ספטמבר 24, 2016

עדכון גוגל פינגווין 4

עדכון גוגל: פינגווין 4

שנתיים חיכינו לו, והנה הוא הגיע בשיא כוחו, עדכון גוגל פינגויין מספר 4, הפעם, ישנם ארבעה עדכונים משמעותיים שמביא איתו הפינגווין 4.
דבר ראשון, גוגל טוענים שהעדכון ירוץ באופן קבוע עכשיו עם האלגוריטם של גוגל, כך שהיום, כל מקדמי האתרים יצטרכו לקחת בחשבון את פינגווין 4 כמשפיע משמעותי וקבוע, כלומר – קישורים – יצטרכו להיעשות בזהירות וחוכמה בעיקר, נגמר עידן העדכונים כל שנה / שנתיים.


יש משמעויות רבות מעדכון כזה:

  • אחד הצדדים החיוביים הם שאם אתרכם נחשד כספאם בעבר, וחשבתם שאתם צריכים לחכות עד לעדכון הבא כדי לצאת מהעונש, היום , מספיק שתראו ותשפרו בזמן אמת את הקישורים אליו, ויש סיכוי רב יותר שתצאו מהעונש בצורה מהירה יותר, לא צריך לחכות לעוד עדכון אלגוריטם מצד גוגל.
  • עוד צד חיובי הוא שהביטוי קידום מהיר יתחיל לצאת מהעולם שלנו, ספאמרים הנוהגים להרים אתרי דמה רק למטרת קישורים יבחינו בחוסר אפקטיביות של השיטה, עדיין יש צורך לבחון כמה מהר גוגל מזהה שינויים בפרופיל הקישורים של האתרים, אבל כנראה שזה הולך לפגוע באתרי ספאם והחלפות קישורים בצורה אנושה.
  • הדבר החיובי ביותר לדעתי יהיה בכך שגם החברות וגם מקדמי האתרים יצטרכו למצוא דרכים יצירתיות יותר לשיתופי פעולה, אולי מקדמי אתרים כבר לא צריכים להיקרא מקדמי אתרים, אלה מקדמי עסקים , יכול להיות ששיתופי הפעולה שמקדמי האתרים יזמו יפתחו דלתות ופתחים לשתפ״ים אמיתיים בין חברות, וזה המקום הנכון להיות בו.

עונש לפני ועונש אחרי פינגווין 4
בעבר, היינו עדים לכך שעונש מגוגל, פוגע בכל האתר וגורם לירידה בכל מיקומי האתר בתוצאות האורגניות. היום – לפי גוגל, פינגווין 4 יעזור לו להעניש דפים ספציפיים, ולא ישפיע על כל האתר, למען האמת זה דיי הגיוני וכך זה יעזור לבעלי האתר / מקדמי האתר להבין איזה דף צריך לקבל ייחס מיוחד והסרה מעונש של גוגל.
ממתי זה מתחיל?
זה התחיל ב 23 לספטמבר 2016, גוגל מעכשיו מכינים אותנו שהם לא מתכוונים להודיע ולאשר יותר עדכוני פינגווין – מהטענה ההגיונית שמעכשיו הפינגווין הוא חלק מתוך כל האלגוריטם שלו שרץ באופן קבוע, בגוגל טוענים שהעדכון כבר עובד בכל העולם ובכל השפות.