ספטמבר 7, 2014

5 חוקים בסיסים לקידום אתרים בצורה מוצלחת

חוקי SEO שחשוב לדעת

הרבה פעמים נשאלת השאלה האם קידום אתרים הוא משהו שאנחנו יכולים לעשות בעצמנו או שמוטלת עלינו החובה לקדם את האתר שלנו דרך מקדם אתרים חיצוני שמסוגל לספק שירותי קידום באמצעות ניסיון וכלים שרכש, ממש כמו כל בעל מקצוע אחר. ובכן במאמר זה לא נוכל לענות נחרצות על שאלה זו, אך הבאנו בפניכם מספר חוקים חשובים לקידום אתרים נכון. במידה ותוכלו לבצע את החוקים הללו ולשמור עליהם, סביר להניח שתוכלו לקדם את האתר שלכם בצורה יעילה ולראות תוצאות .

חוק מספר 1 – תוכן מעל הכל

אחד הפרמטרים החשובים ביותר שלפיהם גוגל מחליט עד כמה גבוה הוא יבחר לדרג את האתר שלכם הוא התוכן. תוכן רלוונטי ועדכני הינו תנאי בסיסי להצלחה בקידום האתר שלכם. הדבר אותו גולשי אינטרנט ברחבי העולם מחפשים הוא תוכן רלוונטי המספק להם מידע או כלים לצרכים שימושיים או צרכי השכלה והרחבת הדעת בנושאים ספציפיים. במידה ונוכל לספק תוכן רלוונטי ומדויק העונה לצרכי הגולש, גוגל ידע לזהות זאת על ידי מערכות הזיהוי שלו וכתוצאה מכך לדרג את האתר שלכם בדירוג גבוה יותר מבעבר.

חוק מספר 2 – עדכון בזמנים קבועים 

במידה ונצליח לייצב זמני העלאת תוכן בצורה קבועה, גוגל יזהה את הזמנים הללו ולאחר כחודש ידע לכוון את המנגנון סריקה שלו בצורה שכזו שתסרוק את האתר מיד עם העלאת התוכן, במידה וזה עלה כיעודו בזמן הקבוע. תכונה זו עוזרת לגוגל לעשות סדר באינדקס שלה, וכתוצאה מכך דירוג האתר על ידי גוגל עולה.

חוק מספר 3 – שמור על מקוריות 

במידה והרובוטים של מנועי החיפוש מזהים תוכן מועתק, משוכפל, דומה או לא מקורי בשני אתרים נערכת בדיקת מהימנות. בדיקה זו בוררת מבין שני האתרים של מי התוכן המקורי ושל מי התוכן המשוכפל. במידה והמערכת אינה מצליחה לזהות מבין השניים, שני האתרים נקנסים בדירוג שלהם על ידי גוגל, לעתים גם לתקופה ארוכה. ישנם כלים רבים המאפשרים לכם לבדוק האם התוכן שקיבלתם או כתבתם יכולים להיחשב כתוכן משוכפל או מועתק על ידי בדיקת שכפולים פשוטה על גבי האינטרנט. הרבה גולשים לאחרונה שואלים אותנו בנושא התוכן המשוכפל ואנחנו נוציא מאמר מקיף בנושא.

חוק מספר 4 – חלוקה ברורה 

במידה ואתם מעוניינים שגוגל יבין את הטקסט שלכם בצורה הטובה ביותר וכתוצאה מכך יעלה את דירוג האתר שלכם, עליכם להקפיד על כתיבה מסודרת וחלוקה נכונה לפסקאות ונושאים ברורים. חלוקה לכותרות משנה עוזרת לכותב, לקורא וכמובן גם לגוגל להבין את הטקסט בצורה פשוטה ויעילה.

חוק מספר 5 – קישורים 

החלפת קישורים, אפשר לכתוב כול כך הרבה על נושא החלפת הקישורים שאנחנו מדברים על קידום אורגני ובטח מאמר זה לא יספיק לנו אפילו להתחיל להסביר את היקף התופעה ואת הסיבות לכך שנדרש לבצע קישורים לאתר שלכם. אך קישורים באתר שלכם הינו מרכיב חיוני בהצלחת קידום האתר. קישורים פנימיים וקישורים חיצוניים יבטיחו עליה בדירוג של גוגל.