בפעם הראשונה – גוגל משרטט מפה של מדריך פעולות נגד ספאם בתהליך החיפוש

בפעם הראשונה – גוגל משרטט מפה של מדריך פעולות נגד ספאם בתהליך החיפוש

באיזו תדירות נוקט גוגל פעולות נגד ספאם ומחליט שלאותם אתרים מגיע "להיענש"? בפעם הראשונה מפרסם גוגל טבלה שמשקפת את הפעילות הזאת בעשר השנים האחרונות. הטבלה היא חלק מ – “How Search Works” המופיעה גם אצלנו בפוסט איך החיפוש בגוגל עובד – האינפוגרפיקה החדשה, והיא מתפרשת מ – 2004 ועד היום.

ההגדרה "Legacy" מתייחסת לפעולות שננקטו על ידי גוגל שאינן מסווגות להגדרה ספציפית יותר – מ – 2004 ועד בערך 2007 זאת הייתה הסיבה הרשמית לפעולות שננקטו.
"ספאם טהור" לעומת לינקים לא טבעיים
בגדול, כשאומרים "ספאם טהור" מתכוונים לחילול ההנחיות של גוגל באופן חד משמעי.
קטגוריות אחרות, שאינן מקוטלגות תחת "ספאם טהור" הן "לינקים לא טבעיים" או "cloaking" – הסוואה, שגם הן מביאות להפעלת צעדים של גוגל כלפיהן.
גוגל מספקת הבחנה בין שלושת ההגדרות הנ"ל בדף נפרד למדריך. באופן מוזר, כולל "ספאם טהור" גם חלקים שזוכים לפירוט.
ההגדרה ל"ספאם טהור" היא 'אתר שעושה שימוש בטכניקות אגרסיביות שיוצרות ספאם, ביניהן כתיבה בג'יבריש וקישורה ללינקים; הסוואות ללינקים; תוכן בלתי איכותי /ואו כזה המועתק ממקורות אחרים וחזרה על פעולות אותן גוגל אוסר'. (ניתן לראות מאמר על מהוא ספאם וקידום בשיטת כובע שחור.)
במקום השני של גורמים הזוכים לפעולות "ענישה" של גוגל, נמצאים אתרים פרוצים ("hacked sites") – אתרים שנפרצו ולא כוללים את התוכן ו/או את המטרה לשמם הוקמו מלכתחילה.
לינקים לא טבעיים, שזכו ליחס רחב ביותר בשנה שעברה מגוגל, גם הם נמצאים ב"מקום של כבוד" ברשימת "הנענשים".
לא מופיעים במדריך – פעולות אוטומטיות
ישנן פעולות שננקטות באופן אוטומטי על ידי גוגל, כמו "עדכון פנדה" שנלחם בתוכן בלתי איכותי או "עדכון פינגווין" שמטרתו להילחם בלינקים לא טבעיים. בנושאים אלו אין חידוש לכאן או לכאן – העבירות ממשיכות להיות מזוהות ולהיות מטופלות בהתאם.
הטבלה שפורסמה על ידי גוגל אינה כוללת מידע זה.
שיאי הספאם והתפתחות על ציר הזמן של נושא זה
הטבלה משקפת מתי הפעולות שנוקט גוגל כנגד ספאם מגיעות לשיאן.
"שיא" מתייחס לדוגמה לכמות של 553,994 פעולות שננקטו בחודש אחד.
לצערנו, אחד החסרונות של הטבלה היא היעדר תאריכים מדויקים – לשם כך ישנו ציר הזמן, המראה מתי התרחשו שיאי הספאם והפעולות שנקט נגדם גוגל.
אחד השיאים היה ביוני 2011, אז גם הופעל לראשונה "עדכון פנדה" ולכן המידע אינו משקף רק פעולות מובחנות אלא גם אוטומטיות.

שקילה מחדש של צעדים
אלו שנפגעו מהפעולות האוטומטיות של גוגל יכולים רק לקוות כי הצעדים נגדם ישקלו בשנית והפעם בחיוב.
הצעדים שניתן לנקוט באופן אקטיבי על מנת לקדם זאת נקראים " reconsideration request". מה התדירות של בקשות אלו? כאמור, אין איזכור של תאריכים ספציפיים אך ניתן לראות כי כמה שבועות במהלך 2010 היו הגבוהים ביותר מבחינה זאת.
ההסבר לכך, שמופיע בציר הזמן, הוא שפרסום הסברים על ידי גוגל היה גבוה במיוחד סביב תקופה זאת ועודד פניות מחדש של "נפגעי הענישה". לצערנו, אין תיעוד כמותי של אלו שנענו בחיוב לבקשותיהם.