קידום חנות וירטואלית

קידום חנות וירטואלית

מתכננים לקדם את החנות הווירטואלית שלכם במנוע החיפוש ומחפשים מה הן הדרכים הנכונות לעשות זאת? כיום קידום אתרים אורגני כולל מגוון רחב של אספקטים שיש להתייחס אליהם, החל מחוויית המשתמש, בתוכן הכתוב וכלה בלינקים הנכנסים והיוצאים מהאתר שלכם. במאמר זה נגלה את האתגרים המיוחדים שמבדילים בין קידום אתר חנות לבין קידום אתר תדמיתי וכיצד תוכלו להתגבר עליהם? נדון שלב אחר שלב בכל חלק בקידום האתר ונגלה מדוע לעתים אין מנוס ויש להשתמש בחברה מקצועית לקידום האתר.
מה ההבדל בין קידום אתר אי-קומרס לקידום אתר תדמיתי רגיל?
אתר תדמיתי כולל בתוכו בדרך כלל עמוד "אודותינו", עמוד "שירותים" וכן עמודי תוכן העוסקים בכל אחד מהשירותים. כמו כן, במרבית האתרים נמצא גם בלוג. כאשר מקדמים אתר רגיל, מתמקדים בדרך כלל בקידום אתר הבית וכן בעמודים של השירותים השונים. בקידום של אתר מכירות, לעומת זאת, בדרך כלל נכוון לקידום של מוצר או קטגוריית מוצרים. לכן, כמות העמודים המקודמים תהיה בדרך כלל קרובה מאד לכמות המוצרים באתר.
עבור חנויות שמוכרות עשרים או שלושים מוצרים שונים האתגר אינו גדול. אך מה עם חנויות המשווקות מאות או אלפי מוצרים? עבורן האתגר גדול בהרבה. כיצד פותרים זאת? עבור כל אחת מקטגוריות המוצרים ניתן ליצור מאמרים תומכים בתוך האתר, פוסטים בבלוג וכן מאמרי קידום שיפורסמו באתרים אחרים ויקושרו לתוך האתר.
אתגר נוסף הוא תיאור המוצרים. פעמים רבות בעלי החנויות קונים את המוצרים מספק בודד ומפרסמים את תיאור המוצר הנמצא באתר הספק, בקטלוג המודפס או המקוון או במפרט הטכני המצורף למוצר. אז, נוצר מצב כי כל החנויות המשווקות מוצר זה, מפרסמות למעשה את אותו התוכן. למרות שחברת גוגל הדגישה לאחרונה כי מפרט חשוב של מוצר המהווה ערך מוסף לגולש, אינו נחשב לתוכן משוכפל, אך עדיין מומלץ לכתוב תיאור מילולי מפורט על כל אחד מהמוצרים. נרחיב מעט על כתיבת התוכן לאתר.
כתיבת התוכן לאתר
כאשר כותבים תוכן לצורך קידום חנות וירטואלית, חשוב לשים לב כי הוא מקורי לחלוטין ואינכם מעתיקים אפילו משפט אחד מהמתחרים שלכם. כמו כן, אתם צריכים לשמור על האיזון בין שימוש במילות המפתח הרלוונטיות, לאיתור המוצר לבין קריאות התוכן הכתוב. חשבו איזה מידע אתם הייתם רוצים לקרוא כאשר תחפשו את המוצר הזה בגוגל? האם חשוב לכם לדעת באילו צבעים ניתן לרכוש אותו? האם חשוב לכם לדעת את הממדים שלו (גודל ורוחב)? בדקו באתרים אחרים וגלו אילו פרטים הם מוסיפים בעמוד המוצר שלהם וצרו עמוד מושקע עם כמות גדולה יותר של תוכן איכותי. כך, לאורך זמן, גוגל יזהה את הדף שלכם כמתאים יותר עבור הגולשים המחפשים מידע על המוצר.
מה עם המוצרים שכבר אינם נמכרים באתר?
כתבתם תוכן רב על מוצר שכבר אינו משווק, כמו אייפון 4 למשל. מה תעשו עם הדף שהוסר מהאתר? אם בניתם קישורים רבים לדף זה, כל העבודה שהשקעתם עשויה לרדת לטמיון. בנוסף, קישורים נכנסים וקישורים פנימיים שבורים (לא פעילים) לאתר, מורידים את הדירוג שלו בדף התוצאות.
ישנם מספר פתרונות לבעיה זו. הראשונה, ניתן להשתמש בלינק המוצר ולהפנות למוצר חדש יותר או מוצר שמתאים לגולש בדף מיוחד, שבו תצוין הודעה בסגנון: "מוצר זה כבר אינו במלאי, נשמח להמליץ לכם על מוצר חלופי טוב יותר ממודל חדש". פתרון נוסף הוא יצירת דף שגיאת 404 המותאם לגולש. דף זה יציין כי המוצר כבר אינו במלאי ויזמין את הגולש לבצע חיפוש מחודש למוצרים נוספים. מבחינת גוגל, אתם מכוסים ואין קישור שבור באתר.
האפשרות האחרונה היא ליצור קשר עם בעלי האתרים המקשרים אליכם ולבקש שיחליפו את הקישור הישן לקישור למוצר חדש. כך, תזכו לשמור על הקישור שהשגתם בעמל רב ותוכלו לקדם דפים חדשים באתר.
היררכיית התוכן
אספקט חשוב נוסף בקידום האתר, הוא עמידה בכללי אי־כפילות התוכן כאשר אתם מפנים לאותו מוצר מכמה קטגוריות שונות. לדוגמה, משקפי שמש לנשים יכולים להופיע גם בקטגוריית אופנה וגם בקטגוריית נשים. הדרך הנכונה לעדכן את העמוד, היא באמצעות הוספת תגית "קנוניקל". תגית זו מציינת בפני גוגל, כי אתם מודעים לכך שהדף מופיע במספר קטגוריות ומוסיפים את הקטגוריה הראשית שבה תרצו שהעמוד יאונדקס.
חשוב לשים לב שאם אתם מחליטים לבטל בשלב מסויים קטגוריה והעברתם את כל המוצרים לקטגוריה אחרת, יש לבדוק כי מפת האתר עודכנה ואתם לא מפנים בטעות שוב ללינקים שבורים.
לינקים נכנסים לאתר
הדרך הטובה ביותר להכניס לינקים לאתרי מכירות, היא באמצעות סקירה של מוצר או שניים הקיימים בחנות שלכם. בעבר מקדמי אתרים היו מנסים לשלב מספר גדול של לינקים בתוך הסקירה וליצור השוואה בין חמישה מוצרים שונים. כיום, כפי שניתן לראות, גוגל מעדיף קישורים נכנסים עם כמות קטנה יותר של לינקים. לכם, גם אם עשיתם סקירה לחמישה מוצרים שונים במאמר חיצוני (שאינו מאוחסן באתר שלכם), מומלץ להסתפק בשני לינקים לשניים מהמוצרים לכל היותר.
כאשר אתם מקשרים מאתר חיצוני לאתר שלכם, חשוב לבחור באתרים מקודמים שגוגל מעניק להם ציון סמכות גבוה. בנוסף, התוכן שמופיע בסקירת המוצר צריך להיות מקורי ככל האפשר ולא להוות חזרה מונוטונית על המפרט הטכני שכתבתם בעמוד המוצר עצמו.
לינקים יוצאים מהאתר
חלק בלתי נפרד מקידום האתר קשור גם לקישורים החיצוניים מתוך האתר לאתרים אחרים. גם בקישורים אלה נרצה לבחור באתרי בעלי סמכות גבוהה (אוטוריטי). אתם יכולים להשתמש בעמודי המוצר עצמם, כדי להוציא לינקים לאתרים אחרים. עדיף לבחור מספר אתרים סמכותיים אליהם תקשרו. למשל, אם אתם מוכרים מוצרים דיגיטליים, מוצרים לרכב או מוצרים למעבדות, אתם יכולים להשתמש בעמודי מכון התקנים הקשורים לתקן של מוצר זה. דרך נוספת היא לקשר לעמוד של היצרן, במיוחד אם מדובר במוצר ממותג מוכר.
יצירת קשרים עם בעלי אתרים אחרים שיקשרו למוצר שלכם
אחד האתגרים של מקדמי אתרים חדשים, הוא יצירת שיתופי הפעולה הנכונים עם אתרים חזקים ומקודמים בנישות שונות, כדי להכניס את הקישורים לאתר. הקישורים כיום לצד התוכן האיכותי, מהווים בסיס איתן לקידום איכותי. לכן, אם אתם מתקשים להשיג קישורים, כדאי ליצור קשר עם חברות קידום אתרים מקצועיות ולבחון האם יוכלו לסייע לכם בהחלפת לינקים. חשוב לדעת כי החלפה ישירה של אתר אחד מול אתר אחר, עשויה לפגוע בקידום ולכן צריך לעשות החלפות לא ישירות. אתר אחד מקשר לאתר שונה לגמרי והוא בתמורה מחזיר קישור לאתר שלישי.
חוויית המשתמש ואתרים רספונסיביים
התחום האחרון שנציין, המשפיע על קידום האתר בצורה מהותית, הוא חוויית המשתמש. אתרים איטיים מדי או שאינם מתאימים לטלפונים ניידים וטאבלטים, עשויים לפגוע בקידום של האתר שלכם. לכן, מומלץ להשתמש בפלטפורמות בניית חנויות וירטואליות, היוצרות קוד שעובד ביעילות ולאחסן את האתר בשרת בחוות שרתים איכותית עם נפח תעבורה גבוה.
לסיכום, קידום אתרי חנויות וירטואליות עשוי להיות מאתגר לעתים. אם אתם מגלים שאתם מתקשים להשיג לינקים פנימיים לאתר מאתרים סמכותיים, מומלץ להעזר בחברת קידום אתרים המתמחה באתרי מכירות ולקצר את התהליך. בחרו חברת שרתים איכותית עם שרתים חזקים ומהירים והשתמשו בפלטפורמות מוכנות לניהול החנות עם קוד נקי היוצר חוויית משתמש מושלמת.