ספטמבר 14, 2014

חשיבות הכנסת ועדכון תוכן ומוצרים באתר אינטרנט

חשיבות הכנסה ועדכון תוכן ומוצרים באתר אינטרנט

מומחי קידום אמרו פעם כי תוכן הוא המלך בכל הנוגע לקידום אתרים. אמרה אשר נשארה חקוקה על לשונות רבים ממקדמי האתרים ואנשי הווב בארץ ובעולם. ויש סיבה לכך, הרי התוכן הוא הדרך הרחבה ביותר דרכה הרובוטים של גוגל, אלו שסורקים את כל רחבי הרשת בכל שניה וכל דקה, בעוד אנחנו מדברים, התוכן הזה הוא הקוד דרכו גוגל יכולה להבין על האתר שלנו את מירב המידע. מילות מפתח, פסקאות, כותרות, וביטויים מרכיבים עמודי אינטרנט שלמים אותם גוגל מדי שעה, דקה ואפילו שניה, תלוי בתדירות העלאת התוכן שאנו מספקים.
את מי גוגל קורא הכי הרבה?
אתרי חדשות כמו הCNN והNBC נסרקים על ידי גוגל בכל כמה שניות בעוד אתרים מקומיים אחת לשבוע, חודש או אפילו שלושה ימים. הכל תלוי בתדירות העלאת התוכן על ידי הבעלים של האתר. גוגל מבין כי הגולש מחפש תוכן. הוא מעוניין לקבל מידע רלוונטי שיעזור לו במשימה ספציפית שאותה הוא צריך לבצע, בין אם זה להזמין פיצה או לקרוא מאמר על קידום אתרים. על מנת שגוגל יקרא את האתר שלנו כשווה ערך, עלינו להיות מעודכנים, רלוונטיים, כי התוכן המופץ ברחבי האינטרנט הינו תוכן מיידי המתעדכן לפי רצונותיו של הגולש. תוכן רלוונטי העונה לצרכיו של הגולש יוסיף עניין ויאריך גם את משך השהייה בדף המהווה פרמטר חשוב ביותר לדירוג של גוגל.
אז מה גוגל בעצם מבין מהתוכן אותו הוא קורא?
מנגנון האדם הוא להבין עניינים עיקריים ממידע המועבר אליו, וזאת על מנת להבין ולתייג אותם ולשמור אותם אצלו כהבנה. מדובר בקוד, מילה מרכזית או ביטוי שמסכמים את העניין. על פי רוב תפיסה זו תבוא לידי ביטוי בעת כתיבה ספונטנית על נושאים שונים, ואת התכונה הזאת בנו, בני האדם גוגל זיהה וחיקה. הרובוטים של גוגל יודעים לסכם רעיונות מרכזיים עליהם מדבר העמוד, וגם את הקשרים ביניהם.
מה בעצם גוגל עושה עם כל הרעיונות הללו?
לאחר שסיים להבין את הנושאים המרכזיים עליהם מדברים עמודי האינטרנט שהפצנו ברחבי הרשת, הוא מתייג אותם לפי פרמטרים רבים ונוספים במערכת הדירוג לביטויים ומילות מפתח. האינדקס של גוגל הינו אינדקס מורכב ומסועף המכיל מיליוני רשומות הפרושות לגישה מהירה, זה כל הייחוד של גוגל, הסדר הרב בו הוא מציג מידע מדויק ורלוונטי. כל המידע אותו גוגל מציג מבוסס על תוכן, תוכן איכותי, רלוונטי שתואם את ציפיות הגולש.
ומה אנו ממליצים לעשות?
לפני התחלת תהליך קידום לאתר מומלץ לרשום לכם את עולמות התוכן שיש לכם ודברים שאתם יכולים לדבר אליהם.
לדוגמא: חברת המייצרת דבש, עולמות התוכן שלה:
דבש- יצור דבש וכ"ו.
אוכל בריא
דבורים
ראש השנה
בריאות
ויטמינים
מתכונים
כל אחד מעולמות התוכן הנ"ל מאפשר לכם בעלי אתר לכתוב מגוון מאמרים ותכנים איכותיים הקשורים לעולם שלכם ומכך להפוך למומחים בתחום.