מהם נתונים מובנים – Structured Data

מאמר זה עודכן לשנת ונכון לשנת 2024, על בסיס תוכן קיים שנכתב בשנת 2013.

 אז מה הם "נתונים מובנים"

Structured data | seo-up

Structured data | seo-up

 

דוגמא נוספת –

דוגמא לנתונים מובנים | seo-up

מה זה נתונים מובנים? | seo-up

רוב אנשי קידום האתרים אינם מפתחי אינטרנט, אך למרות זאת, חשוב לרכוש ידע בסיסי בתחום זה בהיבטים השונים. יש כמה תגי סימון של HTML כגון תג כותרת או תיאור שכל כך מושרשים בעבודתם של אנשי קידום האתרים. סוג נוסף של סימון הנתונים הוא "נתונים מובנים", אשר לאחרונה הפך לפופולרי.

מידע מובנה הוא דרך לתאר את האתר שלך כך שמנועי החיפוש יבינו אותו בצורה טובה יותר. לשם כך יש צורך באוצר מילים שנקרא Schema.org. Schema.org מספק סדרת תגים ותכונות לתיאור המוצרים, הביקורות, הרישומים העסקיים המקומיים, משרות ועוד, בפירוט רב.

מנועי החיפוש הגדולים, Google, Bing, Yandex ו-Yahoo, פיתחו אוצר מילים זה כדי להגיע לשפה משותפת שתסייע בהבנת האתרים. מנועי החיפוש משתמשים בו כיום למטרות רבות, החל מאימות תוכן ועד רישומי משרות.

אם המידע המובנה מיושם בצורה נכונה, מנועי החיפוש יכולים להשתמש בו כדי להבין טוב יותר את תוכן הדף שלך. כתוצאה מכך, האתר שלך עשוי להיות מוצג טוב יותר בתוצאות החיפוש, למשל, בתצורה של תוצאות עשירות כמו קטעי מידע עשירים. עם זאת, אין ערובה שתקבל תוצאות עשירות – זה תלוי במנועי החיפוש.

דוגמא לנראות הקוד –

להלן דוגמה פשוטה למידע מובנה באמצעות Schema.org בפורמט JSON-LD. זוהי סכימה בסיסית עבור מוצר עם תכונות ביקורת. הקוד הזה אומר למנועי החיפוש שהדף הוא מוצר; הוא מספק את שם המוצר ותיאורו, מידע על מחיר, כתובת האתר, דירוגים וביקורות של המוצר. זה מאפשר למנועי החיפוש להבין את המוצרים שלך ולהציג את התוכן בתוצאות החיפוש.

דוגמא לנתונים מובנים |seo-up

דוגמא לנתונים מובנים |seo-up

למה אתה צריך מידע מובנה?

מידע מובנה, במיוחד בעת שימוש באוצר המילים של Schema.org, מחייה את האתר שלך עבור מנועי החיפוש. הוא מתאר את המוצרים, הביקורות, האירועים, המשרות ועוד, בשפה שמנועי החיפוש מבינים מיידית. יופיו של המידע המובנה טמון בדיוק ובתצוגה המפורטת של תוכן האתר שלך. הימים בהם מנועי החיפוש נאלצו לנחש את תוכן האתר שלך עברו: עם מידע מובנה, כל רכיב באתר מפוענח בבירור.

מידע מובנה הוא קריטי כי הוא יכול להבהיר את הקשרים בין רכיבי האתר השונים. הוא מקדם הבנה חדשה עבור מנועי החיפוש, ועוזר להם לראות את תוכן האתר שלך ואת הקשר בין כל חלקיו. זהו מפת תוכן האתר שלך, כאשר כל חלק מחובר וחשוב לתמונה הכוללת.

בעולם שבו בהירות שווה לנראות, מידע מובנה כבר אינו נעים אלא הכרחי. על ידי יישום מידע מובנה, אתה מדבר בשפת מנועי החיפוש, משפר את הבנת האתר שלך ומושך יותר תעבורה אורגנית.

האם מידע מובנה חשוב ל-SEO?

יישום מידע מובנה באמצעות Schema.org הוא מהלך אסטרטגי לחיזוק הקידום האורגני של האתר שלך. אף על פי שהוא לא ישפר ישירות את דירוגי האתר שלך, הוא מעשיר את רשימות תוצאות החיפוש, מה שהופך את האתר שלך לאטרקטיבי יותר למבקרים פוטנציאליים.

דמיין את תוצאת החיפוש שלך כטריילר של סרט: התצוגה המקדימה מושכת את הקהל ומניעה אותם לצפות בסרט. תוצאה משופרת שנוצרה באמצעות מידע מובנה מציעה יתרון דומה. היא נותנת לחיפוש פרטים מעמיקים יותר של האתר שלך, מה שמגביר משמעותית את הסיכוי להיבחר מתוך ים של קישורים. אם האתר שלך מספק את מה שהתוצאה המורחבת מבטיחה, ברכות – הפכת למקור אמין למבקר שלך. שביעות הרצון של המשתמש מתורגמת לשיעור יציאה נמוך, מה שמאותת למנועי החיפוש כמו גוגל שהאתר שלך הוא משאב אמין ואמין.

בנוסף, עם מידע מובנה שמתקדם בהדרגה, עכשיו זה הזמן המושלם לעקוף את המתחרים שלך. זה לא רק עניין של להישאר בקצב במרוץ ה-SEO; זה עניין של להיות מוביל. המדריך שלנו למידע מובנה נועד לצייד אותך בטיפים והמלצות פרקטיות למקסם את הפוטנציאל של האתר שלך באמצעות מידע מובנה.

מידע מובנה יכול להוביל לתוצאות עשירות

על ידי תיאור האתר שלך למנועי החיפוש, אתה מאפשר להם לעשות דברים מרגשים עם התוכן שלך. Schema.org והתמיכה בו ממשיכים להתפתח, להשתפר ולהתרחב. מכיוון שמידע מובנה מהווה את הבסיס לרבים מהפיתוחים החדשים בעולם ה-SEO – כמו חיפוש קולי – צפויים להיות עוד רבים בקרוב. להלן סקירה של התוצאות העשירות הזמינות; דוגמאות נמצאות בגלריית החיפוש של גוגל. כרגע, אלו חלק מהתוצאות העשירות הזמינות:

  • מאמר
  • שאלות נפוצות (FAQ)
  • שאלה ותשובה (Q&A)
  • ספר
  • פעילויות ביתיות
  • מתכון
  • לחם פירורים
  • איך-לעשות
  • קטע ביקורת
  • קרוסלה
  • מטא-נתונים של תמונה
  • תיבת חיפוש קישורים
  • קורס
  • פרסום משרות
  • אפליקציית תוכנה
  • ביקורת מבקרים
  • סרטון לימוד
  • ניתן לדיבור
  • מאגר נתונים
  • עסק מקומי
  • תוכן למנוי וחומת תשלום
  • שאלות ותשובות בחינוך
  • לוגו
  • וידאו
  • דירוג מצטבר של מעסיק
  • פתרון מתמטי
  • שכר משוער
  • סרט
  • בעיית תרגול
  • בדיקת עובדות
  • מוצר

תוצאות עשירות הן הכרטיס הזהב שלך ליצירת רשימות תוצאות חיפוש דינמיות, מרתקות ומלאות מידע. הן הרבה יותר מתיאור מטה סטנדרטי שחור על דף תוצאות של מנוע חיפוש. ניצול הכוח של תוצאות עשירות מעשיר את רשימות החיפוש במידע נוסף ופונקציות אינטראקטיביות.

תוצאות עשירות בנייד

בעולם הנייד של היום, תוצאות עשירות הן מרכזיות בעיצוב חווית חיפוש ייחודית ואינטראקטיבית. תוצאות עשירות מוצאות תהודה מיוחדת בחיפושים ניידים, והן הופכות נפוצות ומשפיעות יותר. חיפושים ספציפיים למסעדות מקומיות, מתכונים, סרטים, איך-לעשות וקורסים נהנים מטיפול מיוחד בתוצאות החיפוש בנייד.

תוצאות עשירות מוצגות לרוב בצורה ידידותית למגע ומושכת את המשתמש, המאפשרת גלילה אינטואיטיבית וחלקה במכשירים ניידים. פורמט זה, שנקרא לעיתים קרובות קרוסלה, משפר משמעותית את חוויית המשתמש ואת קלות הגישה למידע.

גוגל שמה דגש משמעותי על טיפוח אלמנטים עשירים ואינטראקטיביים בתוך תוצאות אלו. עם נגיעת החדשנות של גוגל, אתה יכול להזמין שולחן במסעדה המועדפת עליך, לרכוש כרטיסי קולנוע, למצוא מתכוני עוגות גבינה טעימים, או אפילו להזמין כרטיסי טיסה – הכל ישירות מתוצאות החיפוש. ההתקדמות של גוגל הפכה את דף תוצאות החיפוש הצנוע למרכז כוח הכולל כמעט כל היבט של חיי היומיום, כאשר מידע מובנה מניע חלקים ממנו.

פאנל גרף הידע

כאשר אתה מחפש בגוגל, לעיתים קרובות תראה תיבה גדולה של מידע מפורט בצד ימין. תכונה דינמית זו, פאנל גרף הידע של גוגל, מספקת תמונת מצב עשירה של מידע הקשור לחיפוש הספציפי שלך.

קטעי מידע מובלטים

זה עשוי להיות תוספת חמקמקה מכיוון שקטעי מידע מובלטים הם תוצאות עשירות, אך הם אינם מקבלים את תוכנם ממידע מובנה. קטע מידע מובלט עונה על שאלה חיפוש ישירות בתוצאות החיפוש אך משתמש בתוכן רגיל מדף אינטרנט כדי לעשות זאת.

האם מידע מובנה עובד בנייד?

כן, תוצאות יישום מידע מובנה עובדות בכל מקום. הנייד הוא אחד המקומות בהם תוצאות יישום Schema נראות ביותר.

סוגים שונים של מידע מובנה

תיבת חיפוש קישורים תיבת חיפוש היא המקום בו מנוע החיפוש הפנימי של אתר מוצג בתוך תוצאות החיפוש של גוגל. גוגל משתמשת בקוד Schema.org עבור זה גם כן.

אם תסתכל באתר Schema.org, תבחין בהרבה מידע שתוכל להוסיף לאתר שלך כמידע מובנה. לא הכל רלוונטי, אם כי. לפני יישום מידע מובנה, עליך לדעת מה עליך לסמן. האם יש לך מוצר בחנות מקוונת? האם אתה הבעלים של מסעדה? או האם יש לך עסק מקומי המספק שירותים לקהילה? או אתר עם מתכוני עוגות הגבינה האהובים עליך? לא משנה מה זה, עליך לדעת מה אתה רוצה לעשות ולחקור את האפשרויות. אל תשכח לבדוק את התיעוד על ידי מנועי החיפוש כדי להבין מה הם צריכים ממך.

Yoast SEO עושה הרבה מזה Yoast SEO כולל בקרות Schema, המסייעות לתרגם את התוכן שלך לשפה שמנועי החיפוש מבינים ומעריכים. הוא מייצר באופן אוטומטי מידע מובנה לאתר שלך עם הגדרות ברירת מחדל הגיוניות, שניתן גם להתאים ידנית על בסיס יותר מעשרים סוגי תוכן נתמכים. שליטה גרנולרית זו בהגדרות ה-Schema שלך יכולה להגדיל את הסיכוי שלך להשיג תוצאות עשירות נחשקות.

למשל, הלשונית שלנו Schema מאפשרת לך לציין את דף הקשר שלך כ-ContactPage, ומסירה אי בהירויות פוטנציאליות עבור מנועי החיפוש. מעבר לכך, Yoast SEO עושה חיבורים אוטומטיים שמנחים את מנועי החיפוש בפענוח המשמעות של האתר שלך. אנו מספקים גם תכונות נוספות שמשפרות את אלמנטי ה-Schema ומתמקדות בתוכן, כולם תורמים לאסטרטגיית מידע מובנה קוהרנטית.

נפילתם ועלייתם של "הנתונים המובנים"

Microdata תומך בסוגים שונים של נתונים ממוצרים, מוסיקה, קטעי וידאו ו-Facebook. הבעיה הייתה שלא הרבה מפתחי אינטרנט עשו שימוש מלא בתגים אלה. הם לא היו נחוצים לקוד פונקציונלי ולא הייתה משמעות או מודעות לקידום האתרים.
קטעי מידע ו-Microdata יצאו מאור הזרקורים במשך זמן מה, והשתהו בקרב אנשי מקצוע בתחום הזה שהבינו את חשיבותם כבר אז. עם זאת, מכיוון שברור שיש דרך טובה יותר לתקשר עם רובוטי חיפוש על מנת לקבל ייצוג טוב יותר של האתר שלך בתוצאות החיפוש, הדבר יכול להועיל לכל הצדדים המעורבים (בעלי אתרים, מנועי חיפוש ומשתמשים). היה ברור כי נשמע על זה שוב.
נתונים מובנים הפכו שוב לנושא חם מיד לאחר העדכונים האחרונים של Google . התברר כי התוכן הוא השולט וכל עזרה שניתן לתת לו על מנת להפוך אותו לנגיש יותר לרובוטי חיפוש, יתקבל בברכה וישפיע על תוצאות החיפוש. Google החלה לפרסם שוב מודעות על נתונים מובנים בכדי להזכיר לאנשים בתעשייה עד כמה זה חשוב. גולת הכותרת של פרסום זה הייתה Structured Data Markup Helper ( עוזר סימון נתונים מובנים) שנוסף לכלים של מנהלי האתרים של Google. עוזר הסימון הוא כלי קל לשימוש להוספת סימון  Microdata לקוד ה-HTML שלך. תוכל לבדוק נתונים מובנים ולקבל תצוגה מקדימה של איך ייראה הדף שלך עם התגים הללו. הכלי אינו מושלם ולא כל האתרים משתמשים בתמיכת התגים של Google, אבל זה בהחלט אינדיקציה לשאיפתה של Google כי יותר ויותר מפתחי אינטרנט יחלו להשתמש בתגים אלו.

כיצד להשתמש בנתונים מובנים?

כפי שהוזכר קודם, לא כל האתרים יכולים להשתמש בנתונים מובנים, לפחות לא בפוטנציאל הגבוה ביותר שלו. כלי העזר של Google עושים עבודה נהדרת בעזרה לאנשים על מנת שיבינו את הנתונים המובנים וכיצד לעשות בהם שימוש באופן ספציפי באתר שלהם.

הוראות שימוש לכלי העזר של Google :

בקר בדף הראשי של הכלי ועבור על סוגי הפורמטים של התוכן שנתמכים (מאמר, אירוע, עסקים מקומיים וכו').
בחר כתובת אתר מהאתר שלך, העתק והדבק בתיבה המתאימה לכתובת האתר. אם האתר שלך עדיין לא פועל, תוכל להשתמש בקובץ ה-HTML.
בחר את סוג הנתונים שתואם את דף הבדיקה שלך ולחץ על "התחל תיוג" .
עכשיו הקסם קורה -דף התיוג. תבחר אזורים בדף שלך ותבחר את התיוג שלהם בהתאם מהתפריט הנפתח.
בתום התיוג, תקבל את התצוגה של התגים המסומנים בצד ימין של התיבה.
אם יש תגים שאינך יכול לסמן באופן ידני בעמוד, ישנה אפשרות להוסיף אותם באמצעות "הוסף תגים חסרים".
בתום סימון כל התגים האפשריים בדף, לחץ על הכפתור "צור HTML". תוך מספר שניות תקבל דף HTML מלא עם כל המידע הרלוונטי המתויג בו .
לאחר שתסיים את עדכון התגים בדף שלך, תוכל לבדוק אותו באמצעות "כלי בדיקת נתונים מובנים". בדומה לכלי העזר, כלי זה זמין לשימוש עם כתובת אתר וקובץ HTML .
נושא "נתונים מובנים" אינו מסובך כמו שחושבים. עכשיו יש לכם כלים שונים שיוכלו לעזור לכם להבין טוב יותר ולהשתמש בו בצורה בטוחה. אם תקבלו את העובדה שהתוכן הפך לחלק משמעותי וחיוני בקידום אתרים, אז לבטח תבינו את החשיבות של נתונים מובנים.
זכרו, נתונים מובנים הם לא רק לרובוטי חיפוש. אם הדבר ייעשה בצורה נכונה, אזי תוכלו לקבל תוצאות גלויות ואטרקטיביות בדף תוצאות החיפוש, ובכך להגדיל את שיעור הקליקים באתר.

 

ניתן ללמוד עוד על seo בבלוג שלנו, או במילון המונחים ל seo.