גוגל פנדה

עדכון אלגוריטם – גוגל פנדה

למה בעצם גוגל הוציאו את העדכון מלכתחילה:

הסיבה לכך נעוצה באלגוריתם מנוע החיפוש של גוגל, שמדרג את הרלוונטיות של תוצאת חיפוש מסוימת לפי מספר האתרים המקשרים אליו: יותר לינקים, מעידים על רלוונטיות גבוהה. ברגע שחברות קידום האתרים הבינו זאת, הם ניצלו את "הפירצה" והחלו ליצור מספר אסטרונומי של קישורים. הן לא בחלו בשום אמצעים והוציאו קישורים מפורומים, מאמרים, פוטרים וכל מה שבא ליד. הבעיה היתה ש"הפירצה" הזו הביאה לכמויות עצומות של ספאם. כל חיפוש הוביל אותך לאתר שרוצה שתקליק על לינקים שמניבים לו כסף. מנוע החיפוש של גוגל נפגע קשות וחיפוש ערכים בגוגל הפך לבלתי נסבל.
מה קרה בפועל בעצם?
גוגל פנדה יצא לאוויר העולם בפברואר 2011, אולם בפועל הוא הגיע לישראל רק באוגוסט. הוא העיף אתרים שהיו בדף הראשון, והעלה במקומם אתרים שהיו בדפים השני והשלישי. לפי הערכות של חברות קידום האתרים השינוי הגיע לכדי 12% מתוצאות החיפושים שנערכים בגוגל.  העדכון של גוגל מתמקד בעיקר באיכות הלינקים וזמן נטישת האתר. ברגע שגולש לוחץ על לינק ומיד יוצא מהאתר גוגל מסיק שהאתר לא רלוונטי ולא מספק לגולש את מה שהיה צריך. דבר נוסף, על התוכן באתר להיות נכון מבחינה תחבירית ולספק מידע אמין ונקי מפרסומות ככל האפשר. כתוצאה מהעדכון לא רק שאתרים דלי תוכן נפגעו אלא אתרים איכותיים קודמו באופן משמעותי.
איך ניתן לדעת האם נפגעת?
אז על מנת לדעת האם נפגעת מהעדכון של גוגל פנדה הדבר הכי פשוט לעשות הוא לבדוק מה מיקום האתר שלך במילות חיפוש הרלוונטיות. אם הוא ירד מהמקום שהיה בו – פנדה יכול להיות ביקר אצלך. כדי לדעת בוודאות האם פנדה הוא הגורם לירידה, תריצו בדיקה על הגרפים בגוגל אנליטיקס. במידה וחלה ירידה חדה מבלי שעשיתם שינויים באתר, סימן שפנדה פגע בכם.
מאט כץ עונה על שאלות בנוגע לגוגל פנדה



שאלות שכל בעל אתר צריך לשאול את עצמו:

האם המידע באתר שלי אמין?
האם התוכן באתר נכתב ע"י מומחה תוכן?
האם קיימות שגיאות בתוכן באתר?
האם התוכן באתר מקורי?
האם יש הרבה פרסומות באתר?
האם היית מכניס לאתר פרטי כרטיס אשראי?
האם היית ממליץ על האתר?
האתר שלכם נפגע בגוגל פנדה? צרו איתנו קשר ונעזור לכם לחזור לקדמת הבמה (ראו ערך עונש בגוגל)
ניתן לקראו על שינויים נוספים באלגוריטם של גוגל בדף גוגל פינגווין, או לחזור לדף הבית שלנו בנושא קידום אתרים.