אוקטובר 22, 2013

כיצד Google Hummingbird משפיעה על הקישורים ? לפניכם 5 דרכים

כיצד Google Hummingbird משפיעה על הקישורים ?

אחת השאלות הנשאלות בתחום הקידום והעדכונים של גוגל היא: "כיצד Google Hummingbird (אלגוריתם חדש של Google הנקרא "יונק הדבש") משפיע על הקישורים? "
זה עדיין מוקדם בעונת "יונק הדבש" בכדי להבין את ההשפעה של האלגוריתם החדש במלואו, אבל כבר מצאתי כמה רמזים, והכותרת של טור זה היא תוצאה ישירה של אותם רמזים.
כתבתי את הכותרת של טור זה בצורת שאלה ואת התשובה בגוף הטור. ההנחה שלי היא שתוך 48 שעות, אם תקלידו את השאלה שבכותרת לתוך תיבת החיפוש של Google, או שתאמרו אותה באמצעות חיפוש קולי של Google, כתובת האתר של טור זה יופיע גבוה בתוצאות החיפוש.
אמירה זאת היא בגדר לקיחת סיכון, עם זאת, אם שמתם לב לכל אחד מהכתבות שכתבתי, תיווכחו לדעת כי אני די צודק לגבי הדברים ש- Google רוצה במשך השנים.
ניתן למצוא רמז אחד גדול אם נתעלם מכל מה שנכתב עד כה ונתמקד בציטוט מתוך דבריו של עמית סינגל, סגן נשיא בכיר/חבר בסגל של Google, מהנדס תוכנה וראש צוות דירוג הליבה של Googl :
היה צריך לעשות שינוי, אמר סינגל, כי אנשים התחילו לסמוך על Google כל כך עד שהם התחילו באופן שגרתי להזין שאלות ארוכות לתוך תיבת החיפוש במקום רק כמה מילים הקשורות לנושאים ספציפיים.
רמז ראשון: גולשים מזינים שאלות בתיבת החיפוש. Google רוצה לתת להם את התשובות באופן מהיר, מדויק, ורצוי תשובות איכותיות ביותר.
תכירו – גוגל ("יונק הדבש") Google hummingbird
אחוז החיפושים המתרחשים בהתקנים ניידים יכול להיות 50% ומעלה, תלוי איזה מחקרים קראתם. המספר המדויק הוא פחות חשוב מהמציאות הכוללת: אנשים משתמשים במכשירים הניידים שלהם יותר ופחות במחשבים.
רמז שלישי: אם הגולשים מחפשים מידע בצורה של שאלות ארוכות באמצעות מכשיר נייד, אז זה די סביר שחיפושים אלו יוזנו על ידי שימוש בקול מאשר שימוש במקשים- במיוחד אם אתם נוהגים. לדוגמה, "איפה תחנת הדלק הקרובה ביותר?" שאלה זו לוקחת 2 שניות אם היא נעשית על ידי שימוש קולי, לעומת 20 שניות הקלדה, כאשר העיניים צריכות להיות על מסך מכשיר הנייד במקום להסתכל לעבר הכביש.
מחשבות והערות על  "יונק הדבש"
להלן כמה פרטים נוספים ומחשבות שנועדו לעזור לאנשים להבין מה בדיוק קרה.
אם עדיין לא הבנתם מה הולך, קחו את הזמן בכדי לקרוא את השאלות והתשובות של דני סאליבן: הכל אודות האלגוריתם החדש "יונק הדבש" של Google. להלן חלק מדבריו:
לא, קידום אתרים עדיין לא מת. למעשה, Google טוען שאין שום דבר חדש או שונה שצריך לדאוג לגביו. ההנחיה נשארה אותו הדבר, כלומר: תדאגו לתוכן מקורי ואיכותי. האותות שהיו חשובים בעבר נשארו חשובים; "יונק הדבש" פשוט מאפשר ל-Google לעבד אותם בדרכים חדשות ויותר טובות, אני מקווה.
אני יודע שאנשים רבים לא סומכים על מילה ממה ש- Google אומר וזה בסדר, אבל, השכל הישר אומר לנו שאם אנו יוצרים תוכן שהוא מקורי, עמוק ורלוונטי לאתרים שלנו, נוכל להמשיך לייצר אותות איכותיים שחשובים ל-Google. אחרי הכל, "יונק הדבש" לא יהפוך פתאום תוכן נהדר לתוכן רע.
הציטוט לעיל מרמז על כך שכל מה שתוגמל לפני עדכון זה ימשיך להיות מתוגמל, ובמקרים מסוימים, יותר מכך. Google טוענת כי התוכן הוא המלך במשך שנים, ועם ביטויים שכאלה, תוכן תמיד ינצח.
כמה הערות ומחשבות נוספות:
Google אמרה כי האלגוריתם "יונק הדבש" מייצג את השינוי הגדול ביותר מזה 12 שנים .
"יונק הדבש" הוא חלק מהצורך של Google על מנת להיות פחות תלויה במילות מפתח.
עדכון הפינגווין והפנדה של Google היוו תוספות לאלגוריתם הקיים, אך "יונק הדבש" הוא התחליף המלא של האלגוריתם. הפינגווין והפנדה שולבו לאלגוריתם החדש .
"יונק הדבש" מביט על יותר מ-200 אותות בעת קביעת דרגת חיפוש באתר וניכר כי PageRank הוא אחד מהם.
קישורים יכולים וימשיכו להשפיע על ה- PageRank, כלומר, קישורים אמינים הם מרכיב עיקרי של "יונק הדבש".
Google פלוס תשפיע על חוויית החיפוש, אך לא באופן דומה לכל אותם אנשים או חיפושים.
בהתחשב בכל מה שאנו יודעים, חמש דרכים בהן "יונק הדבש" של Google יכול להשפיע על קישורים:
1 . תוכן טוב עם קישורים חזקים אולי כבר לא יהיה מספיק
אולי זה כואב לשמוע, אבל ההיגיון אומר שאם Google מצפה לביטויי חיפוש ארוכים יותר או מענה בעבור שאלות הנשאלות באופן ישיר, אז זה אומר שגם אם יש לכם תשובה מצוינת לאותה שאלה והדף שלכם מדורג במקום הרביעי, בסוף אותו משתמש עלול שלא לראות זאת או ללחוץ על הלינק משום ש-Google כבר תענה על השאלה בעבורם.
2 . זהו את התכנים שצריך עיבוד
למרות שלא צריך לשנות את התוכן (או את עוגני הקישור) לפורמט של 100% שאלות ותשובות, ייתכן שתרצו לקרוא את התוכן שלכם בכדי לראות אילו דפים באתר שלכם למעשה, עונים על שאלות ספציפיות, ולראות אם ניתן להמשיך ולערוך אותם על מנת לשלוח אותות של שאלות ותשובות בתוך ה-HTML.
תערכו כמה חיפושים ב-Google תוך שימוש בכותרות ושם אתר, בכדי למצוא את התוכן באתר שהוא שאלה/תשובה (או לא) לדוגמה:
בכותרת: איך (או מילת שאלה אחרת)  אתר:(שם של האתר שלכם)
allintitle: שיווק site:seo-up.co.il
בהתבסס על בדיקה זו, אני רואה את הצורך לשנות או להוסיף בחלק מתוכן האתר שלי, מהסיבה שלא כתבתי מספיק מאמרים המכילים את מילת השאלה "איך" צמוד זה לזה בתג כותרת.
3 . לא לשחק ולסכן את הקישור
הילחמו בדחף לחפש בכוונה קישורים לתוכן שלכם בצורה של שאלה, כגון: איך טוויטר יכול להשפיע על בניית קישור?
בכל פעם ש-Google משיקה אלגוריתם, שלא לדבר על אלגוריתם חדש לגמרי, הם מוכנים לדרכים השונות בהן אנשים ינסו לשחק באלגוריתם ולפעול על פיו. בעוד שזה נראה הגיוני להתחיל לכתוב את כל התוכן והפוסטים החדשים בבלוגים שלכם בפורמט של שאלות ותשובות, אל תעשו זאת, אלא אם כן זה הפורמט בו נכתב הבלוג שלכם מלכתחילה.
4 . תמשיכו להתמקד באיכות
"יונקי הדבש" מאוהבים עד טירוף בפרופילים של קישורים טבעיים ורלוונטיים: קישורים ממקורות רלוונטיים, קישורים מאתרי תוכן ירוקים, קישורים מפרסומים מבוססים בעלי מוניטין באינטרנט. אמון וסמכות ימשיכו למלוך. איך תקבלו זאת? תספקו תוכן שיעזור לאנשים לפתור בעיות, או יותר טוב, שילמד אותם משהו.
5 . קישור, קישור, קישור.
תאמינו לי, פשוט תעשו את זה. עכשיו. קשרו את התוכן שלכם לפרופיל ב-Google.