שיטות נכונות להפוך את המדיה החברתית כגורם משפיע על קידום אתרים

שיטות נכונות להפוך את המדיה החברתית כגורם משפיע על קידום אתרים

בעוד שאותות המדיה החברתית אינם מסוגלים להיקלט ישירות אל תוך דירוג האלגוריתם של גוגל, השימוש במדיה החברתית קיים וניתן להשתמש בו ככלי לשיפור קידום אתרים.
רבות כבר נכתב על ההשפעה ההדדית בין המדיה החברתית לבין אופטימיזציה של מנועי החיפוש.     צפיתי במספר טריקים וטיפים המלמדים כיצד לקבל תוכן באינדקס מהמדיה החברתית ואפילו להרוויח מכך יתרונות קידום נוספים. הדרך הטובה ביותר שמצאתי לגרום למדיה החברתית לעבוד לטובת קידום אתריםהיא להשתמש בה באותה דרך שעד עכשיו השתמשו בה.
חברות רבות נוטות להשתמש במדיה החברתית במטרה לבנות ולטפח מותג, לספק שירות לקוחות איכותי ואמין ולפתח קשרים – בדרך זו ניתן גם כן ליצור השפעה משמעותית על קידום אתרים.
בנה מותג דרך המדיה החברתית שתעבוד עבור קידום אתרים בגוגל
בעוד שגודל המותג והמוניטין אינם מכוונים ישירות לגורמי הדירוג, הם בפירוש יכולים להוות השפעה עקיפה על מאמצי הקידום. השתמש בנוכחותך בתוך המדיה החברתית כדי לשפר את המיתוג וליצור השפעה חיובית על קידום אתרים.
טפח את טביעת הרגל שלך באינטרנט
ראנד פישקין של MOZ עשה עבודה נהדרת ובה הסביר כיצד מותג חזק יכול להשפיע על קידום אתרים. הוא טוען כי לאנשים קיימת יותר נטייה להגיע לעמוד באתר שהם מכירים וסומכים עליו ולכן יצירה חזקה של עוקבים ומערכת יחסים במדיה החברתית, תאפשר למקדם האתרים להשיג קישורים אל תוך התוכן שלו.
השתמש במדיה החברתית כדי לשפר את השירות ללקוח
כיום, אנשים גולשים באינטרנט כדי לשאול שאלות או להתלונן על מוצר כלשהו. קיימות חברות רבות אשר מגיבות בצורה טובה לפניות מהסוג הזה. התוצאה היא לא רק ששביעות הלקוח השתפרה מאוד, אלא גם ניכרת הצלחה רבה בקידום המוצר. השתמש במדיה החברתית כדי להלהיב את הלקוחות. חברות רבות וגדולות כבר עושות את זה כמו שצריך, דבר שיכול לא רק לבנות לך עוקבים רבים, אלא גם יגדיל את טווח הקישורים באופן משמעותי ובמקרים מסוימים יביא למצב של בנית קישורים.
דוגמא אחת לכך היא רשת מלונות דלתא, כאשר אחד הלקוחות של המלון פנה לטוויטר והפנה אצבע על כך שקיבל חדר עם נוף עני למדיי, דלתא שצפו בציוץ, החליטו להיכנס לתמונה ולהפוך את החוויה השלילית לחוויה חיובית עבור הלקוח. בסופו של דבר הלקוח שכל כך הוקסם מאופן הטיפול בו, פנה בשנית לטוויטר, אלא שהפעם שיבח את צוות המלון כאשר צירף לפוסט מיקום וקישור למקום.
אתה יכול להשתמש בטוויטר כמענה לשאלות שלאו דווקא קשורים בתלונות, כאשר התשובות לשאלות אלו יפנו את הלקוח ישירות אל תוך האתר שלך. ברגע שתיראה שמדובר בשאלה שחוזרת על עצמה מספר פעמים, תענה עליה באתר שלך. לאחר מכן תוכל להגיב לציוצים ולהוסיף לינק עם קישור לתשובה.
זכור, אינך צריך לענות על שאלות הקשורות במיוחד לעסק שלך. לדוגמא, עם אתה משפץ בתים, אתה יכול לכתוב תכנים המתקשרים לנושא "שיפוץ" שנמצאים בטוויטר. לא רק שהתכנים הללו יכולים להוביל לתנועה רבה של עוקבים, אך יכולה זו להיות הזדמנות מצוינת לדרג מילות מפתח שאינן קשורות למותג החיפוש.
יחסי מינוף עם המדיה החברתית
עם כל שנאמר, קישורים בדרך כלל לא קורים כתוצאה מחשיפת משתמשים לצפייה בתוכן. תצטרך "לנדנד" על כך ליוצרי תוכן אחרים כדי שאלה יקבלו את הלינקים. שים דגש על בניית קשרים ומערכת יחסים עם אחרים והשתמש בדרכים שיאפשרו לך ליצור קידום אתרים מוצלח.
בתחילה, תבנה את פרופילים המשתמשים במדיה החברתית באופן שבו אתה תבחר להשתמש בהם, לאחר מכן החל לעבוד על יצירת קשרים. החל לעקוב אחר אנשים שאתה מעוניין להתחבר אליהם. תהיה נוכח בפוסטים שלהם באמצעות ציוצים חדשים, הוספה למועדפים והקלדת תגובות. במידה ויש לך מידע רלבנטי להוסיף, אל תתבייש. כשאתה פוגש בתוכן איכותי או במישהו שיכול לעזור לך, עשה את הצעד הנוסף והושט יד כדי לשלוח לו אימייל וליידע אותו במחשבותייך.
השקעת זמן בביצוע עבודה במדיה החברתית, עובדת באופן שעוזר לקדם אתרים, אך ברגע שאתה מעורב במעקב ויוצר קשרים משמעותיים עם אחרים, גם אם מדובר על אנשים בודדים, יהיה לך את הבסיס הנכון שעליו תוכל לבנות ולהשתמש שוב ושוב. הנה כמה דרכים להפעיל את נוכחותך במדיה החברתית כדי ליצור ניצחונות כמקדם אתרים.
יצירת "פיתיון אגו"
אין פה שום חידוש או המצאה חדשה וניתן לומר שיצירת "פיתיון אגו" הוא נמצא בשימוש יתר על המידה בכמה תעשיות כיום ובהחלט שווה להעניק לו כאן תזכורת. אחת הדרכים הנפוצות ביותר לקבלת תשומת לב מאדם אחר הוא להשתמש בשמו בתוך התוכן עצמו ולהודיע לו על כך דרך המדיה החברתית.
בקשת תרומה לתוכן שלך
נסה לשאול יוצרי תוכן או גורמי השפעה אחרים את דעתם האישית לגבי התוכן שלך. כהתחלה שמור על פשטות, לדוגמה, אם אתה מעוניין לדרג את השלב של "פרויקטים לשיפור הבית – עבור מתחילים", אתה יכול לשאול בלוגרים אחרים שיש להם תכנים של "עשה זאת בעצמך" מה הם היו עושים במקרה כזה ולאחר הכנת רשימה של נושאים המתקשרים לנושא, דאג ליידע את האנשים שהזכרת והשתדל לא לפחד לבקש מהם קישור.
עבודה משותפת ליצירה וקידום של תוכן מקושר
ברגע שהתחלת לייצר מערכות יחסים נוספים, זה הזמן להתחיל לייצר שיתופי פעולה עם מקדמי תוכן אחרים ולדאוג לקידום של תכנים. בהסתמך על דוגמת "פרויקטים לשיפור הבית – עבור מתחילים", אתה יכול לשתף את התוצאות הראשוניות שלך עם אותם יוצרי תוכן או גורמי השפעה שתרמו לך והצע להם המשך של עבודה משותפת. אתה יכול אף לבצע מעקב על סדרת  פוסטים המתייחסים ל "כיצד לבצע את שיפור פני הבית" ולתת על כך הסבר מפורט לאנשים פרטיים, לאחר מכן דאג לפרסם זאת באתרים השונים, וכן צרף לינקים לאותם פוסטים – בצירוף הפוסט המקורי.
בקשת תגובה
כאשר אתה מקיים מעקב נכון על הטוויטר, יכולתך היא לא רק ביצור "תנועה", אלא גם בביקוש של תגובות ומשובים בעבור התכנים שאתה מעלה. פעולה זו תייצר הגדלה של כמות התכנים בדף, ופוטנציאל להגדלת הסיכויים לשדרוג שאילתות "ארוכות זנב". אם התגובות מתבצעות דרך פלטפורמת המדיה החברתית (דבר שקורה לרוב), עליך לעדכן את הפוסט עם המאפיינים של התגובות הכי טובות וליידע על כך בתגובות.
מחשבות סופיות
בסופו של דבר, פרסום של תוכן פשוט במדיה החברתית אינה הדרך להשגת תוצאות חזקות בתנועה מתמשכת, אלא על ידי מינוף נכון של פלטפורמת המדיה החברתית והיכולת של המקדם להשפיע על הצלחת מאמצי קידום אתרים, הינה בהחלט לטווח הארוך