ספטמבר 29, 2014

חשיבות ותק הדומיין בתהליך קידום

דומיין וותיק – תוצאות טובות יותר

לאחר שסיים להבין את הנושאים המרכזיים עליהם מדברים עמודי האינטרנט שהפצנו ברחבי הרשת, הוא מתייג אותם לפי פרמטרים רבים ונוספים במערכת הדירוג לביטויים ומילות מפתח. האינדקס של גוגל הינו אינדקס מורכב ומסועף המכיל מיליוני רשומות הפרושות לגישה מהירה, זה כל הייחוד של גוגל, הסדר הרב בו הוא מציג מידע מדויק ורלוונטי. כל המידע אותו גוגל מציג מבוסס על תוכן, תוכן איכותי, רלוונטי שתואם את ציפיות הגולש.
רבים שואלים אותנו מהי חשיבות הותק של הדומיין באינטרנט. ובכן, לשם הדומיין, לותק שלו, לאורך שלו ולסיומות שלו יש חשיבות עליונה בקידום אתרים באינטרט. עם זאת, החשיבות של הדומיין היא לא הפרמטר המרכזי והמכריע ביותר, אך בהחלט הוא מסוגל להוסיף לנו מספר נקודות לדירוג של גוגל במידה ובחירת הדומיין נעשית בצורה מושכלת תומכת קידום.
מהו דומיין?
דומיין הוא שם אתר האינטרנט המתורגם לכתובות IP. כתובות אלו הן למעשה הדרך בה המחשב מסוגל לקרוא את כל אותן כתובות שאנו רואים כמילים. מדובר ברצף של ארבעה מספרים מופרדים על ידי נקודה המתורגמים על ידי שרתים מסויימים לכתובות אינטרנט.
מהו ותק הדומיין?
ותק הדומיין הוא למעשה הזמן הרשום על ידי הרובוטים של גוגל מסריקתו הראשונה על ידם, זמן הרישום של הדומיין במערכת רישום הדומיינים ובסך כל הזמן בו האתר היה פעיל ומתעדכן. הותק הוא למעשה כמות הזמן שהאתר נמצא באויר, נולד ונרשם על ידי אתרי אינטרנט אחרים ונמצא במגרש המשחקים של האינטרנט. זהו הפז"מ של האתר בעולם של אתרי האינטרנט הותיקים שעומדים באויר כבר מספר שנים וחוו כניסות רבות ומתיחות פנים שונות.
האם ניתן לקנות דומיין ותיק?
כמובן שכן. הדומיין הוא למעשה הכתובות הפיזית שמצביעה לדפדפן שלנו על המקום הנכון בוא הוא יכול למצוא את הקבצים שהוא צריך לטעון על מנת להעלות את האתר לתצוגה. נוכל להשוות זאת לטלפון נייד. נניח ויש לנו טלפון נייד עם מספר קבוע שלא החלפנו שלוש שנים. לאחר שלוש שנים החלטנו להשתדרג במכשיר חדש, קבצים חדשים ומערכת חדשה, אך לא רצינו להחליף את מספר הטלפון, את המספר הממשי שדרכו כל מי שמכיר אותי יכול להשיג אותי. כך גם בעת רכישת דומיין, נוכל להחליף שם ממשי לכתובת של האתר, אך לשמור על עיצוב האתר המקורי או על כל קבציו.
כיצד משפיע ותק הדומיין באמת על הדירוג של גוגל?
ותק הדומיין מצביע לגוגל אך ורק על כמות הזמן בה האתר פעיל. מה שבאמת חשוב לגוגל הוא נפח הפעילות שהיה בפועל באתר האינטרנט במהלך כל התקופה הוא היה באוויר, כך שהוא אוסף ממוצע על נפח הפעילות לאורך זמן. חשוב לשמור על נפח פעילות גבוה באתר, לצד ותק דומיין, ובכך להשיג עלייה בדירוג של גוגל ככל שהזמן ורמת הפעילות באתר חולפים ועוברים.
כהיום חשיבות ותק הדומיין רלוונטית מתמיד מאחר וגוגל מקשה מעט על אינדוקס האתרים החדשים. מומלץ לפני רכישת דומיין חדש להתייעץ עם חברת קידום כדי לבנות אסטרטגיה נכונה.