קידום אתרים לעסקים קטנים

כיום, יותר ויותר בעלי עסקים מבינים שעל מנת להצליח בשוק הצפוף והתחרותי, יש לתחזק אתר אינטרנט מקצועי וייצוגי ולקדמו במנועי החיפוש. למרות המודעות הציבורית הגדולה לנושא, רובנו לא יודעים כיצד ניתן לקדם אתרים במנועי החיפוש, איך לערוך מחקר מילות מפתח ומהם הצעדים הנדרשים על מנת להצליח בתהליך האופטימיזציה. 

על מנת שנוכל להשיב על שאלות אלו כהלכה, עלינו להבין תחילה שקידום אתרים באינטרנט לא מסתכם בהבאת האתר שלכם לראש תוצאות החיפוש בגוגל. למעשה, קידום האתר שלכם מהווה רק חלק מתהליך השיווק שלו, אשר נפרש על פני חודשים ואף שנים. לכן, קידום אתרים חד פעמי לא יקנה לכם תוצאות לאורך זמן, בדומה לכל פעולה שיווקית אחרת.

כיצד ניתן לנהל קמפיין קידום אתרים אורגני?

בדומה למושגים רבים אחרים ששאובים מעולם ההייטק, הביטוי "קידום אתרים אורגני" עלול להרתיע אנשים שאין להם ידע קודם בתחום. אף על פי כן, בפרקטיקה, קידום אתרים אורגני מסתכם בביצוע מספר פעולות שנועדו לבצע הליך אופטימיזציה עבור אתרים לאלגוריתמים של מנועי החיפוש השונים. אותם אלגוריתמים הם אלה שקובעים אילו אתרים יופיעו בראש תוצאות החיפוש ואילו אתרים ישתרכו הרחק מאחור. מטרתן של חברות כמו גוגל היא להציג את המידע הרלוונטי ביותר עבור הגולש בראש רשימת החיפוש.

בנוסף לכך, חלק משמעותי מקידום אתרים באינטרנט הוא יצירת התוכן שיופיע בהם. ראוי להדגיש כי המטרה אינה למלא את האתר בכמה שיותר תכנים, אלא לכלול בו אך ורק תכנים ברמה הגבוהה ביותר שיתעדכנו מדי חודש באתר האינטרנט שלכם.

אילו שיטות ננקטות כדי לקדם אתרים של עסקים קטנים?

תחום קידום האתרים משתנה ומתפתח ללא הרף. לכן, פרט לשיטות הקיימות שהוכיחו את עצמן בשנים האחרונות, אנו עדים לפיתוחים מתמידים של שיטות חדשניות. אנו נתמקד בשיטות המרכזיות:

  • הכללת תכנים איכותיים באתר –

כמו שציינו קודם לכן, התכנים שמופיעים באתר האינטרנט שלכם חשובים במיוחד. ניתן לראות כי באופן גורף, האתרים שמופיעים בראש תוצאות החיפוש בגוגל הם האתרים שבהם ניתן למצוא את התכנים האיכותיים והרלוונטיים ביותר בקביעות. ראוי להדגיש כי האלגוריתם של גוגל אינו מסתפק בתגמול אתרים שמציעים תוכן איכותי, ואף מעניש אתרים שמציעים תוכן באיכות ירודה, ולא להציג אותם ברשימת תוצאות החיפוש.

  • נוכחות במדיה החברתית

האלגוריתם של גוגל לא התעלם מהמהפכה החברתית שהביאו עמן פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר ולינקדאין. כתוצאה מכך, גוגל לוקחת בחשבון את הלייקים והציוצים שאתם זוכים להם ברשתות החברתיות בבואה לבחון היכן לכלול את האתר שלכם ברשימת החיפוש.

  • קידום on page ו-off page

ניתן לבצע פעולות שונות לשיווק וקידום האתר שלכם בגוף האתר (on page) באמצעות שילובן של מילות מפתח בתוכן האתר ובכותרות, ביצוע אופטימיזציה של התגים באתר וכן הלאה. בנוסף, ניתן לבצע פעולות שונות גם מחוץ לגדרי האתר (off page), הכוללות הצבת קישורים לאתר שלכם באתרים אחרים וכן הלאה.

קידום אתרי אינטרנט עבור עסקים קטנים – הזווית האסטרטגית

כפי שציינו קודם לכן, קידום אתרי אינטרנט עבור עסקים קטנים הוא חלק ממערך רחב של אמצעי פרסום ושיווק. לכן, קידום אתרים איכותי ייקח בחשבון שיקולים אסטרטגיים נוספים כפי שנבהיר להלן: 

  • בידול האתר שלכם

חשוב לזכור שהגולש הממוצע הוא חסר סבלנות. מרבית הגולשים עוזבים אתרי אינטרנט שנראים להם לא רלוונטיים בפחות משניה אחת. לכן, יצירת תוכן איכותי אינה מספיקה. על מנת להצליח בשוק התחרותי עליכם לספק מענה עבור נישה מדויקת במסגרת הענף שבמסגרתו העסק שלכם פועל.

  • הכירו את קהל היעד שלכם –

כפי שציינו שוב ושוב, תוכן איכותי הוא המפתח להצלחה של האתר שלכם. לכן, עליכם להבין מיהו קהל היעד שלכם ומה הוא מחפש. נסו לחשוב על הבעיות הפרטיקולריות שאותן העסק שלכם מעוניין לפתור ולכלול באתר שלכם מאמרים, כתבות, פוסטים וסרטונים שמספקים מענה עליהן.

  • בחנו את קידום האתר שלכם מנקודת המבט האסטרטגית

יצירת תוכן איכותי אינה מספיקה. עליה להיות מלווה בתכנון קפדני אשר לוקח בחשבון את חשיבותה לבניית התוכנית השיווקית שלכם. לפיכך, עליכם לפתח אסטרטגיה סדורה בתחום התוכן ולהיות עקביים ככל הניתן ביישום שלה. שיטה זו תאפשר לכם להתאים את התוכן המופיע באתר שלכם למטרותיכם העסקיות.

  • השקיעו את הזמן והמאמץ הנדרשים על מנת לכתוב תוכן איכותי –

אתר אינטרנט טוב כולל תוכן שמתעדכן בתדירות גבוהה. לכן, מומלץ לכלול באתר לשונית צדדית שתכונה 'בלוג' ותכלול תכנים איכותיים שמתעדכנים מעת לעת. יצירת תוכן חדש דורשת השקעת זמן ומשאבים רבים. לכן, רצוי להגדיר מראש באיזו תדירות אתם מסוגלים לחדש את התוכן המועלה לאתר. זכרו שתכנים איכותיים דורשים זמן רב יותר.

  • פרסמו את האתר שלכם בעמודים רלוונטיים בפייסבוק

כפי שציינו קודם, בשנים האחרונות עלה כוחה של המדיה החברתית וכיום היא מהווה חלק בלתי נפרד מכל קמפיים שיווקי. במידה ואין ברשותכים המשאבים הנדרשים על מנת לתפעל פרופיל נפרד בכל אחת מן הרשתות החברתיות, כדאי לבחור שתי רשתות בולטות שבהן תרצו להתמקד. כמו כן, רצוי לוודא כי גולשים אשר נתקלים באתר שלכם יוכלו לשתף תכנים המופיעים בו ברשתות השונות בקלות ובמהירות.

  • יחד עם זאת, יש לקחת בחשבון כי תכנים שמופצים בעמודים לא רלוונטיים עלולה לקצר את הזמן שבו גולשים שוהים באתר שלכם, בצורה שתפגע בדירוגו במנועי החיפוש. לכן, רצוי להתאים את התכנים המופצים לקהלי היעד הרלוונטיים.
  • הקדישו מאמצים לשיפור מראה האתר שלכם – 

אתר האינטרנט שלכם הוא כרטיס הכניסה שלכם לעולם הדיגיטלי. לכן, עליכם להקפיד כי עיצוב האתר יהיה מודרני ונקי וכי האתר שלכם יעמוד בדרישות הנוקשות של האלגוריתם של גוגל. לכן, ראוי למנוע מצבים שבהם התכנים שיעלו לאתר יהיו מקרטעים, איטיים וכבדים.

  • שפרו את האתר שלכם באופן מתמיד – 

למרבה הצער, בכל הקשור לקידום אתרים באינטרנט, אין פתרונות קסם. לכן, יש לקחת בחשבון שקידום אורגני במנועי החיפוש הוא מרתון ולא ספרינט. גם לאחר שתיישמו בהצלחה את כל העצות המופיעות במדריך זה, יהיה עליכם לעקוב בקפדנות אחרי תוצאותיו של תהליך הקידום ולבחון את הצלחתכם. יהיה עליכם להבין אילו תכנים מושכים את הגולשים שלכם ואילו לא; האם אתם מקדישים מספיק זמן ומאמץ ברשתות החברתיות; האם האתר שלכם עומד בדרישות הטכניות שמציבים האלגוריתמים של מנועי החיפוש ועוד.

כמה עולה קידום אתר אינטרנט לעסקים קטנים?

בעלי עסקים רבים מתלבטים אם להשקיע את תקציבם בקידום אתרים אורגני או באפיקי שיווק נוספים כמו שיווק ברשתות החברתיות, מודעות בגוגל וכן הלאה. בשורות אלה ננסה לעשות סדר בבלגן ולסייע לכם לבחור בתקציב השיווק המתאים ביותר לצרכיכם ואף לחסוך בכסף.

תקציב של 1500-2500 ₪:

  • השקעה חד פעמית בתהליכי אופטימיזציה שעתיים;

  • כתיבת תוכן עצמאית;

  • השקעת תקציבים בביצוע מחקר של מילות מפתח;

  • לאחר חודשיים, מומלץ להשקיע את תקציבכם החודשי בקישורים.

קידום אתרים לעסקים קטנים

לאורך שנות פעילותנו עבדנו עם עסקים קטנים וגדולים כאחד. גם לקוחות עם תקציב נמוך יחסית זכו להצלחה מרשימה בעזרת קמפיין מדויק וחד.

כיצד ניתן להשיג תוצאות אלה?

תחילה, יש צורך לאזן בין הדרישות לבין התוצאות בהתחשב בתקציב של הלקוח.
שנית, יש לקחת בחשבון את התחרות בשוק ולהשתמש במונחים שוליים יחסית.
שלישית, עליכם לזכור שאין כזה דבר קיצור דרך בכל הקשור לקידום אתרי אינטרנט לעסקים קטנים.

לפני בחירת מילות מפתח חשוב לערוך מחקר מקיף ומעמיק, אחרת הגולשים המיוחלים פשוט לא יגיעו. קידום אתרי אינטרנט מוצלח מערב פעולות פרסום ושיווק נוספות, יישום של שיטות רבות והבנה שיש להשקיע זמן ומאמץ רבים בתהליך לאורך זמן. אף על פי כן, קידום אתרי אינטרנט הוא לא דבר מסובך, כך שאם תשקיעו את המשאבים והאנרגיה המתאימים לאורך זמן, סביר להניח שתוכלו להגיע לתוצאות טובות במיוחד.