גוגל פינגווין 1.1

עדכון גוגל פינגווין 1.1

גוגל שיחררה את העדכון הראשון לפינגווין, העדכון נועד לשפר את האלגוריתם שנלחם בספאם.
מאט כץ ראש הצוות הנלחם בספאם בגוגל הודיע על החדשות לפני זמן קצר בחשבון הטוויטר שלו. הוא קרא לזה "רענון נתונים" המשפיע על פחות מעשירית האחוז של חיפושים בשפה האנגלית.
למרות שבעלי אתרים ואנשי SEO חשדו שכבר יצאו עדכונים לפינגווין מאט כץ שלל את האפשרות הזאת כשאמר שזה העדכון הראשון שיצא לפינגווין שהושק ב24.4.
בגוגל תיארו את השינוי של האלגוריתם כאמצעי להלחם בספאם, או יותר נכון כאמצעי להלחם באתרים שמפרים באופן בוטה את הקווים המנחים של גוגל.
גוגל פינגווין גרר זעקות מידיות בכל הענף של קידום האתרים, שאלות רבות של מה זה עשה לתוצאות החיפוש והאם זה שינה לטוב או לרע.
גוגל הודיעו שלא ישקלו מחדש בקשות שיועברו אליהם באמצעות Webmaster Central אלא רק בבקשות שיעברו אליהם באמצעות הטופס שהם התקינו.
לאחר העדכון גוגל מיהרו להודיע שאין אתר שנפגע ולא ביצע הפרת הנחיות. אולם זמן קצר לאחר העדכון ניתן למצוא דוגמאות לאתרים שלא ניכר שמבצעים ספאם אך בכל זאת ניזוקו מעט מהעדכון.
מה שככל הנראה קרה זה שגוגל מחקו אזורים נרחבים של קישורים. אתרים שנהנו מקישורים אלו איבדו את הכוחם של הקישורים וכך בעצם ירדו מעט בדירוג. במילים אחרות הם לא נענשו, אולם הם איבדו את הכוח של הלינקים שנמחקו.