קניית קישורים – ארבעת החוקים של גוגל…

לפני שבוע פרסמה גוגל 4 קווים מנחים בהם נעזר צוות הספאם של גוגל,
לאתר קישור עבורו התקבל סכום כסף או תמורה אחרת.
חשוב לזכור שבגוגל מתייחסים מאד ברצינות לקישור מסוג זה,
ואף מדירים אתרים הנוהגים בשיטות כאלו.

ע"פ ההיגיון הבריא של גוגל (ושלנו), קישור אשר שילמו עליו, יהיה פחות איכותי, כיון שיכוון לתוכן שלאו דווקא רצוי אומבוקש ע"י הגולש. הקישור עלול להימצא בדף לא קשור או עלול לקשר אל דף לא קשור לתחומי העניין של הגולש, ולפיכך יפגע בחוויית הגלישה שלו וכמובן בחוויית החיפוש בגוגל.

להלן 4 הקרטריונים, על פיהם נקבע האם הקישור קנוי בצורה כזו או אחרת:

  1. מכירת קישורים גלויה- אתרים המוכרים באופן גלוי ושיטתי לינקים. מנהלי אתרים שעיקר עיסוקם באתר הוא להוציא ממנו לינקים, משמע קבלת כסף עבור הטמעת קישור באתר שלהם. לסירוגין גם יכולה להתבצע החלפת קישורים הדדית- מנהל האתר א, מקשר לאתר ב, במקביל מנהל אתר ב מחזיר קישור אל האתר א.
  2. תמורה קרובה לכסף– אם הקישור נקנה עבור תמורה מסוימת, שערכה הכספי גבוה, גוגל יחרימו את הקישור. לדוגמא: אם בלוגר יינות, מוזמן לטעימות יין ביקב, זו תמורה מקובלת והגיונית, אך אם מבקר היינות יקבל צ'ופר של בקבוקי יין נדירים או מארז יינות משובח ויוקרתי, זו תיחשב לתמורה לא  אויה. בלוגר יינות שיעשה זאת יוריד את ערך הבלוג שלו וכמובן שהקישור ייפסל.
  3. מתנה בהשוואה להשאלה– יש הבדל נכבד, בין השאלת מוצר לבין נתינת המוצר בחינם. 
    גוגל יודע זאת ויודע גם להעריך את זה לטובת או לרעת הקישור. ניתן דוגמא ברורה בעולם הרכב- פורטל רכב הכותב חוות דעת על דגם מכונית, יכול לקבל את המכונית לנסיעת מבחן, אפילו לכמה ימים טובים. חשוב לגוגל שיהיה תוכן מדויק, עדכני ורחב. אך לא ניתן שהרכב יישלח במתנה לאנשי הפורטל, וללא בקשה להחזיר אותו במועד סיום השימוש. דבר זה ייחשב כתמורה עבור קישור ויוריד מיד מערך הקישור.
  4. כוונת הקהל– בימים מרוכזים, כנסים וימי עסקים מיוחדים, בהם מוזמן ציבור במיוחד לשמוע ולהתנסות בתוכן ממוקד, נהוג להעניק מתנות לאורחים. במקרים כאלו, חשוב שהמתנה תהיה בהקשר עסקי ובהתייחסות לקהל כלקוח עתידי ולא כאל מוציא לינק. כלומר, אם ניקח דוגמא קולעת מגוגל, שחילקו בכנס שנתי למפתחי יישומים, את המכשיר 7NEXUS . במקרה זה, גוגל לא חיפשה להוציא לינק, אלא לשם דיבוב. לעודד את המפתחים לפתח יישומים התואמים מכשירים חכמים. דוגמא אחרת- הרבה חברות תוכנה נותנות לאורחים שלהם, גרסת ניסיון לתקופה ממושכת באופן מיוחד, כיון שמדובר בקהל יעד איכותי, שדרכו ניתן לחשוף את התוכנה לקהל נוסף באופן טבעי ואותנטי.

 

מופתעים? – גם אנחנו , מסתבר שאלמנט ההפתעה תקף גם לגוגל. קישור איכותי יכול לבוא ממבקר או כתב במגזין שיקבלו מתנה מקורית ושימושית בהקשר למוצר. לדוגמא אם חברה שלחה מתנה לפטופ לבלוגר אשר ביקר את התוכנה החדשה שלהם. כלומר בונוס בדיעבד. ולא מלכתחילה באופן מכוון ויזום.

לסיכומו של יום, גוגל לא חושפת את תנועותיה המלאות וכיצד היא עוקבת אחר חליפין מכוון וגלוי או מוסווה וסמוי. עם זאת, חשוב לזכור שמנוע החיפוש גוגל הוא המרכזי בעולם האינטרנט ויכולותיו כבר נגלו לנו מספר פעמים. לכן חשוב להתייחס להמלצותיו ובהתחשב בהן למצוא את הדרכים הראויות לעבוד.

לקבלת הנחיות מפורטות ומלאות לקידום האתר שלכם, אתם בהחלט מוזמנים ליצור עימי קשר.

אודות כותבת המאמר: גל ישלח
גל ישלח עובדת ב Seo-up קידום אתרים ואחראית על הצלחה של לא מעט חברות.
יש לכם שאלות? שלחו אלינו, ונענה לכם בהקדם!
מעוניינים לקבל מידע על נושא שטרם כתבנו? גם על זה נשמח שתשלחו לנו מייל.
חזרה לדף הראשי של הבלוג