קידום אורגני זה הספורט של האינטרנט

קידום אורגני הוא הספורט של האינטרנט

אז מה הקשר לספורט?
פעילות ספורטיבית משפיעה על גוף האדם רק לאחר שמתמידים בה, לאורך זמן. שיעור חד פעמי, או פעילות חד פעמית, לא יובילו לתוצאות, אך התמדה, לאורך זמן, פעילות ושימור הפעילות, יביאו לתוצאות בתחום הבריאותי ובתחומים נוספים כמובן…
ראשית, מספר דברים שחשוב מאוד להפנים:
# אין הבטחות
בקידום אתרים אורגני, בדיוק כמו בפעילות ספורטיבית – אין הבטחות! יש כל כך הרבה דרכים לעשות קידום, כל כך הרבה מומחים, משתנים שונים כמו תחרות, עדכוני גוגל, כמויות תוכן וכו׳ – כך שכל אתר הוא אינדיבידואל, ופעולות קידום יכולות להצליח כמו שיכולות גם להיכשל – מה שבטוח – אין דרך לצפות באופן וודאי את התוצאות מראש.
# עבודה לאורך טווח
בשני התחומים – קידום ופעילות ספורטיבית – צריך לעבוד לפי תוכנית ארוכת טווח, להכין תוכנית קידום ארוכה כמו תוכנית אימונים, ולהתמיד בתוכנית הקידום שיצרתם עבור האתר.
# קיצורי דרך – לא בבית ספרנו
ספורטאים או כל מתאמן כזה או אחר, יודע שאין קיצורי דרך, וכך גם אנחנו, חברות הקידום. למעשה, מי שישתמש בקיצורי דרך יגלה שפעולותיו אינן מחזיות לטווח הארוך, אך אם נהפוך כל אבן בדרך, נזיע ונתאמץ, נגיע בסופו של תהליך לתוצאות שעליהן נצטרך לשמור בקפידה.
# אל תעשו רק חצי עבודה
כשמתחילים להתאמן, הדבר הראשון ששומעים הוא שהתזונה לא פחות חשובה מהאימונים עצמם. בדומה לכך, קידום אורגני בהחלט מתחיל בעבודה טובה בתוך האתר, אבל – זה לא מספיק שהאתר שלכם יהיה מושלם מבחינת פרמטרים של seo בתוך האתר, הוא חייב להיות איכותי גם מבחוץ, לינקים איכותיים, מאמרים טובים, תוכן איכותי חיצוני והפניות חיצוניות איכותיות לאתר. אחרת אתם עומדים על 50% עבודה וצועדים במקום.
# מה הגנים שלנו?
חשוב להיות ריאליים ולהבין את הגנים שלנו, לא כל אחד יכול לעשות ספורט ולהיות ״מר עולם״ או לעצב לעצמו/ה את הגוף בדיוק כפי שחלם/ה, גם הגנים שלנו משחקים פה תפקיד. איך זה מתקשר אלינו? לא כל אתר יכול להגיע לתוצאה הראשונה, אמנם כל אתר יכול להתברג בחמישייה הראשונה ואף השלישיה הראשונה, אך לפעמים אתרים הם פשוט לא מספיק טובים / וותיקים / איכותיים בשביל להיות מספר 1, חשוב להבין את זה, להודות בזה, ולדעת מהו המקום הריאלי שאליו אפשר להגיע לפני שמתחילים לעשות מהפכות וצעדים מרחיקי לכת (בניית אתר חדש, שדרוגי מערכת ועוד…)
# לא להתייאש
מדובר בתהליך מייגע ולעיתים אף מייאש! כמו בחיים, עולם האינטרנט שלנו מתקדם כל הזמן, אנו יכולים לקום לבוקר בו יש חוקי אינטרנט חדשים, עדכוני גוגל מקשים, דרישות ותחרות חדשה, אך אל לנו להתייאש, צריך תמיד למצוא מול מי להתחרות, לנסות לכבוש יעדים חדשים ולחשוב ביצירתיות. באתרי אינטרנט, למשל, מומלץ לחשוב כל הזמן כיצד להפוך את התוכן לאיכותי וטוב יותר, או לחדש ולשפר את שיטות המכירה וההנעה לפעולה שיש באתר, זאת בכדי להביא תוצאות טובות יותר, וליותר מכירות בפועל.
# ניתוח נתונים לאורך כל הדרך
ניתוח נתונים ואפקטיביות – כשעוסקים בפעילות גופנית, חשוב לדעת מהי נקודת הפתיחה שלנו וכיצד אנו מתקדמים בפרמטרים שונים – המשקל שלנו, אחוזי השומן, ההיקפים, כח סיבולת וכו׳. כך גם באתר האינטרנט ובתהליך הקידום שלנו, אנו חייבים לדעת מהי נקודת הפתיחה שלנו ואיפה אנו עומדים בכל רגע נתון – קישורים נכנסים, כמות דפים באתר, מיקומי האתר, ביטויים חשובים, מדד האיכות מגוגל ועוד פרמטרים חשובים, ולמדוד לאורך התקופה בה אנו עובדים על האתר את הנתונים, לעקוב באופן קבוע אחר מדדים כמו מיקומי הביטויים שלנו, אחוזי נטישה, כמויות דפים נצפים, לינקים נכנסים, שיתופי תוכן ועוד…
לסיכום –
חשוב להבין שקידום אורגני הוא תהליך, יש לקבוע יעדים מדידים ולאמוד אותם לאורך זמן, התהליך צריך להיות בפעילות ותחזוקה שוטפת, צריך מדי פעם להילחם יותר ולהזיע ולפעמים אפילו להיכשל, אבל הכי חשוב לא להתייאש – לנסות לחשוב  איך להשיג את היעדים שלנו, איך לשפר את האתר שלנו ולהתמיד בזה! עם השקעה לאורך זמן, התוצאות יגיעו.