יש לכם חשבונות מדיה חברתית – האם גוגל אוהב אתכם יותר?

יש לכם חשבונות מדיה חברתית – האם גוגל אוהב אתכם יותר?

שמעתם שצריך מדיה חברתית כי זה עוזר גם בקידום האתר, פתחתם גוגל פלוס, פתחתם לינקדאין, פתחתם טווטיר, עמוד עסקי בפייסבוק ומשתמש בכל פלטפורמה חברתית אפשרית, אז… גוגל אוהב אתכם עכשיו?
כחלק משירותינו אנחנו מציעים ניהול ושיווק בערוצים החברתיים (פייסבוק, טוויטר, לינקדין, אינסטגרם, פינטרסט עוד..) הנושא צובר תאוצה, אך נדמה שהרבה בעלי עסקים לא יודעים את העובדה הקולחת: המדיה החברתית חשובה ומשמעותית לחשיפה והעלאת מודעות לעסק. פעילות במדיה החברתית אינה משנה את מיקום האתר בתוצאות גוגל.
וכעת נסביר: עם עליית כוחן של הרשתות החברתיות, בגוגל לא ממש הבינו כיצד להחיל אותן באופן ראוי, ופשוט שילבו אותם באלגוריתם הקיים של גוגל.
גוגל עכב אחר פעילות וסימוני הרשתות החברתיות- סימונים כגון LIKES/TWEETS ובהתאם להם ביצע שקלול לאתר.
הנה דבריו של מאט כץ, בשיא פריצתן של הרשתות אל עולמינו:


אז מה החברים שלנו בגוגל אומרים על זה? ראו מה מאט קאטס אומר

במילים אחרות, מאט מסביר שמנוע החיפוש של גוגל מתייחס אל דפי רשתות חברתיות כאל כלל הדפים.
כלומר, אם ניתן לאנדקס את הדף ולהתעדכן מולו, ככה האלגוריתם יעשה. מעבר לכך, האלגוריתם לא עוקב אחר סממנים של הרשת החברתית בה מצוי הדף.
[important]שורה תחתונה- האלגוריתם מתעדכן אך לא עוקב. דף האתר שלכם לא יוזנק לתוצאה ראשונה בגלל שיש לכם (=לדף עסק שלכם) הרבה לייקים או ציוצים או תמונות באינסטגרם, המידע שקוף לאלגוריתם אך אינו מהווה חלק במרכיבי דירוג האתר.[/important]
מאט כן מציין לטובה, ואכן נכון בהחלט לומר, שיתרון הרשתות החברתיות הוא הכוח להגיע להרבה אנשים ולהביא קהל ומבקרים לאתר, כמו-כן לשתף חדשות ועדכונים בבזק, כשכל זה בלי קשר למיקום האתר.
נוסיף ונאמר שחשיבות המדיה החברתית היום היא עצומה כמעט לכל בעל עסק, שכן הוא מגדיל את העשייה, אך גם את התפוקה. עם תפיחתן של כל הרשתות הללו, יש מצבור לקוחות חדש שניתן להגיע אליו ולהרחיב אותו עוד ועוד, כיון שתחום המדיה החברתית צובר תאוצה מיום ליום. אז אומנם ערוצים חברתיים אינם כפי שחשבתם, הם אינם פועלים לדירוג האתר, אלא הם חשובים יותר וכנראה רלוונטיים מאד בדיוק כמו איש המכירות הבא שתגייסו.