אתר למובייל (אפליקציה) או רספונסיבי?

אתר מותאם או אתר רספונסיבי?

החלטנו להוציא מספר כתבות על בעיות טכנולוגיות הנוגעות לתחום ה SEO. הכתבה הקודמת במקרה ופספסתם היתה על סוגיית בעיית התוכן המשוכפל, היום בכתבה מספר שתיים,  החלטנו לשפוך מעט אור על נושא מאוד חשוב, האם לבנות אתר נפרד למובייל ואתר בנפרד למחשבים ביתיים.
מה קורה היום?
חברות מסוימות מסיטות משתמשים ויוצרות הפרדה בין אתרים שונים שלהן במובייל, אך זה עלול לגרום לבעיות. לדוגמא, שימוש בסאב דומיין של מובייל (כגון http://m.domain.com) עלול לפצל את הקישור בעל הערך שלכם, להסיט את התנועה מכתובת האתר המקורית מבלי ליידע את המשתמשים, או להעמיד בפניהם אפשרות אחרת ולהגדיל את צריכת המשאבים והתחזוקה.
גוגל עלול להתחיל לחשוד באתרים שמציגים תוכן שונה עבור מכשירים שונים או שלא, זה רק תלוי באיך שזה נעשה.
כאשר אתר אינטרנט עולה באופן אוטומטי בצורה טובה במכשירי מובייל וגם בהתקנים נייחים, מדובר בסיפור הצלחה! למה? כי כנראה שהאתר שלכם מספק חוויה מותאמת אישית למכשיר של המשתמש, בעוד שהתוכן זהה עבור כל המשתמשים וכך אתם מרוויחים מכל הכיוונים, הן מבחינת חווית המשתמש והן מבחינת גוגל.
אם כבר הזכרנו חווית משתמש…כשלים בחווית המשתמש במובייל
אם חוויית המשתמש שאתרכם מציע עבור סמארטפונים וטאבלטים אינה טובה מספיק, והאתר נטען באיטיות בהתקנים הניידים, מבקרים צפויים להקליק החוצה ממנו ובכך להעלות את שיעור הנטישה שלו.
מאט קאטס ציין מזמן (2013) – "חשוב שתוודאו שהאתר שלכם קל משקל ועולה במהירות, כיוון שזה מה שחשוב במכשירי מובייל"
מה אנחנו מנסים לומר?
מומלץ, בעת בניית האתר, או טרם בניית אתר (מומלץ יותר), לחשוב על התאמה מיירבית למובייל, כך שגם במידה ואנשים נכנסים מטאבלטים או מכשירים ניידים, הם יראו בצורה טובה את מה שהם ימצאו במחשבים הביתיים שלהם.
בנוסף, מומלץ להתאים את האתר למובייל משום שהאתר יקבל את כל הכח שהוא צריך מעבודות ה SEO השונות, וכוחו לא יתפצל בין הדומיינים, היום זה ידוע שגוגל אוהב אתרים מותאמים למובייל, ולכן תהיה לזה השפעה בקידום האתר שלכם בחיפוש במחשבים שולחניים, אך שלא תטעו, ההשפעה כרגע היא מינורית.
יכול להיות שזה שבעתיד ההשפעה תהיה רבה יותר, כרגע אנו יודעים שאחוז הגלישה לגוגל מהתקנים ניידים כמו טאבלטים וסמארטפונים עומד על כ 30% מכמויות החיפוש, כלומר, עם השנים, שהטכנולוגיה תמשיך להתפתח, יכול להיות שנראה גדילה בכמות הכניסות והחיפושים דרך המובייל, ולכן כנראה תהיה השפעה רבה יותר לאתרים המותאמים למכשירים אלו.