עדכון גוגל פינגווין
גוגל פינגויין
גוגל הכריזה שהיא משחררת עדכון אלגוריתם למנגנון החיפוש והיא מקווה שהוא יתמודד טוב יותר עם אתרים שעושים ספאם במטרה להציב את עצמם גבוה בתוצאות החיפוש בניגוד להנחיות האיכות שלהם.
לפי גוגל העדכון של פינגווין ישפיע על מ3% משאילתות החיפוש.
מתוך הודעות של החברה בחיפוש פנימי (Inside Search ), וכלי מנהלי האתרים(Google Webmaster Central) :
"בימים הקרובים אנחנו משיקים שינוי אלגוריתם חשוב שיתמודד עם הספאם. השינוי יקטין את הדירוג של האתרים שאנחנו מאמינים שמפרים את הנחיות האיכות של גוגל. אלגוריתם זה מהווה צעד נוסף במאמצינו להפחתת הספאם ולקדם את התוכן באיכות הגבוהה"
נלחמים בספאם (Web Spam)
מה זה ספאם? או Webspam (כפי שמכנה זאת גוגל)? דרכים לנסות להשיג דירוג טוב יותר באמצעים כמו:
דחיסת מילות מפתח
סכימת קישורים
הסוואה, הפניות ג'אווה סקריפט מטעות ודפי סף
תוכן משוכפל
האם גוגל כבר נלחם בספאם? כן, אבל …
טכניקות ספאם אלה אינן חדשות, חלקן קיימות כבר יותר מ-10 שנים, ואף עוד לפני שגוגל פעל כמנוע חיפוש. אז מדוע גוגל רק עכשיו מחפש דרכים לטפל בשיטות כאלה?
אז זהו שהוא לא, למרות שהמאמר עלול לתת את הרושם הזה להרבה אנשים שהם חדשים בתחום, גוגל הזהיר מפני טכניקות כאלה ונלחם בהם כבר הרבה מאוד זמן.
יתרה מכך, גוגל פועל כבר זמן רב במרץ על מנת לשפר את מנגנון החיפוש שלו ועל מנת לאתר הפרות אלה.
למרות האזהרה מפני ספאם וטכניקות כאלה, קל למצוא מקרים שבהן הן עדיין עובדות. עובדה זאת מספיקה כדי לגרום לכמה מקדמים מהסוג האיכותי “White hat SEOs" להרגיש מטופשים כשהם טוענים כי יש להימנע מספאם ב Google . בעוד שנדמה שמשתלם לעשות ספאם כשמסתכלים בראייה לטווח הקצר.
"שמענו המון פידבקים חיוביים מאנשי קידום אתרים שמנסים לעשות את הדבר הנכון ולא רוצים לראות טכניקות של ספאם זוכות לתגמול, ואנו מרגישים אותו הדבר" אמר מאט כץ, ראש הצוות של גוגל למניעת ספאם.
איך גוגל משפרים את מסנני הספאם שלהם? באופן לא מפתיע, כאן גוגל לא מספקים מידע נרחב אך מקדמי אתרים מנוסים יודעים כבר מה נחשב ספאם ומה לא.
התמקדות בספאם ולא באופטימיזצית יתר
"אני חושב שאופטימיזציית יתר לא היה התיאור הטוב ביותר, משום שהיא מטשטשת את ההבחנה בין מקדם איכותי(כובע לבן) וספאמר(כובע שחור). שינוי זה(פינגווין) מיועד לספאמר ולא למקדם האתרים האיכותי וניסינו להבהיר את זה " אמר מאט כץ.
Seo ממשיך להיות מאתגר
עדכון מנגנון החיפוש של גוגל מחזק את מקדמי האתרים באופן איכותי בעימות מול מקדמי הספאם ומעודד אנשים להמשיך עם שיטות קידום אתרים הטובות ביותר.
עצה שלנו עבור מנהלי אתרים היא להתמקד ביצירת אתרים איכותיים שיוצרים חוויית משתמש טובה ולהעסיק מקדמי אתרים איכותיים במקום לעסוק בספאם (Webspam) ובשאר הטקטיקות האגרסיביות.
עד כמה גוגל פינגויין יפגע בכם?
3% מהשאילתות הושפעו
גוגל אומר שהעדכון החדש ישפיע על 3.1% מכלל שאילתות בשפה האנגלית, 3% בגרמנית, סינית וערבית. אך האחוז עשוי להיות גבוה יותר עבור שפות בהן כמות הספאם אגרסיבי יותר, כגון פולין, שם 5% מכלל שאילתות צפויים להשתנות, כמובן שברגע שיפגע (פגע) בישראל ובעברית, אחוזי הפגיעה יהיו דומים ואולי אפילו גבוהים יותר.
ניתן לראות כתבה נוספת על השלכות גוגל פינגווין במנועי החיפוש, או לחזור לקטגוריית מאמרים.
כיצד להימנע מקידום ספאמי
הימנע מדחיסת מילות מפתח –
במידה ותכניסו את מילות המפתח בכמות מוגזמת ובצורה לא טבעית לתוכן, בסופו של דבר תענשו ע"י מנועי החיפוש. למד כיצד למצוא ולמקם מילות מפתח וביטויים בצורה טבעית לאורך אתר האינטרנט שלך. כתוב תוכן רלוונטי לגולש שלך ולמנועי החיפוש ללא דחיסת מילים לא טבעית.
הימנע מהסוואת טקסט בלתי נראה –
אין להכניס מילות מפתח בטקסט לבן על רקע לבן בתקווה למשוך יותר מנועי החיפוש.
הימנע מ "עמודי מעבר" –
עמוד מעבר (Doorway Page) הוא בעצם דף "מזויף" שהמשתמש לא רואה. דפי מעבר הם דפי HTML פשוטים המותאמים לכמה מילות מפתח או לביטויים אחדים, הם מתוכנתים להיות גלויים רק על ידי מנועי החיפוש הספציפיים והרובוטים (Spiders) שלהם, בהרבה מקרים הגולשים שמגיעים לדפים שהם בעצם דפי מעבר, לא יכולים לדעת שהם דפים כאלה וניתן לגלות זאת רק ע"י בדיקה ספציפית.
הימנע מקישורי ספאם והחלפות קישורים לא רלוונטיות –
לא מספיק לעשות קישורים מפורומים או מאתרים שונים, צריך שהקישורים יהיו רלוונטיים לאתר שלך, במידה והקישור לא רלוונטי לאתר שלך אתה מסתכן בהענשה ע"י גוגל, כנ"ל גם להחלפת קישורים מול אתרים, במידה והאתר שאתה מחליף איתו קישור אינו מהתחום שלך, יש סיכוי שהאתר בשלב מסוים – ייענש.
לסיכום – Black Hat SEO
בשורה התחתונה, Black Hat SEO מפתה, הרי הטריקים האלה באמת הצליחו לעשות את העבודה באופן זמני עד לא מזמן. הם באמת משיגים תוצאות יחסית מהר בלי יותר מידי מחשבה ועבודה.
אבל, בסופן של דבר אותם אתרים שמשתמשים בטכניקות אלו עשויים לקבל עונשים כבדים (יכול לרדת 100 מקומות בדירוג ואף יותר) על שימוש בשיטות לא אתיות – וזה ממש לא שווה את הסיכון!
שימוש נכון בטכניקות אופטימיזציה הגונות (כובע לבן – White Hat Seo) יקדם את האתר שלך בצורה טובה יותר ללא הסיכון של עונשים.