לינקים – שנת 2013 – תחזית / דעה

לינקים – שנת 2013 – תחזית / דעה

בחצי השנה האחרונה של 2012, התחלתי לאסוף מידע ולחקור לעומק את כל נושא הלינקים, וכיצד גוגל מסתכל על לינקים מאנקור טקסט.

עם הזמן, יצא לי לגלות שיש אתרים בתוצאות הראשונות בגוגל, שאין בהם הרבה אזכורים לאותו ביטוי שחיפשתי, לא בכותרת החיצוניות,

ולא בתוכן עצמו, וגם אם כן אז ממש מעט. בנוסף, ערכתי בדיקות לגבי הלינקים המפנים לאתר – וגם הפעם נשארתי עם פה פעור לרווחה, כמות הלינקים המפנים, דרך הביטוי שחיפשתי אינה גדולה כלל. אולם, הבחנתי בכמות ניכרת של לינקים חיצוניים המפנים לאתר דרך שם החברה.

התחלתי לחקור יותר פנימה את הלינקים ונכנסתי ליותר מ 500 לינקים כדי להבין האם וכיצד לינקים אלו עזרו לאתר הספציפי הזה להתקדם ללא הביטוי.

גיליתי שבכל מאמר שהפנה לינק לדף הבית ומשם החברה, היה האנקור טקסט (ללא לינק) בטקסט עצמו, בטקסט היה כתוב על מוצר מסוים (האנקור שלנו לצורך העניין) אבל הלינק היה משם החברה לכתובת האתר הראשית.
עברתי על עוד לינקים ומצאתי את אותה שיטה שוב ושוב.

לדוגמא:
חברה העוסקת בכח אדם, יכולה להיות מדורגת במקומות הראשונים ללא לינקים מהביטוי כח אדם / כוח אדם?
כן, במידה והם יקבלו אזכורים במקמות מסוימים עם לינק ישיר לאתר שלהם, אך לא בהכרח מהביטוי.

נניח שהיו כותבים : "מספר חברות כח אדם מספקות שירותים מהימנים בנושא זה, היום חברת כח אדם יכולה למצוא לך את העובדים ולסנן מועמדים לפי הבקשות שלך עוד לפני שקורות החיים מגיעים אליך למשרד , לדוגמא חברת XXX (עם אנקור + קישור) היא חברת כח אדם ידועה בתחום המספקת עבודה ל X  אנשים בחודש, מחברת XXX  מספרים שעבודת הסינון היא עבודה ……"

מה קרה פה בעצם? עשינו קישור לדף הבית, לא מהביטוי כח אדם, וזה עבד? כן!

למה? פשוט מאוד, גוגל הולך לכיוון של "אני מבין שדרך אנקור טקסט יכולים לעבוד עליי, אז אני אתחיל להבין את הדברים הנאמרים מהטקסט עצמו", מה זה אומר? זה אומר שכמות הלינקים שאתם צריכים לדאוג להם מאנקור טקסט צריכה לרדת, וצריכה להתחיל לעלות כמות ואיכות התוכן שעולה לאינטרנט בנוגע לחברה שלכם.

כלומר, תדאגו שיכתבו עליכם, תכתבו בעצמם, תפרטו את השירותים שלכם, אבל תעבירו לדף הבית דרך שם החברה, תתחילו לספק תוכן איכותי בלי לחשוב על האנקור וזה יניב לכם תוצאות הרבה יותר טובות ואיכותיות מבעבר.

אני מדגיש, אנקור טקסט הוא אכן חשוב, ורצוי לא להזניחו, אך גוגל מבין שקישור מאנקור טקסט הוא קישור מזויף, ולכן מומלץ מאוד לקבל קישורים משם החברה. כאן, גוגל מבין שאין ניסיון של מניפולציה, ולכן, הוא יכול לחבר את התוכן בטקסט לשם החברה, בהצלחה.

במידה ויהיה לכם הרבה תוכן באתרים חיצוניים, ובתוכן יהיה כתוב את השירותים שלכם, אבל הקישור לא יהיה דרך מילת מפתח, אלא משם החברה, זה יעלה לכם את הסמכותיות בגוגל, ואת הדרוג במנוע החיפוש, ויהיה הרבה יותר קשה להוריד אתכם.

כרגע מדובר על תחזית ל 2013, אבל אני בטוח שזה יקרה, וברגע שזה יעבוד האינטרנט שלנו יהפוך להיות הרבה יותר איכותי.

ניתן לקרוא פרטים נוספים על הנושא בכתבה באתר – כתבה בנושא הלינקים לשנת 2013.

אשמח לשמוע את דעתכם בנושא ותגובות על הפוסט.