קידום באאוטבריין / טאבולה

שיווק באאוטבריין טאבולה
האם שמתם לב לכך שבאתרי החדשות הפופולריים מופיעות ידיעות חדשותיות בענייני אקטואליה, כתבות לייף סטייל שונות ומעליהן כיתוב בסגנון "אולי יעניין אותך"? כתבות אלה מופיעות בפני כל גולש בהתאם לתחומי העניין שלו, על ידי ספקי תוכן שאינם קשורים לאתר עצמו. הקישורים לכתבות מובילים בדרך כלל, לאתרים שונים מאתר התוכן המקורי. תכנים אלה מופצים באמצעות אחת מהפלטפורמות המובילות להפצת תוכן "טאבולה" ו-"אאוטבריין" שהתאחדו בסוף 2019 לאחר משא ומתן ארוך שנמשך כמעט שנתיים. במאמר זה נגלה איך גם אתם יכולים למנף את הכוח העצום שיש לפלטפורמות הפצת התוכן עבור המותג שלכם, מה התהליך להעלות כל מודעה וכמה תשלמו על הפרסום?
מודל הפרסום של אאוטבריין וטאבולה ועלותו
הפרסום לחברות המלצות תוכן, דומה מאד למנגנון הפרסום בגוגל אדס ובפייסבוק, על בסיס מחיר לקליק. מחיר זה נקבע בהתבסס על מכרז אוטומטי, של כלל המפרסמים המעוניינים להעלות כתבות עם התאמה לקהל היעד שלכם. אתם בוחרים מה המחיר המקסימלי שתרצו לשלם לכל הקלקה על המודעה ובהתאם למחיר ולביקוש המערכות של אאוטבריין וטאבולה, יבחרו אילו גולשים יראו את התוכן שלכם ובאילו אתרים.
כאשר אתם מתחילים קמפיין פרסום, אתם יכולים לבחור תקציב יומי מקסימלי ועלות בסנטים לכל קליק. התקציב ינוצל במלואו במהלך היום, עד שיגיע לתקרת התקציב היומית שהגדרתם. ביום שלאחר מכן תתחילו מאפס עד לסיום אותו תקציב יומי.
מערכת ניהול הפרסום מאפשרת להגדיר מראש טווח של תאריכים לקמפיין של כל אחת מהכתבות. יש באפשרותכם לבחור תקציב לכל כתבה או תקציב כללי למקבץ של כתבות בנושאים משיקים. ננסה לגלות את הדרך הנכונה להתאים את התקציב לכל אחת מהכתבות. בדרך כלל כדאי להשקיע את הזמן הנוסף ולראות אילו לינקים מושכים קהל לקוחות איכותי יותר לאתר שלכם ולהגדיל את התקציב לכתבות אלה.
מטרות  הקמפיין
כאשר מתחילים עם פרסום אאוטבריין וטאבולה יכולות להיות מנוע עוצמתי להזרמת כניסות לאתר. אם אתם משיקים אתר תוכן חדש ואינכם מעוניינים לשווק מוצר באמצעות הכתבה, כל כניסה לאתר של מתעניינים בו יכולה לעזור לכם. לכן, תוכלו להעלות קמפיין עם תקציב נמוך יותר לכל קליק.
לעומת זאת, אם אתם מעלים קמפיין שמטרתו לגייס מתעניינים חדשים למוצרי החברה שיהפכו בעתיד ללקוחות, מומלץ להעלות מעט את התקציב. מדוע? הסיכוי שלכם לקבל לידים איכותיים יותר, תלוי ברמת החשיפה של המודעות לקהלים גדולים. יש המכנים זאת "חוק המספרים הגדולים". כאשר המודעה שלכם מופיעה בפני עשרות אלפי גולשים, קיים סיכוי טוב יותר שתגיעו ללקוח המעוניין לרכוש את המוצר, בהשוואה לחשיפה בפני עשרות גולשים בלבד.
איך מושכים את הגולשים ללחוץ על הכתבה שלכם?
היות ואתם מופיעים באתר תוכן עמוס בכתבות ממומנות וכתבות שנכתבו על ידי מערכת האתר, תרצו לבלוט על פני המתחרים. תוכלו לעשות זאת באמצעות תמונה מעניינת וכותרת המעוררת את סקרנותו של הקורא. בנוסף, ניתן להוסיף הנעה לפעולה בתוך כותרת המודעה. בסגנון: "לחצו כאן כדי לגלות…".
אם אתם מעוניינים לפנות אך ורק לקהל קוראים איכותי המחפש את התכנים שלכם, תוכלו לכתוב כותרת הפונה ישירות אליו בסגנון: "מדוע כדאי להיעזר בעו"ד בתהליך הגירושין?". אם אתם דווקא מעדיפים להגדיל את כמות הכניסות לאתר, בלי קשר לתחום עניין ייחודי, תוכלו להשתמש בכותרת כללית יותר המעודדת את הגולש ללחוץ על המודעה כמו "אילו מוצרי מזון עוזרים לבריאות?".
לא תמיד ניתן לדעת מראש מה יהיו הכותרות שימשכו את מרבית הקוראים. לכן, גם באאוטבריין או טאבולה פרסום הכתבה מאפשרת לבחור מספר כותרות שונות ומספר תמונות שונות לכל אחד מהלינקים שאתם מפרסמים. במידה והחלטתם לבדוק איזה לינק עובד בצורה הטובה ביותר, תוכלו להוסיף לו פרמטר מזהה בשורת הכתובת וכך לבצע טיוב של מסע הפרסום מדי יום, בהתאם לתוצאות ההקלקות היומיות. תהליך זה מתבצע באמצעות ניתוח מספר ההקלקות האיכותיות שקיבלתם מכל סוג מודעה וחיזוק התקציב למודעות הממירות ביותר.
איך מעלים כתבות לאאוטבריין וטאבולה?
תהליך פרסום הכתבות באאוטבריין וטאבולה פשוט מאד. מערכת הניהול מאפשרת לכם לבנות מסע פרסום אחד או יותר. לאחר מכן תוכלו להזין קישור לאתר בו מופיעה הכתבה שלכם, כותרת ותמונה. כל קמפיין יכול להכיל מספר רב של קישורים כאלה.
אחרי שהזנתם את כל הנתונים, תתבקשו להזין את התקציב שלכם וכן לבחור את הקהלים בפניהם תרצו לפרסם. חלק בלתי נפרד מהצלחה של פרסום באאוטבריין ובטאבולה, הוא בחירת קהלי היעד הנכונים. אם תשוו את מערכת הטרגוט הקיימת, תגלו כי היא עדיין לוקה בחסר ובעיקר כוללת אפשרויות של בחירת מיקום הגולש והמכשיר ממנו הגיע לאתר: מחשב, טלפון נייד או טאבלט.
לאחר שכל הנתונים הוזנו, תצטרכו להמתין מספר ימים לאישור המודעה. הסיבה לכך נובעת מהניסיון של שתי פלטפורמות הפצת התוכן, לוודא כי המודעות שלכם אינן מטעות את הגולש והתכנים הכתובים במודעה תואמים למדיניות של אאוטבריין וטאבולה.
הוספת פרמטר UTM ופיקסלים
קיימות אפשרויות מתקדמות יותר למי שבקיא בשיווק דיגיטלי. אחת האפשרויות העוצמתיות שתמצאו בשיווק תוכן, הוא זיהוי מקורות התנועה המתאימים ביותר עבורכם. למשל, יתכן ותגלו כי הכניסות שאתם מקבלים מאתרי כלכלה, מפנות אליכם יותר גולשים איכותיים, בעוד אתרי הספורט מפנים גולשים שאינם נמנים על קהל היעד של החברה. תוכלו להוסיף את פרמטר ה-UTM לכתובת האתר ולראות לאחר מכן בדו"חות גוגל אנליטיקס מאילו מקורות תנועה הגיעו הגולשים אליכם. כך תוכלו לבטל את אפשרות הפרסום באתרים שמציעים טראפיק נמוך ופחות איכותי.
אפשרות נוספת היא הטמעה של פיקסל, קטע קוד בתוך הכתבה המאפשר לכם לבצע צביעה של קהלי היעד ולהציג בפניהם מודעות נוספות בעתיד. המערכת תומכת בפיקסל צד שלישי ממגוון רחב של מקורות כמו פייסבוק, גוגל ומדיות אחרות.
לסיכום, שיווק באאוטבריין ובטאבולה פותח בפניכם שפע הזדמנויות להגיע לקהל יעד איכותי המתעניין במוצרים ובשירות שלכם ומקדיש את הזמן לקרוא כתבות בנושא. מסעות הפרסום בפלטפורמות אלה, חושפות אתכם בפני גולשים רבים ומהוות אלטרנטיבה לשירותי הפרסום המקוון היקרים יותר כמו גוגל אדס ופייסבוק