חברת קידום אתרים באינטרנט
מחקר מילות מפתח

מחקר מילים - שלב חשוב בקידום

מחקר מילות המפתח הוא הצעד הראשון שאנו חייבים לעשות כדי להבין את מדד התחרותיות, החיפושים, והקושי של הפרויקט.

על בסיסו של מחקר המילים, אנו נבנה את האסטרטגיה שתלווה אותנו לאורך כל הפרויקט.

2

מחקר מילים מנצח

בתחרות על המקומות הראשונים במנועי החיפוש, כמו בכל תחרות אחרת – זה לא משנה כמה רצים מהר, כל עוד רצים בכיוון ההפוך.

משמעות הדבר היא, שאתה יכול להשקיע כמות בלתי נלאית של זמן יקר ומשאבים בניסיון להביא יותר תנועה לאתר שלך, והם כולם יהיו שווים כקליפת השום, אם אינך משתמש במילות המפתח הנכונות.
גם אם תצליח לטפס למקומות גבוהים במנועי החיפוש, עם אותן מילים, והן יביאו לך תנועה, היא לא תהיה רלוונטית- הגולשים לא יקבלו מענה על צרכיהם ואתה לא תשיג את מבוקשך.

כדי "לנצח" בתחרות הזאת, רגע לפני, צריך לקחת צעד אחד אחורה, על מנת לראות את הדרך מזווית רחבה ולתכננה כראוי. זהו הרעיון בבסיסו של מחקר המילים, ועל כן הוא השלב הראשון והחיוני ביותר להצלחת קידום האתר.

המטרה שלנו היא לגלות באמצעות המחקר, באילו מילים וביטויי חיפוש משתמשים המבקרים הפוטנציאלים של האתר.

אם נצליח לאמוד בצורה טובה על מטרותיו והעדפותיו של קהל היעד, נשיג שתי מטרותינו העיקריות:

אחוז המרה גבוה יותר –
הגולשים ימצאו באתר את מה שהתכוונו למצוא כאשר ערכו את החיפוש.

חשיפה גדולה יותר במנועי החיפוש –
אתר שעונה על צרכיו של הלקוח, נחשב איכותי יותר בעיניו של מנוע החיפוש ומדורג גבוה יותר.

איך עושים את זה?

כדי לעשות זאת, בראש ובראשונה אנו צריכים להתבונן בדברים מנקודת מבטו של קהל היעד. מניסיון עבר בעבודה עם בעלי אתרים מתחומים שונים, אחת השגיאות הנפוצות של בעל האתר היא שהוא שבטוח שהוא יודע באילו מילות חיפוש משתמשים לקוחותיו הפוטנציאלים. אמנם, ללא ספק, הוא בהחלט יודע הכי טוב במה עוסק האתר שלו וכיצד הוא היה מחפש אותו, אך ללא מחקר מטרים, ושימוש בכלים סטטיסטים מדויקים, קשה מאוד לחזות כיצד הלקוח המשלם יחפש אותו.

לצורך העניין, ניקח לדוגמא אתר של חברה המספקת שירותי תרגום מקצועיים. נאמר שבעל האתר בוחר לקדם את הביטוי: "תרגום מעברית לאנגלית", מתוך ידיעה שזהו השירות הפופולארי ביותר שהחברה שלו מספקת. אולם, הביטוי הוא אכן מאוד פופולארי, עם חיפושים של אלפי גולשים בחודש, במנועי החיפוש, אך

למעשה, רובם הגדול מחפש תרגום טקסטים מיידי וחינמי אונליין, ולכן לא ימצא מענה באתרו של הלקוח. במקרה כזה, עדיף לקדם ביטוי כמו "תרגום מסמכים לאנגלית", שהוא אמנם בעל נפח חיפוש נמוך יותר, אך מתמקד בקהל הלקוחות הפוטנציאלים, ולכן הוא רווחי יותר.

קידום אתרים בגוגל | seo-up

מחקר מילות מפתח ״על קצה המזלג״

יצירת רשימה ראשונית של מילים וביטויי מפתח פוטנציאלים –
שלב אינטואיטיבי בעיקרו, שנעשה בהתבסס על האינפורמציה שאנו מקבלים מהלקוח, מהאתר עצמו ומאתרים אחרים הקיימים ברשת. המטרה בשלב זה, היא להעמיק את הידע וההבנה בתחום עיסוקו של האתר, ולעשות היכרות ראשונית עם עולם המושגים שלו ועם המתחרים השונים ברשת. כל זאת על מנת להציף כמה שיותר רעיונות לחיפושים פוטנציאלים, בהם נוכל להשתמש בשלבים הבאים. לאחר סיעור מוחין והצפת רעיונות, נעשית חלוקה לקטגוריות ותתי קטגוריות, והצלבה בין קבוצות המילים השונות, על מנת להפיק את מירב צירופי המילים האפשריים.

שימוש בכלים סטטיסטיים ומדדים מדוייקים –
המטרה בשלב זה היא לגלות עד כמה באמת משתמש הלקוח הפוטנציאלי באותן מילים וביטויים שיש בידינו, ועד כמה הם באמת רווחיים. היום קיימים ברשת כלים המאפשרים למדוד את הפופולאריות של מילים בצורה מאוד מדוייקת ולספק אינפורמציה כמו – כמות האנשים המחפשים אותן בכל יום, אחוז ההמרה מתוך אותם חיפושים, ועד כמה המילים הללו תחרותיות. בנוסף ניתן לקבל מהם הצעות נוספות למילים רלוונטיות שלא חשבנו עליהן קודם לכן. אחד מהכלים האיכותיים והאינפורמטיביים יותר, שאנו משתמשים בהם, הוא - כלי מילות החיפוש של גוגל.
ראו כלים לקידום אתרים נוספים של גוגל.

גיבוש רשימה סופית של מילים וביטויי מפתח אופטימליים לקידום האתר –
בשלב זה נעשה שקלול של כל הפרמטרים השונים שהזכרנו – נפח החיפוש הממוצע, מידת התחרותיות, מידת הרלוונטיות ואחוז ההמרה של כל אותם מילים וביטויי מפתח. המטרה היא להגיע למינון האופטימלי של כל פרמטר ופרמטר כאשר ישנם כמה שיקולים מנחים:

  • מידת הרלוונטיות לאתר נמצאת בראש סדר העדיפויות.
  • לא נכלול ברשימה הסופית מילים עם כמות חיפושים זניחה.

ביטויים תחרותיים הם באופן טבעי קשים יותר לקידום, לכן, אם אין מספיק תוכן באתר שיכול לתמוך בהם, נעדיף ברוב המקרים לא להתמקד בהם בשלב הראשוני, ונשאיר אותם לשלב מאוחר יותר.

בסופו של דבר הרשימה תכלול מילות חיפוש רחבות לצד ממוקדות יותר. כאשר הראשונות, באופן טבעי, מגדירות למנוע החיפוש במה עוסק האתר שלך, והן בעלות פוטנציאל חשיפה גבוה, בעוד שאת השניות קל יותר לקדם, והן מביאות תנועה איכותית יותר ואחוז המרה גבוה.
גם אחרי שמסתיים מחקר המילים, המחקר אף פעם לא נגמר...

מחקר מילות מפתח הוא מחקר דינאמי והמעקב אחר המילים והביטויים שבחרנו לקדם נעשה באופן שוטף בדוחות הסטטיסטיים של האתר. יש צורך לבחון בכל פעם מחדש את האיכות של המילים, ולהתאים את עצמנו כל הזמן לשינויים תמידיים באתר מצד אחד, ובשוק מצד שני.

בזכות העובדה שאנחנו דואגים להישאר תמיד עם יד אחת על הדופק, אנחנו מצליחים, לא רק להגיע למקום הראשון בתחרות, אלא גם לשמור עליו, ולהיות תמיד צעד אחד קדימה לפחות, לפני המתחרים.

חזרה לדף ראשי בנושא קידום אתרים בגוגל

צרו קשר