האם עדכון פרד של גוגל פגע באתרי תוכן באיכות נמוכה

האם עדכון פרד של גוגל פגע באתרי תוכן באיכות נמוכה

גוגל איננה מגיבה על "עדכון פרד", אבל ניתוחים מראים כי אתרים רבים שהושפעו מהעדכון, הראו ירידה של 90% בתנועה.
ממש לאחרונה (8 במרץ) דווח על עדכון חדש של דירוג גוגל, לא מאומת על ידם, תחת השם פרד. גוגל לא אישרה את העדכון. למעשה, הם אמרו שאין להם שום תגובה בעניין.
עם זאת, איסוף וניתוח כתובות של למעלה מ-100 אתרים של מנהלי אתרים, שטענו שנפגעו מעדכון זה, מעלה שהעדכון הנוכחי מיועד לאתרי תוכן באיכות נמוכה, שמעמידים הכנסות כערך גבוה יותר מעזרה למשתמשים שלהם.
הרוב המכריע של הכתובות מציג סוג דומה של אתרים; אתר תוכן, לעתים קרובות בפורמט בלוג, אבל לא תמיד,
בעל תוכן בנושאים שונים – נראה כתוב למטרות דירוג, ובעל מודעות ו/או קישורים מפוזרים לאורך המאמר. רבים מהאתרים האלה אינם מומחים בתחומם, אלא נראה שיש להם תוכן על מגוון עצום של נושאים, שאינם מוסיפים ערך מעבר למה שאתרים אחרים כבר פרסמו.
כל האתרים הללו ראו ירידה של 50% -90% בתנועת החיפושים האורגניים של גוגל – ירידת דירוג אורגני מסיבית עבור אתרים אלה.
במקרים רבים, התוכן עטוף במודעות, ולעתים קרובות קשה להבדיל בינן לבין התוכן. במקרים אחרים, יש פחות מודעות או שאין מודעות כלל, אבל יש ייצור הכנסות באמצעות מודלים דומים, כגון יצירת לידים.
זה לא אומר שאתרים אחרים לא נפגעו בגלל עניינים אחרים, כגון עונשי קישורים או אלגוריתמים אחרים שגוגל אולי עדכנו בזמן האחרון, מפני שבהחלט היה קומץ אתרים שלא תאם את השאר. אז אי אפשר להגיד שכל האתרים שראו ירידה בדירוג ב-8 במרץ נפגעו על ידי עדכון "פרד", אבל רובם כן.
בקיצור, נראה שעדכון פרד של גוגל אכן פגע באתרי תוכן באיכות נמוכה, שמטרתם לייצר הכנסות על חשבון עזרה (או ליתר דיוק) חוסר עזרה למשתמשים ולקוראים שלהם.