חמישה טיפים להגדלה של תנועה לאתר

הגדלת תנועה לאתר

איך  להגדיל תנועה לאתר בצורה אפקטיבית?

אחד הפרמטרים המשמעותיים ביותר כמנהל אתר / מקדם אתרים / בעל עסק הוא התנועה, בדרך כלל ככל שכמות התנועה עולה באתר, כולם מרוצים, לרוב זה מביא יותר לקוחות (לידים / פניות / מכירות) ועושה "שקט תעשייתי" מאגף האינטרנט בחברה.

אז איך להגדיל את התנועה בצורה משמעותית אך גם אפקטיבית כמובן?

## טיפ הראשון שפרו את ה SEO  באתר שלכם.

במידה והאתר שלכם טרם עבר אופטימיזציה, כנראה שהגיע הזמן להתחיל לעשות זאת, כותרות חיצוניות, פנימיות, קישוריות פנימית, תמונות, סידור פסקאות, פוטר משופר, תיאורים (דיסקריפשנים) טובים יותר לקהל הרחב, ואולי אפילו סידור נכון יותר של הקטגוריות והדפים באתר.

לא לשכוח כתיבת תכנים, עבודה טובה על ביטויי זנב ארוך להגדלת תנועה ממוקדת ואפקטיבית יחסית בקלות.

כמובן שיש עוד שלל פרמטרים שאתם צריכים לסדר במידה ולא בוצעה אופטימיזציה באתר, אבל מומלץ מאוד להתחיל לעבוד על זה כך כמה שיותר מהר, ולא לזלזל בהוספת תכנים שיכולים לעזור לכם לדוג גם את המספר משתמשים המועט אך הממוקד ביותר דרך ביטויי זנב ארוך (כמובן שביטויי זנב ארוך מקודמים יעזרו לביטויים העיקריים להתקדם גם כן.. אבל זה כבר למאמר אחר  )

## טיפ שני השיגו יותר תנועה דרך קמפיינים במדיה החברתית וכתבות באתרים חיצוניים (יח"צ)

קמפיין פרסומי מתוכנן היטב יכול להיות הדרך המהירה ביותר ליצירת מודעות לאתר שלכם (או למוצר שלכם), נכון – לפעמים כתבות יח"צ באתרים הן יקרות, אך לרוב שוות את החשיפה, בנוסף יש אפשרויות נוספות לפרסום באתרים גדולים במחירים זולים, פלטפורמה כמו Outbrain יכולה לעזור לכם לחשוף את המוצר שלכם והאתר שלכם באתרים גדולים.

במקביל, קמפיין בפייסבוק יכול לעזור לכם בהכנסת גולשים רבים לאתר, חשוב להבין איך למשוך את הקהל, מומלץ לכוון לקמפיין שיהיה ויראלי, משהו שימשוך את הגולש ללחוץ.

לדוגמא: קמפיין לפורטל המפרסם וילות ימשוך את הקהל באמצעות תמונה יפה ומשפט מגרה כמו – "אתם חייבים לראות מה עשו בוילה הזאת…" , או דברים בסגנון של "הוילה שכולם חוגגים בה…" , דברים אלו יגרו את הגולש ללחוץ ולעבור לאתר שלכם, הן למאמר הן לדף מוצר.

יש לציין, לא כל קמפיין שימשוך קהל הוא הקמפיין הנכון לכם, ישנם פלטפורמות המציפות את הקמפיין שלכם לא לפי שאילתת חיפוש (כמו בגוגל), וכך אם גולשים יכנסו לאתר שלכם רק כי הם נמשכו דרך משפט מושך, יכול להיות שלא יעשו כלום באתר וכך בוזבז כסף, יש לחשוב טוב ולהתאים את הקמפיין לגולש שלכם.

תלוי באתר שלכם, אבל דרכים טובות להשגת תנועה, קישורים ומודעות זה תמונות / חידות / סקרים, ויראליות של הדברים הללו ידועה כיחסית קלה ואנשים אוהבים לשתף אותם.

באמצעות דרכים אלו, תוכלו בקלות להגדיל את כמות הכניסות לאתר שלכם ובמהירות, רק חשוב לחשוב טוב לפני הצעדים שאתם עושים, אין טעם לעלות את כמות התנועה אך לא להצליח להגדיל מכירות ולידים, שימו לב שאתם מתאימים את הקמפיין לצרכים שלכם, ומתאימים את דרכי השיווק לקהל האמיתי שאתם רוצים וצריכים.

## טיפ שלישי צרו מותג אמין

מותג אמין = לקוחות חוזרים, כולם רוצים לקוחות חוזרים, איך עושים זאת? תגרמו לאתר שלכם להיתפס כמקור אמין, איכותי וסמכותי בעיני המבקרים שלכם, כך הם יחזרו אליכם בכל פעם שיצטרכו משהו הקשור לנושא האתר שלכם.

לדוגמא – כתבו מאמרים שיחשפו סודות או טיפים למשתמשים שלכם, תעזור לגולשים שלכם בבעיות שיש להם, וכך הם יחזרו אליכם שוב ושוב.

הרבה פעמים, בעלי עסקים אומרים לי "אין לי על מה לכתוב", אני מגחך קלות ומתחיל בעבודה –  ברגע שאני מתחיל לשאול אותם שאלות על העסק שלהם, ובודק האם התשובות כתובות באתר פתאום יש להם נושאים לכתוב עליהם.

בעלי עסקים, יש לכם ניסיון, יש לכם וותק, יש לכם ידע, השתמשו בו – אל תחששו לחשוף קצת סודות מקצוע, אל תחששו לתת טיפים, דווקא ברגע שתיתנו טיפים ותעזור לגולשים (וכן נחזור על זה שוב) הם יחזרו אליכם, הם יפיצו את התוכן שלכם, הם יזכרו שיש מקור אמין שנותן ומשתף מהידע שלו.

ניתן לראות דוגמאות כאלה גם בבלוג שלנו כאן, וגם בהרבה מקומות אחרים, לדוגמא אולג'ובס היו נוהגים לפרסם מאמרים שיעזרו למחפשי עבודה לשפר את קורות החיים שלהם, או איך להתכונן נכון לראיון עבודה, טיפים כאלו שיעזרו לגולשים שלהם יגרמו לאותם גולשים לחזור שוב ושוב לאותו אתר, גם לחפש עבודה (ולהפוך ללקוחות) וגם לשאוב מידע שיעזור להם.

אגב, אתרים שמוכרים מוצרים, במידה ותעזרו לגולשים שלכם להבין מדוע הם צריכים את המוצרים שלכם, על אילו צרכים המוצרים שלכם יתנו להם מענה, כנראה שכמות המכירות תגדל גם היא, ולכן אין דבר כזה אתר שלא צריך תוכן ואין על מה לכתוב!

## טיפ רביעי רשימת מיילים

אסיפת מיילים של אנשים שאוהבים את התוכן שאתם כותבים / את המוצרים שאתם משווקים או את השירות שאתם נותנים היא אחת הדרכים הטובות ביותר להגדלת התנועה.

ברגע שהגולש מעוניין לתת לכם את המייל שלו בכדי שבמילים פשוטות "תציקו" לו עם תוכן שיווקי, כנראה עשיתם עבודה טובה, התוכן שלכם טוב, עוזר, מעניין ומוכן, תמשיכו כך, בדרך הזאת אתם גם תגדילו את החשיפה, המכירות וכמות הלקוחות החוזרים שלכם.

## טיפ חמישי תהיו מובילי דעה

יכול להיות שזה הכי קשה, אבל אם תצליחו תזכו לתנועה מרובה בזכות זה, היו מובילי דעה, תוכן שייכתב אצלכם ראשון יהיה הכי ויראלי, יהיה הכי מתוקשר ומשותף, אחרים יכתבו תכנים על בסיס הדברים שאתם מציגים אצלכם באתר, בגדול – במידה וזה מצליח, אתם תקבלו קרדיט לזמן ממושך מאוד ותזכו להגדלת תנועה משמעותית גם לטווח הארוך.

זה יכול להיות להתבטא עם תוכן שיווקי, וגם עם מוצרים מעניינים, כלומר מובילי דעה יכולים להיות בלוגים עם כתבות מעניינות או אתרי מכירות עם מוצרים חדשניים, למשל- האתר שימכור ראשון את האייפון 7 יקבל את מירב תשומת הלב מהגולשים.