ספטמבר 11, 2013

מיתוג – שיטה מעניינת למיתוג

אל תיקח את המותג שלך יותר מדי ברצינות

כולנו יודעים שהומור מוכר, כאשר מדובר במיתוג, הומור יכול להיות מסוכן, במיוחד כאשר חברה מסוימת לוקחת את ההומור קצת יותר מדי רחוק, מה שעלול להוביל לחוסר הבנה מצד קהל (ראו את סוף הסרטונים בסוף)

מצד שני, לשחק על בטוח זו דרך מצוינת להישאר במקום כלשהו באמצע. אף אחד לא מאבד את עבודתו, ישנם לקוחות אשר באים והולכים בקצב קבוע. ישנה זרימה קבועה ויציבה.

הרבה מותגים מדברים על רצון לקחת סיכונים. אך כאשר הגיע הזמן לפעול, לרוב הולכים על הדבר ה"בטוח".

האם כל זה נשמע לכם מוכר?

"בואו נצייץ עוד" (טוויטר)

"אולי נכין מידע גרפי בצורה מקורית ומצחיקה!"

"בואו נעלה לבלוג את אחד מפתקי התזכורות המצחיקים שלנו!"

"המתחרים שלנו עשו את הדבר המדהים הזה, בוא נעשה את אותו הדבר בדיוק!"

"כשלקוח אומר – 'אנחנו רוצים להיראות מגניבים', התשובה לכך היא לא מודעה שאומרת 'אנחנו מגניבים', התשובה היא להיות מגניב!

הומור זה טוב, אבל איפה אנחנו מותחים את הקו?

ובכן, הגבול בין הומור להעלבה הוא דק וזה יכול להיות קצת מסובך, לכל מותג יש את סוג הלקוחות שלו ועליך לדעת מי הם הלקוחות שלך ולעשות מחקר בהתאם על מנת ליצור את הגבול בעצמך.

[important]

נקודה חשובה בנושא ההומור –
קח סיכון, אך תנסה לא לפגוע באנשים בתחומים מרכזיים . אפשר להתעלם ממשהו מעט מעצבן, אך אם יש פגיעה ונגיעה בתחומים הבאים, הדבר יכול לעורר סערת רגשות ופרסום שלילי לחברה.

[/important]

כמה דברים שעלולים להעליב :

• גזענות
• סקסיזם
• סטריאוטיפים
• דת
• פוליטיקה
• בריונות
• ביצוע הנחות לא נכונות – חייב לעשות מחקר!

אז ממה להתחיל?

ודא שההומור שלך רלוונטי למותג שלך.

להראות משהו מעניין ומצחיק במשך 25 שניות הראשונות ולאחר מכן לחתוך למוצר, זוהי אינה אסטרטגיית תוכן! אומנם תקבלו תשומת לב, אך לא תהיה רלוונטיות למותג, מצאו את החלקים המגוחכים של המותג שלכם ולכו על זה!

לעתים קרובות, הרעיונות שעולים לכם וגורמים לכם לצחוק, אלה הם הרעיונות הטובים ביותר!

מצחיק זה לא הכל! זה חייב להתבסס על משהו חכם.

מצחיק זה טוב, אך זה חייב להיות קודם כל מעניין ולהתבסס על רעיון.

הומור חייב להיות מבוסס על אסטרטגיה מוצקה לאחר חקירה טובה ומקיפה. תמיד יש לנתח: מי הלקוחות האידיאליים שלכם, ומה מצחיק בעיניהם?

יש לזכור שלאינטרנט יש זיכרון קצר.

הרבה אנשים מפחדים לקחת סיכונים בגלל תגובות של אחרים, אבל תשאלו את עצמכם: האם אתם יכולים לתת שמות של מותגים שקיבלו פרסום שלילי בשנת 2012?

מובן כי במקרים בהם אתם לוקחים סיכון ועודים כמה טעויות, זה מרגיש כאילו קרס כל עולמכם, אבל כיום, אלא אם אתם אומרים משהו חסר טעם לחלוטין, כמה טעויות קלות פה ושם לא יגרמו לקריסת החברה ויישכחו במהרה. תתתנצלו ותמשיכו הלאה.

[important]

**הכי חשוב, מספיק לפחד לקחת סיכונים כאשר אתם בונים אסטרטגיה!**

[/important]

הדוגמא הכי טובה מהזמן האחרון למפרסמים שעשו משהו נועז, לא ממש מצחיק, אבל כנראה שאותם זה הצחיק, זה הפרסום של "גלובס" .

המפרסמים הלכו על פרסום נועז, פרסומת סקס לחלוטין שבסוף מכניסה את הפאנצ'
חלק מהביקורות היו שליליות (אולי רובן) וחלק לא, אבל לפחות אפשר להגיד, שהם הלכו על זה עד הסוף..

להלן הדוגמא:

כנראה שהם רצו לעשות משהו פחות נועז ולהעביר את אותו מסר – בניסיון הבא:

עוד מקום שמפרסמים לקחו צעד קדימה את קידום המותג והמוצר, הוא בפרסומת הבאה של LG, הפרסומת לטלויזיה חדשה שלהם, הפכה למתיחה, חלק מהמששתפים באמת צחקו, אבל חלקם לא…. איפה זה עובר את הגבול? זו כנראה שאלה שנמשיך לשאול במהלך השנים..