדיקת בריאות" יועברו לליבת וורדפרס.
וודאו שאתם משתמשים באירוח מתאים
על פי דף הדרישות הטכניות של וורדפרס, תוכנית האירוח המומלצת להפעלת וורדפרס צריכה לכלול גרסה מודרנית של PHP, MySQL או MariaDB, ותמיכה ב-HTTPS. ניתן לעבוד עם תוכנה ישנה יותר של השרת, אך זה לא מומלץ. אם תבדקו את "בריאות האתר", תוכלו לראות את הפרטים הטכניים של ההתקנה שלכם. בנוסף, אם תפתחו את לוח הבקרה של ספק האירוח שלכם, תוכלו לראות איזה סוג תוכנית אתם משתמשים בה.
זכרו, תשלום עבור אירוח וורדפרס טוב משתלם. שדרוג תוכנית האירוח שלכם הוא אחד השיפורים הקלים ביותר שניתן לבצע.
שדרגו לגרסה עדכנית של PHP
למרות שהמספרים יורדים במהירות, אתרי וורדפרס רבים עדיין פועלים על גרסאות מיושנות של PHP. מבט מהיר על הסטטיסטיקה של וורדפרס מגלה שחלק מהאתרים עדיין פועלים על גרסת PHP בסדרה 5, בעוד ש-PHP 8.0 ומעלה זמינות כבר שנים. גרסאות PHP ישנות אלו אינן מקבלות עוד תיקוני אבטחה והן הופכות לפגיעות יותר ויותר להתקפות.
למזלנו, צוות וורדפרס הפסיק את התמיכה בכל מה שיותר ישן מ-PHP 5.6.20. כיום, הפרויקט ממליץ להפעיל וורדפרס על לפחות PHP 7.4.
אז, אחד הדברים החשובים ביותר שתוכלו לעשות כדי לשפר את הביצועים והאבטחה של האתר שלכם — וכך גם את ה-SEO של וורדפרס שלכם — הוא לשדרג את סביבת האירוח שלכם לגרסה מודרנית של PHP. יש לכך יתרונות רבים:
- PHP 7+ מציע שיפור מהירות מדהים.
- הוא פועל בצורה יעילה יותר, כלומר פחות לחץ על השרת שלכם.
- הוא מביא עמו המון תכונות פיתוח מודרניות.
- הוא סביבה בטוחה ומאובטחת יותר.
- הוא מתאים לעתיד.
וודאו שאתם משתמשים ב-SSL ו-HTTPS
אימוץ SSL (קבלת כתובת URL עם HTTPS ואייקון מנעול ירוק בשורת הכתובת בדפדפן) היה בעבר טקטיקה אופציונלית. אתרים רבים, ככל הנראה, לא היו זקוקים לרמת האבטחה הנוספת ש-SSL מספק.
כיום, התקנת תעודת SSL חוקית היא חובה — מנועי חיפוש עשויים "להעניש" אתרים ללא תעודות SSL חוקיות והגדרות (או להציג אזהרות ליד תוצאות החיפוש שלהם). גוגל ציינה ש-HTTPS הוא סימן דירוג. בנוסף, זהו נוהג טוב באופן כללי לכל האתרים להשתמש ב-SSL כדי למנוע מהאקרים וצדדים שלישיים ליירט בקשות ונתונים.
רבים מהטכניקות המודרניות להאצת האתר דורשות הגדרה תקינה של SSL/HTTPS. כדי לנצל טכנולוגיות רשת מהירות יותר כמו HTTP/2 ו-HTTP/3 הקרוב, דפדפנים כמו גוגל כרום ופיירפוקס דורשים שלאתר תהיה תעודת SSL תקפה.
אם אתם רוצים לעבור ל-SSL ולהבטיח שהאתר שלכם מוגש כראוי ב-HTTPS, יש לנו מדריך שימושי עם טיפים וטריקים למעבר ל-HTTPS. מאז גרסה 5.7, וורדפרס מגיעה עם כלי בסיסי שמקל על זיהוי והמעבר ל-HTTPS.
בדקו את הגדרות האתר שלכם
כדאי להקדיש זמן לעבור על כל החלקים בתפריט הגדרות בוורדפרס, שכן רבות מהאפשרויות שם יכולות להשפיע על ה-SEO של האתר שלכם בוורדפרס.
במיוחד, כדאי לבדוק שוב את הגדרות הנראות שלכם בהגדרות → קריאה כדי לוודא שאתם לא מונעים בטעות ממנועי החיפוש לאנדקס את האתר שלכם. זה יפגע בנראות וב-SEO של וורדפרס שלכם!
בחרו את מבנה הקישורים הקבועים הנכון
ההגדרות שלכם לקישורים קבועים מגדירות את פורמט כתובות ה-URL של העמודים והפוסטים שלכם, מה שיכול להשפיע באופן משמעותי על ה-SEO של וורדפרס שלכם. אז אם אתם יוצרים אתר חדש, אחד הדברים הראשונים שעליכם לעשות הוא לשנות את הגדרות הקישורים הקבועים שלכם, שתוכלו למצוא בהגדרות → קישורים קבועים.
אם לא תשנו את ההגדרות מהברירת מחדל, כל העמודים והפוסטים שלכם יהיו עם כתובות URL שנראות כמו example.com/?p=123. למרות שזה בסדר גמור, זה לא נעים במיוחד, וזה עשוי להשפיע על איך המשתמשים ומנועי החיפוש תופסים את האיכות והרלוונטיות של העמודים שלכם.
בחרו WWW או ללא WWW
עליכם לחשוב מה אתם רוצים שהאתר שלכם יראה כמו www.example.com, או פשוט example.com. וודאו שבחלק ההגדרות הכלליות שלכם, בהגדרות → כללי, הגרסה שאתם רוצים שתוצג משתקפת כראוי.
מנקודת מבט של SEO, אין הרבה הבדל בכל מקרה. בנוסף, רוב ההגדרות של האחסון והשרתים יפנו אוטומטית את הבקשות לגרסה "הלא נכונה" לגרסה שבחרתם. זה עושה את זה בעיקר לשיקול מיתוג — איזו גישה מרגישה הכי מתאימה לאתר שלכם?
אופטימיזציה של התוכן שלכם
SEO (קידום אורגני – אופטמיזציה) של וורדפרס גם אומר שהאתר שלכם צריך לספק את התוכן הטוב ביותר על הנושא שבחרתם. אנשים מחפשים מאמרים מעניינים, סמכותיים ותשובות אמינות לשאלות שלהם. כתיבת תוכן איכותי לאתר הוורדפרס שלכם מתחילה עם הרעיונות הייחודיים שלכם או הגישה המיוחדת שלכם לנושא מסוים. אבל זה גם אומר להציג את הרעיונות האלה בצורה מבנית ונגישה. זה יעזור לכם למשוך את הקהל שאתם מחפשים ולשמור אותו מעורב.
מחקר מה המשתמשים שלכם רוצים וצריכים
לפני שאתם כותבים את התוכן שלכם, עליכם לחשוב על אילו מונחי חיפוש אתם רוצים להימצא. לאחר מכן, עליכם לאופטימיזציה כל עמוד או פוסט עבור ביטוי מפתח ספציפי.
אבל איך תוכלו לקבוע איזה ביטוי מפתח אתם רוצים להימצא עבורו? כדי לגלות זאת, עליכם לבצע מחקר מילות מפתח. בתהליך זה, עליכם לשאול את עצמכם שאלות: אילו מונחים אני רוצה לדרג עבורם? כמה ריאלי שאני אוכל לדרג עבור מונחים אלה?
כתיבת תוכן נהדר עבור המשתמשים שלכם
לאחר שביצעתם את מחקר מילות המפתח שלכם ואתם יודעים את הנושאים שאתם רוצים לכתוב עליהם, עליכם לעבור לכתיבה עצמה. רוב הזמן, זה קל יותר לומר מאשר לעשות. כדי להגיע מרעיון לחלק תוכן נהדר, סביר להניח שתצטרכו לעבור תהליך של טיוטות, כתיבה, עריכה ושכתוב.
הטיוטה הראשונה שלכם יכולה להיות מתאר של המבנה שלכם. אין צורך לכתוב הכל בפרוזה מושלמת בשלב זה, אך וודאו שאתם עוקבים אחרי מבנה הגיוני. רוב החלקים יכללו מבוא, הנקודות המרכזיות שלכם ומסקנה. כמובן, זה ישתנה בהתאם לז'אנר – מתכון יהיה בעל מבנה שונה לחלוטין.
אופטימיזציה של פוסטים ועמודים בודדים שלכם
כאשר אתם כותבים או עורכים את הפוסט שלכם לאתר הוורדפרס שלכם, עליכם לשים לב במיוחד לכמה אלמנטים כדי להפוך אותו לידידותי ל-SEO. אלמנטים אלה כוללים את כותרות המשנה שלכם, כותרת ה-SEO שלכם ותיאור המטא שלכם — כולם צריכים לשקף את הנושא של הפוסט הספציפי.
קביעת ביטוי המפתח שלכם
חוק חשוב אחד הוא לא להשתמש בביטוי מפתח במוקד ביותר מעמוד אחד. אחרת, אתם עלולים לסיים בכך שתתחרו בעצמכם. רוב הזמן, אתם לא רוצים לדרג עבור מספר עמודים על אותו ביטוי מפתח כי זה אומר שאתם מתחרים עם עצמכם.
אופטימיזציה של הקישור הקבוע שלכם
ברוב המקרים, כתובת ה-URL של הפוסט שלכם צריכה לכלול את ביטוי המפתח שלכם כך שיהיה ברור על מה העמוד שלכם מהקישור. תמיד כדאי לשמור על הקישורים הקבועים קצרים, תיאוריים ונקיים — אל תכניסו מילים מיותרות בשביל הכיף!
אופטימיזציה של כותרת העמוד שלכם
כותרת כל עמוד — תכולת תג ה-<title> של ה-HTML — יכולה להיות אחד הגורמים החשובים ביותר לדירוג טוב בתוצאות החיפוש. לא רק שהיא כותרת לשונית הדפדפן, אלא גם השורה הראשונה שאנשים רואים בתוצאות החיפוש. היא מתארת מה העמוד שלכם או על מה הוא מדבר ומשמשת כמודעה שמזמינה משתמשים ללחוץ.
שימוש נכון בכותרות
כותרות מעולות למבנה התוכן שלכם ולעזור לקוראים לעבד מידע בנגיעות קטנות. הן גם יכולות לעזור לתאר את פריסת העמוד למנועי החיפוש.
אופטימיזציה של תיאור המטא שלכם
אנו לא ממליצים על תיאורים אוטומטיים חלק מהתבניות והתוספים מנסים ליצור תיאורים אוטומטיים, על ידי לקיחת המשפט הראשון או כך של הפוסט. זו קיצור דרך חכמה, אבל זה נדיר שמייצר תיאורים טובים. המשפט הראשון של הפוסט הוא לרוב מידע הקדמה, שלא מספק סיכום נהדר או מודעה מזמינה!
אופטימיזציה של התמונות והמדיה שלכם
חלק חשוב אך לעיתים נשכח של SEO של וורדפרס הוא הטיפול בתמונות, סרטונים ותוכן מדיה שלכם. כדי לוודא שמנועי החיפוש מבינים את התמונות שלכם, עליכם לחשוב איך אתם נותנים שם לקבצים ומעצבים אותם. וודאו לבחור את הפורמט הנכון ולאופטימיזציה של כל תמונה.
שמירת איכות התוכן שלכם
כיוון שגוגל שואפת להראות למשתמשיה את המידע העדכני ביותר והמדויק ביותר, עליכם לעקוב אחרי התוכן שלכם ולבצע בו תיקונים באופן קבוע כי אינכם רוצים להציג למבקרי האתר שלכם מידע מיושן, מיותר או לא נכון.
עדכון תוכן הפינה שלכם
חלק מהעמודים באתר שלכם חשובים יותר מאחרים. התוכן החשוב ביותר של האתר שלכם נקרא תוכן פינה. כתבנו רבות על מאמרי פינה ואיך הם יכולים לשפר את הדירוגים שלכם.
בקיצור, עמודים אלה:
- מכילים מידע חשוב עבור הקהל שלכם;
- הם שלמים, מעודכנים וכתובים היטב;
- מציגים סמכות;
- מקבלים את מרבית הקישורים מהפוסטים הקשורים באתר שלכם;
- מדורגים גבוה יותר מהמאמרים האחרים שלכם באותו נושא;
- מקבלים את מרבית התנועה האורגנית לאתר שלכם.
מניעת קניבליזציה של מילות מפתח
קניבליזציה של מילות מפתח משמעותה שאתם פוגעים בדירוגים שלכם על ידי יצירת יותר מדי מאמרים לאותן מילות מפתח או דומות. לדוגמה, אם יש לכם תריסר מאמרים על אותו נושא, מנועי החיפוש לא יודעים איזה מהם עליהם לדרג גבוה יותר. כתוצאה מכך, תתחרו עם המאמרים שלכם על מיקום גבוה במנועי החיפוש.
אם אתם מפרסמים לעיתים קרובות, כמו שאנחנו עושים ב-Yoast, אתם בטוח תתמודדו עם בעיות קניבליזציה של מילות מפתח בשלב כלשהו. לכן יצרנו מסגרת לטיפול בקניבליזציה של מילות מפתח. בקיצור, תצטרכו:
- למצוא עבור אילו מילות מפתח זה קורה;
- לנתח איזה תוכן מבצע את הביצועים הטובים ביותר עבור מילות מפתח אלה;
- לשמור את הפוסטים המבצעים את הביצועים הטובים ביותר;
- להחליט אם עליכם למזג את הפוסטים האחרים לתוך הפוסט המבצע את הביצועים הטובים ביותר;
- או למחוק ולהפנות אותם.
הימנעות מתוכן כפול בטעות
בעיות תוכן כפול מתעוררות כאשר מנועי החיפוש נתקלים במספר כתובות URL עם אותו או תוכן דומה מאוד. כתוצאה מכך, מנועי החיפוש לא יודעים אילו כתובות URL לדרג גבוה יותר, מה שגורם לדירוגים נמוכים יותר.
בדרך כלל, השורש של תוכן כפול הוא טכני ויכול לקרות בלי שתשימו לב. לדוגמה, חלק ממערכות ניהול תוכן מוסיפות מזהי מושב או פרמטרים לכתובות URL למעקב.
תמיכה בקהלים בינלאומיים
כדי לאופטימיזציה של האתר שלכם לקהלים במספר מדינות או אזורי שפה, תצטרכו לאופטימיזציה של התוכן שלכם ושל ההגדרות הטכניות שלכם. נתחיל עם היבטי התוכן של SEO בינלאומי.
ביצוע מחקר מילות מפתח ממוקד וכתיבת תוכן טרי לכל קהל הוא קריטי. אל תשתמשו בתרגומים אוטומטיים. השקיעו זמן ומשאבים במחקר נכון ובתרגומים לאופטימיזציה של מילות המפתח וההעתקה שלכם.
הוספת נתונים מובנים של Schema.org
נתונים מובנים הם כמו מילון למנועי חיפוש. על ידי תיאור התוכן שלכם בקוד, אתם יכולים להבהיר מיד את אותו פיסת תוכן. בנוסף, תוכלו לציין מי כתב אותו, מי פרסם אותו ומתי באיזה אתר. אם המאמר הזה כולל מתכון, שאלות נפוצות או תוכן הדרכה, תוכלו להודיע למנועי החיפוש על כך. כך, מנועי החיפוש יקבלו הבנה טובה יותר של האתר שלכם ויוכלו להשתמש בזה כדי לעזור לאתר שלכם לקבל תוצאות עשירות.
אופטימיזציה של מבנה האתר שלכם
מבנה אתר מוצק עוזר למשתמשים ולמנועי החיפוש לנווט באתר שלכם. בנוסף, זה יהפוך את הדפים החשובים ביותר באתר שלכם לברורים יותר. שני עמודי התווך של מבנה אתר טוב הם ארגון האתר וקישור פנימי קונטקסטואלי.
ארגון האתר שלכם
ארגון האתר שלכם יעזור לכם ליצור נתיב ניווט מדף הבית שלכם אל הפוסטים והעמודים. הוספת קטגוריות ותת-קטגוריות תביא סדר לכאוס. באופן אידיאלי, האתר שלכם צריך להיות מאורגן כך:
עליכם תמיד לוודא שדף הבית שלכם קל לניווט. העמסת דף הבית עם יותר מדי אפשרויות תעשה את האתר שלכם קשה יותר להבנה. הוספת תפריט ברור ופירורי לחם עוזרת למשתמש שלכם לנווט באתר שלכם בכל מקום שהם נמצאים.
קישור פנימי קונטקסטואלי
בנוסף לארגון האתר שלכם, עליכם לקשר את התוכן שלכם בתוך העתק הטקסט. אנו קוראים לזה קישור פנימי קונטקסטואלי מכיוון שקישורים אלה תמיד מופיעים בתוך ההקשר של טקסט. קישורים פנימיים הם אחד ההיבטים החשובים ביותר של SEO של וורדפרס.
ניהול קטגוריות ותגים שלכם
וורדפרס מציעה שתי דרכים ברירת מחדל לארגון התוכן שלכם: קטגוריות ותגים. קטגוריות מוסיפות היררכיה לתוכן שלכם ומקבצות נושאים באופן רחב. באתר על בישול, פסטה יכולה להיות קטגוריה. תגים אינם היררכיים וניתן להשתמש בהם לתיאור הפוסט שלכם בפירוט רב יותר. נושאים של מסיבת ערב יכולים להיות תגים.
ניהול דפי הארכיון שלכם
אם אתם משתמשים בקטגוריות ותגים, תיצרו אוטומטית דפי ארכיון. דפים אלה מכילים רשימה של הפוסטים והעמודים בתוך קטגוריה או תג ספציפיים. בנוסף לקטגוריות ותגים, ישנם דפי ארכיון מבוססי תאריך וארכיונים של מחברים. דפי ארכיון אלה דורשים ניהול מכיוון שהם עלולים לגרום לבעיות SEO אם לא תעשו זאת.
ניהול מפת האתר שלכם
תוכלו להשתמש במפות אתר של XML כדי להודיע לגוגל ולמנועי החיפוש האחרים שהאתר שלכם עודכן. בעוד שלוורדפרס יש סוף סוף מפות אתר של XML באופן טבעי, הפתרון שלנו חזק יותר. תוסף ה-SEO של וורדפרס שלנו מגדיר אוטומטית את מפות ה-XML שלכם, כך שלא תצטרכו לדאוג לדבר. אנו מייצרים מפות אתר עבור סוגי הפוסטים השונים שלכם, כולל התמונות שלכם, ומוודאים שהן מייצרות ונטענות במהירות.
האצת אתר וורדפרס שלכם
אם האתר שלכם איטי, אתם מסתכנים בכך שתסכולו את המשתמשים שלכם. זה מקטין את הסבירות שהם יעסקו, יגלשו, יהפכו ללקוחות חוזרים או ימליצו עליכם לאחרים. זה הופך את מהירות האתר לחלק קריטי ב-SEO של וורדפרס ובחווית המשתמש הכללית.
אבטחת אתר וורדפרס שלכם
וורדפרס היא הפלטפורמה הנפוצה ביותר לניהול אתרים בעולם. היא מניעה כמעט 42% מהרשת (יוני 2021). בעוד שזה מדהים, זה גם אומר שוורדפרס היא הפלטפורמה הממוקדת ביותר על ידי האקרים. כשאתם מנהלים אתר וורדפרס, האבטחה הבסיסית מטופלת על ידי ה-CMS, אך ישנם דברים שתוכלו לעשות כדי להבטיח את האתר שלכם עוד יותר.
התאמת האתר למבקרים בנייד
חלק גדול מהמכשירים הניידים הופכים לאמצעי הגלישה המובילים ברשת. אתם, כבעלי אתר, צריכים להתאים את האתר שלכם למבקרים הניידים שלכם.
ניתוח ושיפור ביצועים
קמפיין SEO טוב מתבסס לא רק על יישום שינויים אלא גם על מדידת ההשפעה של השינויים האלה, לראות מה עובד ולעשות יותר מזה.
קידום האתר שלכם
תודה ל-SEO של וורדפרס, השקעתם הרבה זמן ומאמץ בתוכן האתר שלכם ודאגתם שמבקרים ימצאו אותו דרך מנועי החיפוש. אבל יש דרכים נוספות לגרום לאנשים לבקר באתר הוורדפרס שלכם ולקרוא את הפוסטים שלכם.
עידוד מעורבות
תמיד כיף לאינטראקציה עם הקוראים שלכם, אבל איך לגרום להם לעסוק? מעורבות יכולה להיות השארת תגובה, שיתוף ברשתות החברתיות או פעולה כלשהי.
הרחבת ההגעה שלכם
מדיה חברתית היא הדרך הטובה ביותר להגיע ולהרחיב את הקהל של הבלוג שלכם. אתם צריכים להיות פעילים בערוצי המדיה החברתית שבהם הקהל הפוטנציאלי שלכם נמצא.
בניית רשימת דיוור
בנוסף לשימוש במדיה חברתית לקידום הבלוג שלכם, השקעה בניוזלטר היא לרוב רעיון טוב. תנו לאנשים להירשם אליו ושלחו מיילים עם הפוסטים האחרונים שלכם ועובדות מעניינות אחרות.
הגברת התוכן שלכם
מספר הפוסטים בבלוג שמתפרסמים כל יום הוא עצום, כך שזה הופך להיות הרבה יותר קשה להתבלט. המאמרים שלכם כנראה ילכו לאיבוד בים העצום של תוכן.