המגמות והשינויים הגדולים בקידום הממומן

המגמות והשינויים הגדולים בקידום הממומן

ממוצרים חדשים ועד לעדכוני מודעות ושינויים במיקוד – הנה מבט על השינויים החשובים ביותר הנוגעים לשיווק בתשלום.
בשנת 2016, תעשיית החיפוש במובייל הניבה גידול של כמעט 6 מיליארד דולר; ועלתה, על פי ה- IAB, בפעם הראשונה על זו של הדסקטופ. עכשיו כשהמובייל הוא עובדה בשטח, ואנחנו כבר לא צריכים לתהות אם השנה זו השנה שלו, בואו נסתכל על המגמות הגדולות, על ההשקות ועל החדשות שראינו ושמענו עד כה מ- Google AdWordsומודעות בינג בשנת 2017, החל מהנתון האחרון: למידת מכונה.

# למידת מכונה

  • כפי שפרדריק ואלייז, איש גוגל לשעבר ומייסד Optmyzr, מתאר בטור שלו לאחר האירוע של MarketingGoogle: מפת הדרכים של AdWords  2017מלאה באינטליגנציה מלאכותית – הלמידה הממוחשבת היא הדלק לכמעט כל חידוש בשיווק החיפוש. דוגמה מושלמת לכך, היא ההצהרה הקודמת של גוגל לתצוגה חכמה של מסעות פרסום. מסעות פרסום אלה מסתמכים על למידה ממוחשבת, כדי להפוך לאוטומטי כמעט כל פן של מסע הפרסום.
  • התפתחות גדולה נוספת שיש בליבה למידה ממוחשבת הגיעה באמצע מרץ. גוגל הכריזה שהיא מרחיבה את המשמעות של גרסאות קרובות, ובקרוב תתעלם מסדר מילים, ותוסיף או תתעלם ממילות מפתח בהתאמה מדויקת.
  • הנה סיפור קטן הממחיש כמה שהתעשייה הזו היא מקום נהדר להיות בו. החדשות האלה נחתו ביום שישי שלפני ה- SMX. מתכנני הכנס – בראד גדס, מאט ואן וגנר וג'ימי מרוין – החליטו על מפגש של הרגע האחרון, שיתקיים בשעה 8 בבוקר ביום השני של הכנס. בלילה שקדם למפגש הזה, הם תהו שמא ימצאו את עצמם מדברים אל הקירות, אבל בשעה 7:55  באותו הבוקר היה כבר האולם מלא כמעט עד אפס מקום.  הדיון היה תוסס, ומלא עניין עם הרבה שאלות ורעיונות מצוינים (ניתן לשמוע חלקים ממנו ב- podcast). במקום נכח אפילו מנהל פרויקט בגוגל, שהגיע לשם כדי לשמוע מה יש לאנשים להגיד. העובדה שיותר ממאה אנשים קמו מוקדם יותר משתכננו – כדי לדבר ולשתף רעיונות – היא עדות לאתוס של התעשייה הזו.
  • אנדי טיילור צלל לתוך הנתונים כדי לנתח את ההשפעה המוקדמת, ופרסם את ממצאיו ב- Search Engine Landבחודש יוני.

עדכון לסף דירוג המודעה החל להתפרסם בחודש מאי – כדי להסביר את המשמעות הקונטקסטואלית של שאילתות, כגון אם שאילתה קשורה לחדשות שהתפרסמו לאחרונה, לעומת שאילתה בנוגע למוצר צריכה כלשהו.

# מעקב המרות ודו"חות ייחוס

ממוצרים חדשים ועד לעדכוני מודעות ושינויים במיקוד – הנה מבט על השינויים החשובים ביותר הנוגעים לשיווק בתשלום.
בשנת 2016, תעשיית החיפוש במובייל הניבה גידול של כמעט 6 מיליארד דולר; ועלתה, על פי ה- IAB, בפעם הראשונה על זו של הדסקטופ. עכשיו כשהמובייל הוא עובדה בשטח, ואנחנו כבר לא צריכים לתהות אם השנה זו השנה שלו, בואו נסתכל על המגמות הגדולות, על ההשקות ועל החדשות שראינו ושמענו עד כה מ- Google AdWordsומודעות בינג בשנת 2017, החל מהנתון האחרון: למידת מכונה.

# מעקב המרות ודו"חות ייחוס

  • במחצית הראשונה של 2017 נראתה השקיעה הסופית של קליקים שמניבים המרות ב- AdWordsוההקדמה של Google Attribution, המהדורה הגדולה ביותר למוצרי פרסום שפורסמה ב- Google Marketing Next. למשווקים בעולם החיפוש יש גישה לחלק מנתוני הייחוס ב- AdWordsוב- Analytics, אך Attributionמכוון יותר למידע להמרות רבות ערוצים, ומזין את הנתונים חזרה ל- AdWordsלצורך אסטרטגיות הצעות מחיר.
  • גוגל הוסיפה גם המרות מקסימליות לאסטרטגיות הצעות מחיר אוטומטיות בסוף חודש מאי. ואם אתה מייבא באופן קבוע המרות לא מקוונות אל AdWords, כעת תוכל גם לתזמן את היבוא.
  • חדשות גדולות יש גם במעקב על המרות מקוונות להמרות לא מקוונות עם תכניות למדידת מכירות בחנות של גוגל. קמעונאים יכולים להעלות את כרטיס הנאמנות שלהם או את רשימות הדוא"ל של לקוחות אחרים אל AdWords, או שהמרות ממכירות בחנות יופיעו באופן אוטומטי ב- AdWordsעם תוכנית המופעלת על ידי שותפויות של גוגל עם ספקים פיננסיים שונים. גוגל טוענת שיש בכך כיסוי של 70% מעסקאות בכרטיסי אשראי בארה"ב.
  • גוגל יכולה כעת גם לעקוב אחר ביקורים בחנויות ממסעות פרסום ב- YouTube, ולדווח עליהם.

# מודעות

  • בחודש ינואר, השיקה גוגל פיילוט בשם "מודעות שנוספו על ידי AdWords", שבו נבחרו 2,000 חשבונות בקידום ממומן (שיכולים לבטל את הצטרפותם, לפי בחירה). המערכת מוסיפה אוטומטית מודעות לסבב הבדיקה ב- קבוצות מודעות.
  • המתווה הירוק סביב תווית "מודעה" של גוגל במודעות טקסט הפך רשמי בסוף פברואר.
  • במרץ, Dynamic Search Ads קיבלו עדכוני דף, וגם תומכים כעת במודעות טקסט מורחבות. גם הכותרות נוצרות באופן דינמי, והמפרסמים גם מקבלים תווים נוספים בתיאור.
  • באותו חודש, גוגל החלה לבדוק שורת תיאור שנייה במודעות טקסט מורחבות. הדברנותר כמבחן בהיקף מוגבל, והרחבה להצגת המחיר הופיעה בכל המכשירים. תוספים אלה מוצגים בדרך כלל כמודעת קרוסלה בנייד – פורמט שגוגל המשיכה להתנסות בו, כולל הצגת תוספים מרובים בקרוסלה.
  • גוגל פרסמה גם מספר הודעות בנוגע למודעות לשיחות טלפון. כותרות במודעות לשיחות טלפון בלבד הפכו לברירת המחדל, ותוספים להתקשרות יכולים כעת להיות מוגדרים ברמת החשבון. עמודות חדשות של דיווח על חשיפת המספר ורישום השיחות (Impressions) הפכו לזמינות ברמת מילת המפתח וברמת המודעות.
  • AMPעבור מודעות – מטפס מעלה. גוגל השיקה גרסת ביטא, המאפשרת למפרסמים להפנות את מודעות החיפוש שלהם לנייד, לדפי נחיתה המותאמים ל- AMP. פרדריק וואלייז כתב טור שראה את הנולד, על הערך של שימוש בדפי הנחיתה של AMP.
  • ואם בנושא מהירות מסחר אלקטרוני בנייד עסקינן, גוגל גם עברה לפתיחת רכישות גוגל בגרסת ביטא באמצע חודש מאי, כדי לבצע מהר יותר רכישות מ- PLA.
  • ובחזרה לנושא האוטומציה, התוכנית של תוספי התקשרות אוטומטית המשיכה להתגלגל למפרסמים נוספים. גוגלמושכת באופן אוטומטי מספרי טלפון למודעות מאתרי המפרסמים, אם לא הוגדרו תוספי התקשרות. הידיעה אשר הופיעה בפרסום מינואר, אומרת כיגוגלתציג באופן אוטומטי מספרי טלפון מקומיים עם תוספי התקשרות, במקום מספר מרכזי.

קהלים

  • מיקוד הקהל ממשיך להיות נושא מרכזי השנה.
  • In-market audiencesו-קהל דומה ( similar audiences) לחיפוש – הופיעו ב-AdWordsבמחצית הראשונה של 2017.
  • מודעות בינג מאפשרות מחודש פברואר לבצע אי הכללה של רשימות במסעות פרסום מחדש, והחלו לבחון קהלים שמעוניינים במותג וקהלים מותאמים אישית.

קניות

  • מודעות בינג הוסיפו באפריל הזנות מלאי ודוחות שאילתות חיפוש – ברמת המוצר. מאוחר יותר הם הציעו את מסעות הפרסום לסוחרים, עבור מסעות פרסום של קניות בארה"ב – דבר המאפשר לסוחרים לציין מבצעים מיוחדים במודעות המוצרים שלהם. המעוניינים יכולים למלא טופס מקוון.

 

  • מודעות של קניות מתחילות להופיע ב- Display Network. גוגל השיקה את הפיילוט שנקרא Retail Shopping on Display  בתחום האופנה ועיצוב הבית באתרי קמעונאות. גוגל בחרה אוטומטית את כל המפרסמים לפיילוט נכון ל -29 במאי. המפרסמים יכולים לבטל את הסכמתם, אך בשלב זה לא ניתן להגדיר מסע פרסום נפרד לתצוגת קניות (הנפח עדיין נמוך למדי).

Google Shopping הייתה גם בלב הקנס הרשמי, שהוטל על גוגל מהאיחוד האירופאי בסוף יוני, בגין הפרות של הגבלים עסקיים. ועל אף שהאמונה הרווחת היא שהפסיקה של האיחוד האירופי נגד גוגל היא אבסורד, הדבר יכול להשפיע בסופו של דבר, גם על ארה"ב.

# שינויים בממשק המשתמש

  • לבסוף, גוגל נתנה למפרסמים את היכולת לראות נתונים היסטוריים של ציון איכות ב- AdWords. כמו כן, היא משנה את ממשק מתן ההצעות – להצגת הצעות מחיר עבור מיקומים שונים של דפים.
  • עוד מיליון מפרסמים או יותר קיבלו גישה לממשק החדש שנקרא AdWords Next. גוגל אומרת שהממשק יהיה זמין לכולם עד סוף השנה.

מודעות בינג השיקו את ה- expanded device targeting– שנותן למפרסמים את היכולת להגדיר מסעות פרסום לנייד בלבד. בנוסף, כל המפרסמים קיבלו גישה אל Bing Ad Editor for Macב- 1 במרץ.
במילים שלהם
המעוניינים לשמוע על הטרנדים הגדולים האלה מפי ראש המחלקה למודעות חיפוש בגוגל, ג'רי דישלר; וסטיב סיריך מ-Bing Ads GMמה-SMXשל יוני – מוזמנים להיכנס לקישורים הבאים.
https://www.youtube.com/watch?v=K0vdNYuqxP4
https://www.youtube.com/watch?v=TEwOBLKJd00