פתירת בעיות SEO מסובכות דורשת גישת "תגלית" חדשה

פתירת בעיות SEO מסובכות דורשת גישת "תגלית" חדשה

פרזנטציית ה-SMX עם האנה ת'ורפ וארסן רבינוביץ' סקרה את עדכוני גוגל האחרונים, יחד עם אבחנות וכלים שיחזירו את האתר שלך למסלול.

1
האנה ת'ורפ מדגישה את השינויים בגוגל ואת חווית גילוי המשתמש.
האנה מתחילה עם שקופית שבה רשימת צ'ק ליסט בנושא SEO, שבה השתמש רנד פישקין בפרק קודם של "Whiteboard Friday":


הבעיה היא שהרבה השתנה מאז פרסם רנד את "Whiteboard Friday".
היבט אחד של השינויים הוא הופעתה של התאמה עצבית.
לדוגמה, לפי דני סאליבן, 30% מכלל השאילתות עושות שימוש בהתאמות עצביות, כפי שמוצג בשאילתה הבאה.

בדוגמה זו, אנו רואים של שאלה של משתמש השואל מדוע הטלוויזיה שלו נראית מוזר, מותאמת עם ההגדרה הנפוצה לכך ("the “soap opera effect).
זוהי דוגמה להתאמה עצבית בפעולה.
שינוי גדול נוסף הוא הפיכתו של גוגל למנוע גילוי, בו הדגש הוא יותר על גילוי מאשר על חיפוש. שינוי זה מתבטא במיוחד בפיד של גוגל. שינוי גדול נוסף הוא הוספתה של שכבת הנושא.
4
בתוצאת חיפוש זו, מעל לגרף הידע, ניתן לראות את תתי הנושא הכי רלוונטים לתוצאות השאילתה.
שינוי משמעותי נוסף נגרם כתוצאה מכך שגוגל מבינה יותר טוב את המשתמשים שלה.
כך יכולה גוגל לעשות עבודה טובה יותר במציאת התוכן הרלוונטי ביותר לשאילתת המשתמש, ובמציאת צרכי המשתמש. (הערה: להערכתי לא מדובר בהפחתה של קישורים, אלא במתודולוגיה משופרת לקביעת רלוונטיות).
האנה מספקת לנו טבלה המשווה את טבעם השונה של החיפוש והגילוי.

כאנשי SEO, אנו נוטים לעשות אופטימיזציה למען חיפוש, ולא למען גילוי – בו למשתמש יש ערך רב.
כשלוקחים זאת בחשבון, אנו צריכים להתחיל לחשוב על דרכים אחרות לגשת לאופטימיזציה, כפי שמציע רנד פישקין.

האנה אז ממליצה שנתקוף את טכניקת קידום חדשה זו בעזרת גישה משולשת:
1. מצויינות טכנית
2. תוכן שנבחר בקפידה
3. להיות הכי טובים
השתמש במומחיות הטכנית שלך להערכה מחדש של המיקוד. הצורך בכך ברור, אך ישנן ארבע סיבות לכישלון:
1. יישום סדיר
2. מערכת אקולוגית משתנה
3. אי שינוי בתהליך הבקרה
4. מעורבות של אנשים רבים מידי
איך תקבל ביקורות טובות יותר? הכל תלוי במה תתמקד. חשוב על הדברים הבאים:
1. היה מוכן לפעולה
2. תעדף זמן מול השפעה
3. הבן את האנשים המעורבים
4. כמת את הכל
היה חכם בנוגע לתוכן המובנה שלך.
המטרה היא לעזור למשתמשים למצוא את מה שהם רוצים בקלות.
לדוגמה, דרך חכמה לחשוב על ארגון התוכן שלך:

בעיקרון, תרצה לענות על השאלה העיקרית בארבעת השורות הראשונות של התוכן.
הרחב בנושא בעזרת דוגמאות, ואז הגב על כך.
הפרטים הספציפיים בנוגע לבניית התוכן שלך חשובים גם הם.
הנה מספר רעיונות בסיסיים לאיך לעשות זאת:
1. הימנע מפסקאות ארוכות – שמור עליהן קצרות.
2. שמור על טבלאות נקיות והימנע מהלכניס בהן יותר מידי טקסט.
3. הימנע מיותר מידי טקסט ברשימות תבליטים, ואל תעשה ביניהן מרווח כפול.
4. הוסף סימון מובנה לתוכן שלך.
היה הטוב ביותר בנישה שלך.
זהו תנאי קריטי להצלחה בעולם של היום.
אתה לא צריך להיות הכי טוב בכל התחומים, מצא את הנישה שלך ותהיה הכי טוב בה.
זה מתחיל בהבנת מיקומו של המשתמש במסע שלו, כשהוא מגיע לאתר שלך.
מהם צרכיו ברגע שבו הוא מגיע לדף שלך?
הבן את כל הנסיבות האפשריות עבור המבקרים באתר שלך, ואז חשוב על אסטרטגית התמודדות עם מיקס של מצבים כאלה.

זכור, בגוגל מתרכזים במשתמשים ולא באתרים. אתה צריך להתרכז בלקוחותייך.
ארסן רבינוביץ' מתאר כיצד להעריך בעיות SEO ואילו כלים יכולים לעזור לך להתמודד עם בעיות אלו:
זו הייתה שנה חשובה של עדכוני גוגל שגררו שינויים בתנועה, חלקם משמעותיים, באתרים רבים.
לפניכם סיכום קצר של העדכונים שהתרחשו:

עבור אתרים מסוימים, ההשפעה הייתה גדולה למידי.
לפניכם דוגמה לכך בתרשים SEM Rush של אתר שסבל משתי ירידות חדות במהלך שנה זו:


כשאתה חווה אובדן תנועה משמעותי, הגיע הזמן לבחון את הקידום האורגני SEO.
הצעד הראשון הוא להסתכל על התסמינים:
1. איבדנו את מיקומנו
2. איבדנו תנועה אורגנית לאתר
3. איבדנו המרות
יצירת ציר זמן יכולה לעזור, כפי שתראו בתמונה הבאה:

לאחר שהמחקר הראשוני הושלם, הגיע הזמן לאבחן.
יעיל להתחיל בשלילת גורמים אפשריים רבים ככל האפשר. מספר דברים שכדאי לבדוק הם:
1. חפש פעולות ידניות
2. בדוק אם הגורמים הם סביבתיים
3. בדוק אם הגורמים רק החלו להציג את עצמם
4. קבע אם הגורמים הם כרונים, או כאלה שיחלפו לבד בלי טיפול

שימושי לראות מה מושפע מהשינויים. האם האתר כולו מושפע או רק כמה עמודים?
כדאי שתבדוק האם המתחרים שלך מושפעים מהשינוי גם כן.


בדיקה מעמיקה תכלול זיהוי של השאילתות שאיבדו קליקים. אפשר להשתמש בכלים כגון SEMRush כדי לאשר את הממצאים שלך.
הקפד לבחון גם את דו"ח בדיקת כתובת האתר ב-GSC החדש, כך תגלה אם גוגל מדווח על בעיות.
בדוק האם ה-SERPs השתנו. ניתן לבחון גם את דו"ח האינדקס של האתר, ולבדוק האם יש עמודים שמופיעים באינדקס אך לא במפת האתר.


בדיקת דו"ח הסיקור הוא גם רעיון טוב. כדאי לשים לב לדברים הבאים:
1. דפים רבים הנכנסים או היוצאים מהסיקור
2. חסימות על ידי robots.txt
3. לא נכלל בתג ה-NoIndex
4. נסרק – ולא נמצא באינדקס
5. דף חלופי עם תג קנוניאל תואם
ה- Search Console הוא מכרה זהב כשזה מגיע לזיהוי ואבחון. לפניך מספר דברים נוספים שאפשר לבדוק:
1. נתוני הסריקה
2. דו"ח משאבים חסומים
3. דו"ח שיפורי ה-HTML
מקור נוסף העשיר במידע הוא יומני שרת האינטרנט שלך. אלו הם קבצים הנשמרים על ידי החברה שמאחסנת את האתר שלך, והם מכילים כמויות רבות של מידע בנוגע למבקרים באתר. דברים שכדאי לבדוק בקבצים אלו:
1. קודי סטטוס מוזרים
2. מלכודות עכביש
3. בעיות ביצועים
4. קודי סטטוס אלטרנטיבים מקוטעים
אל תשכח לבדוק את הקישורים לאתר שלך, שכן אפשר לזהות שם בעיות שיכולות להשפיע על כל האתר.
השתמש בכלי סורק כגון Screaming Frog או DeepCrawl. זהה ותקן את כל הבעיות שתמצא,
חפש אחר עמודים שלא נסרקו ובדוק מדוע.
ארסן שיתף מצגת שהדגימה דברים רבים מהנאמר למעלה. אתה יכול לצפות במצגת כאן:
https://www.slideshare.net/SearchMarketingExpo/seo-diagnostics-how-to-identify-complex-seo-issues-by-arsen-rabinovich