בעיות ניווט באתר ובניית קישורים רעים – מאמר מספר 3

קישורים ובעיות ניווט באתר (מאמר 3)

החלטנו להוציא מספר כתבות על בעיות טכנולוגיות הנוגעות לתחום ה SEO. הכתבות הקודמות במקרה ופספסתם עסקו בנושא התוכן המשוכפל, ו- בניית אפליקציה או אתר מותאם, היום בכתבה מספר שלוש, החלטנו להתמקד בבניית קישורים חיצוניים, וניווט באתר.
בניית קישורים מפוקפקת
עדכוני הפינגווין של גוגל שמים על הכוונת אתרים ששיטות בניית הקישורים שלהם מוטלות בספק. (לפרטים, ראו קידום אתרים בשיטת כובע שחור) בניית קישורים יכולה לעזור לעסק לצבור רווחים משמעותיים בתנועת גולשים, אבל בה בעת מכילה רמה של סיכון.
כל קישור חוזר דמוי ספאם, קישור לא טבעי או לא רלוונטי וקישור "כובע שחור" או "סתם רע", יכול לגרום לאתר שלכם לספוג מכה בדירוג,
מומחי SEO בעולם טוענים שבימינו, קישורים חוזרים צריכים להיווצר בקצב טבעי, ולהתאפיין בשוני ומגוון ונראות והופעה אורגנית. הקישורים הממוקמים באתר שלכם ומקושרים לאתרים בעלי סמכות הם חשובים, והצלבת קישורים בין הדפים חשובה גם כדי לעזור לסורקי גוגל להעמיק ולהיכנס לתוך האתר שלכם.
אם עדכוני הפינגווין פוגעים לכם באתר, כנראה שתצטרכו להתנער מקישורים חוזרים עם אופי בעייתי שמפנים לאתר שלכם. במקרה הצורך, תוכלו לפנות למנהלי האתרים בבקשה להסיר את אותם הקישורים, וכמובן תצטרכו להגיש לגוגל מסמך Disvow Links דרך הכלי להסרת קישורים.
*מומלץ להיעזר בחברה המתמחה בהסרת עונש מגוגל, כדי לחסוך זמן, כאב ראש וכנראה שגם לא מעט כסף.
ניווט גרוע באתר
אם מבקרים מגיעים לאתר שלכם, אבל לא יכולים להתמצא בו בקלות בגלל שהניווט לא מוגדר מספיק טוב, הם יאבדו עניין באתר.
על פי גוגל – מעורבות גולשים גרועה, בעייתיות בסריקת האתר ובעיות טכניות אחרות, כל אלו סממנים לכך שאתר אינו אמין. אם האתר שלכם נחשב לא רלוונטי ובלתי שמיש למבקרים, הוא יישאר מחוץ לדירוג במנועי החיפוש. מנועי חיפוש הם עסקים בפני עצמם, והעבודה שלהם היא להציג למשתמשים את המקורות הרלוונטיים ביותר.
מומלץ בעת בניית האתר, לחשוב פעמיים על הגולש. נכון – ״להפציץ״ אותו בעיצוב מרהיב זה טוב, אבל צריך לחשוב על המעבר לעיצוב, האם לגולש שלי קל להתמצא באתר? האם אחרי קליק וחצי הגולש שלי מגיע למקום שאני יודע שהוא חיפש, האם במבט הראשון הוא מבין שהוא במקום הנכון, כל זה יעזרו לכם ליצור מספר דברים חשובים – חווית משתמש טובה, זמן שהיה ארוך, איכות לידים טובה וכנראה שגם מיקומים טובים יותר. אתר עם אחוזי נטישה גבוהים לא ישרוד הרבה, לא בגוגל וכמובן לא אצל הגולשים.