יוני 26, 2014

הפניות וכתובות לא טובות, וזמן טעינה גבוה – בעיות seo מאמר 4

הפניות וכתובות לא טובות (מאמר 4)

כבר זמן מה אנו מוציאים כתבות בתחום בעיות טכנולוגיות המשפיעות על ה seo באתרכם. במידה ופספסתם,  הכתבות הקודמות היו בנושאי התוכן המשוכפל, בניית אפליקציה או אתר מותאם, בעיות ניווט באתר וקישורים רעים, היום בכתבה הרביעית בסדרה, החלטנו להתמקד בהפניות לא טובות, כתובות לא טובות, וזמן טעינה ארוך מהרגיל.
הכוונה לא מוצלחת
לעיתים דף אינטרנט או אתר שלם צריך לעבור לכתובת אחרת. על פי גוגל, קוד 301 להפניה מחדש היא הדרך הטובה ביותר להבטיח שמשתמשים ומנועי חיפוש יופנו לדף הנכון.
אם קרה שבניתם את האתר שלכם מחדש בלי תשתית מכובדת של קידום אתרים, אז יש סיכוי טוב שקישורים וכתובות מהאתר הישן שלכם אינם מוגדרים כראוי, ולא יאפשרו הפניה לאתר החדש, מומלץ שמנהל האתר שלכם יבצע הפנייה 301 להפניה מדפים ישנים, כדי לסייע למשתמשים שלכם למצוא את דפי האתר הישנים ולהבטיח כי דפים אלה עוברים "מיץ קישורים" לאתר הנוכחי שלכם.
בנוסף, עליכם לאתר כל דף קוד 404 של "שגיאות לא נמצאו" באתר שלכם, ולהשתמש בקוד 301 כדי לכוון את המשתמשים לדפים הנכונים. כלי מנהל האתרים של גוגל יקל עליכם במציאת דפי ה-404, כך שתוכלו ליישם את קוד 301 ולהפנות אותם לדפים רלוונטיים יותר. נכון שבאתרים גדולים זוהי משימה מרתיעה, אבל היא שימושית ביותר.
בלאגן בכתובות האתר
לפלטפורמות CMS ופלטפורמות בלוג שונות ישנם היתרונות רבים, אך עם ההיתרונות יש גם חסרונות, מערכות אלו עלולות ליצור כתובות מוזרות לתוכן חדש. אתם עלולים למצוא את עצמכם, לדוגמא, עם דף שיש לכתובתו סיומתindex.php? P=283,581. כתובות מבולגנות עלולות לפגוע באמינות שלכם מול מנועי חיפוש ומשתמשים, מה שיוביל לירידה בשיעור ההקלקות.
עליכם לנקות את הכתובות המבולגנות הללו, ולהכליל בכתובת החדשה שתיצרו מילות מפתח שמסבירות במה עוסק הדף שלכם, כגון 'dentist.com/dentures'. הקפידו להגדיר קוד 301 תקין להפניות מהכתובות הישנות.
כתובות ידידותיות לקידום (SEO-friendly URLs) יהיו קלות לקריאה ולהבנה עבור מנועי החיפוש ועבור המשתמשים ויכילו מילות מפתח רלוונטיות. חשוב שתהפכו את האתר שלכם נגיש ככל האפשר למיון ודירוג במנועי החיפוש, ולצורך כך חיוני שהכתובות שלכם יהיו ידידותיות לקידום. בהתאם לפלטפורמת ה-CMS של האתר שלכם, יתכן כי תוכלו לבצע קישור תבניות (link templates) שניתן יהיה ליישם באתר כולו.
אם זאת, אל תשכחו שלכתובות בעברית יש השפעה מינורית, ולעפמים השפה העברית בכתובות url עלולה ליצור בעיה מסויימת לפעמים ביצירת לינקים או בפרסום בפלטפורמות שונות. לכן, במידה ואין באפשרותכם ליצור כתובות בעברית, יש ליצור כתובות באנגלית, כל עוד הכתובות יהיו נקיות וידידותיות לגוגל, זה יעזור לכם (מצידו האדיבה של גוגל)
טעינת דף איטית
מהירות טעינה של דף אינטרנט חיונית ליצירת חוויית משתמש מוצלחת, ולדירוג טוב באתרי חיפוש. אם האתר שלכם מכיל אלמנטים רבים כגון תמונות, קטעי וידאו, גיליונות עיצוב ((CSS stylesheets, קוד JavaScript וכדומה, יהיה עליכם לוודא שכל העסק מתפקד יחד במהירות האופטימלית האפשרית.
אנו ממליצים להריץ מבחן מהירות דף כדוגמת GTmetrix על כמה מדפי האתר שלכם, ולהטמיע את ההצעות שתקבלו. גם יישום מצומצם של הצעות בודדות יוכל לקצץ לכם שניות ארוכות מזמן הטעינה של האתר. בנוסף, גם גוגל מציע כלי לבדיקת מהירות דף Google) PageSpeed Tools) כדי לסייע לכם לבחון ולהגדיל את המהירות הכוללת של האתר שלכם.
במידה ואתם בודקים את האתר שלכם, מומלץ שתדעו – לפי מקורות שונים, מומלץ שאתר אינטרנט במחשבים נייחים יעלו עד 4 שניות, מעבר לזה, קשה לגולש לחכות, במובייל, לגולש יש טיפה יותר סבלנות (הוא בדר״כ מאשים את ספק הסלולאר שלו) והפעם הוא מצליח להתאזר בסבלנות בין 6 – 7 שניות לפני שהוא מוותר. (*הנתונים נאספו ממקורות שונים)