גוגל אנליטיקס

האם התנועה לאתר שלי במגמת עליה , ירידה או דורכת במקום? מהי המגמה? – החשיבות כאן היא לראות אפקטיביות של קמפיין פרסומי או מדידת תוצאות קידום האתר. תוכלו לעקוב בכל חודש אחר התקדמות האתר ולדעת האם הוא במגמת שיפור

כיצד האתר שלי נראה בעיני הגולשים? – הסטטיסטיקה לא משקרת, אם מספר הצפיות באתר במגמת עלייה או שהגולשים שוהים יותר זמן באתר (בממוצע) או שעמוד אחד באתר נצפה מעל שאר העמודים , כל הסממנים האלה מעידים על התעניינות גבוהה יותר של הגולשים באתר.

מי הם מבקרי האתר? – מאיזו עיר איזור או מדינה הם מגיעים האם הם מבקרים חדשים או חוזרים? התאמת קהל היעד לפי נתונים סטטיסטיים עוזר לך לבנות קמפיין ממוקד יותר או להעשיר את תכני האתר בהתאם למי הם מבקרי האתר וכמובן מטרתך היא שהגולשים החדשים ישובו לגלוש באתר .

מהם הדפים הנצפים ביותר באתר? – תשאלו את עצמכם מהם 5 הדפים הנצפים ביותר באתר. מדוע דפים שחשובים לכם אינם נמצאים ברשימה זו, מה עלי לשנות במבנה העמוד או תכני העמוד כדי לגרום לגולש לצפות בעמוד זה ? מהו העמוד עם אחוז הנטישה הגבוה ביותר ( נוטשים אינם גולשים אשר נחתו בעמוד מסויים ולא המשיכו לצפות בעמודים נוספים באתר) . בעזרת גוגל אנלטיקס תוכלו להבין מדוע עמוד אחד נצפה יותר על פני עמוד אחר ובכך להגדיל את כמות הצפיות בעמודים החשובים לכם

היכן נוחתים המבקרים וכיצד הם מנווטים באתר? – מהם הדפים שדרכם נכנסים לראשונה לאתר (דפי נחיתה) ? כמה גולשים נוחתים בעמוד הבית לעומת עמודים אחרים ? אחרי הנחיתה באתר לאיזה עמוד ממשיכים רוב הגולשים , לאן הייתם רוצים שהם ינווטו? בעזרת ניתוח סטטיסטי נכון תוכלו לנווט את הגולשים לעמודים הרצויים מבחינתכם.

מהם מקורות התנועה לאתר? – מהו אחוז הגולשים שנכנסים: ישירות, מאתרים מפנים דרך מנועי חיפוש או דרך מודעות ממומנות? כך ניתן לראות את אפקטיביות קידום האתר במנועי חיפוש או במודעות ממומנות או לסירוגין האם הכניסות מאתרים מפנים במגמת עלייה או שעליכם להגדיל את כמות הקישורים מאתרים מפנים.

מאילו אתרים מפנים מגיעה התנועה לאתר? – במידה ומאתר מפנה מסויים יש יותר כניסות , או שגולשים שוהים יותר זמן אם הם נכנסים מאתר מסויים, תוכלו ללמוד על איזה סוגי אתרים מפנים (אתרי חדשות, פורטלים וכו) מושכים יותר את הגושלים להיכנס לאתר שלכם ולשהות שם יותר זמן. לבסוף תוכלו לשאול את עצמכם איזה אתר מפנה הייתם רוצים שינווט תנועה לאתרכם ?

אילו מילות חיפוש או ביטויים הם הפופולאריים ביותר? – מדד חשוב מאוד להבין כיצד הגולשים רואים את אתרכם. כאן תוכלו לראות מהם המילים או הביטויים הפופולאריים ביותר שדרכם מגיעים הגולשים לאתרכם. החשיבות של מדד זה היא לחזק מילים או ביטויים החשובים לך כבעל עסק המנסה להגדיל את המכירות , או הפניות של הגולשים

מהו אחוז ההמרה או מהי אפקטיביות המכירה? – בסופו של דבר מטרתו של אתר האינטרנט היא להגדיל חשיפה של גולשים למוצר, שירות מסויים אותו אתה בעל העסק משווק. לכן חשוב לדעת מבין כמות הגולשים שנכנסו לאתר כמה מילאו טופס צור קשר רכשו מוצר או ביצעו פעולה אותה הגדרתם כמטרה(גול) . אחוז ההמרה הינו אחוז המבקרים שביצעו פעולה שאותה הגדרת כיעד. למשל, אם מתוך 100 גולשים אחד רכש את המוצר אחוז ההמרה הינו 1%. ע"י ניתוח סטטיסטי של המצב תוכלו להגדיל את אחוז ההמרה וע"י כך להגדיל את הפניות או המכירות.
נפלאותיו של כלי זה הם רבות ומגוונות. מה שציינתי לעיל הינו קצה הקרחון של תשובות סטטיסטיות שאותן ניתן לקבל בעזרת כלי זה. ניתן להתאים את המדדים בהתאם לקהל היעד שלך, לבנות סגמנטים מותאמים אישית ואף לקבל את תוצאות המעקב אליכם ישירות למייל.

הבנת Google Analytics

גוגל אנלטיקס

אילטסטרציה – גוגל אנלטיקס

Google Analytics הוא כלי רב עוצמה המספק תובנות חשובות לגבי ביצועי האתר, התנהגות המשתמשים ויעילות השיווק הכוללת. אם אתה חדש ב- Google Analytics, זה אולי נראה בהתחלה מכריע, אך עם הגישה הנכונה, זה יכול להיות נכס שלא יסולא בפז עבור העסק שלך.

<h3id="2">הגדרת חשבון Google Analytics

לפני שתוכל להתחיל לנתח את נתוני האתר שלך, עליך להגדיר חשבון Google Analytics. תהליך זה די פשוט וכולל יצירת חשבון, הוספת אתר האינטרנט שלך ויישום קוד המעקב. חשוב לוודא שקוד המעקב שלך מותקן כראוי בכל עמוד באתר שלך כדי להבטיח מעקב מדויק אחר נתונים.
הגדרת Google Analytics היא תהליך פשוט. כדי להתחיל, תזדקק לחשבון Google. לאחר שיצרת חשבון, תוכל להירשם ל- Google Analytics על ידי ביקור באתר Google Analytics ולעקוב אחר הוראות ההתקנה. במהלך ההתקנה, תצטרך לספק מידע אודות אתר האינטרנט שלך, כגון כתובת האתר, התעשייה ואזור הזמן שלו. לאחר הגדרת חשבונך, עליך להתקין את קוד המעקב של Google Analytics באתר שלך. קוד זה הוא קטע של JavaScript שיש להוסיף לכל עמוד באתר שלך. לאחר התקנת הקוד, הוא יתחיל לעקוב אחר התנהגות המשתמשים באתר שלך.

הבנת מדדי מפתח

לאחר שתגדיר את חשבון Google Analytics שלך, הגיע הזמן להתחיל לנתח את הנתונים שלך. הבנת מדדי מפתח כגון קצב ניתור, משך הפעלה ותצוגות דף יכולה לספק תובנות חשובות לגבי אופן הפעולה של המשתמשים עם האתר שלך. מדדים אלה יכולים לעזור לך לזהות תחומים לשיפור ולפתח אסטרטגיות שיווק יעילות.

ניתוח מקורות תנועה

אחד ההיבטים החשובים ביותר של Google Analytics הוא ניתוח מקורות התנועה שלך. זה כולל הבנה מאיפה מגיעה תנועת האתר שלך, אילו ערוצים מניעים את התנועה הגדולה ביותר ואילו דפים פופולריים ביותר. נתונים אלה יכולים לעזור לך לזהות אילו אסטרטגיות שיווק עובדות והיכן למקד את מאמציך.

שיפור חווית המשתמש

שימוש ב- Google Analytics כדי לשפר את חווית המשתמש ניתן להשתמש ב- Google Analytics גם כדי לשפר את חווית המשתמש באתר האינטרנט שלך. על ידי ניתוח התנהגות המשתמשים, אתה יכול לזהות אילו דפים גורמים לתסכול ולבצע שיפורים כדי להבטיח חווית משתמש טובה יותר. זה יכול לכלול אופטימיזציה של זמני טעינת העמודים, שיפור הניווט והפיכת האתר שלך לנייד.

קביעת יעדים ומעקב אחר המרות

מאפיין חשוב נוסף של Google Analytics הוא היכולת להציב יעדים ולעקוב אחר המרות. זה מאפשר לך לעקוב אחר פעולות ספציפיות באתר שלך, כגון הגשות טפסים, רכישות מוצרים או הרשמות לניוזלטר. על ידי קביעת יעדים ומעקב אחר המרות, אתה יכול למדוד את האפקטיביות של מסעות הפרסום השיווקיים שלך ולקבל החלטות מונעות נתונים כדי לייעל את האסטרטגיות שלך.

שימוש בדוחות Google Analytics

Google Analytics מציעה מגוון רחב של דוחות שיכולים לעזור לך להבין את נתוני האתר שלך ביתר פירוט. דוחות אלה כוללים דמוגרפיה של קהל, זרימת התנהגות ומעקב המרות. על ידי שימוש בדוחות אלה, אתה יכול לקבל הבנה מעמיקה יותר של התנהגות המשתמשים ולקבל החלטות מושכלות לשיפור אסטרטגיות האתר והשיווק שלך.

הבנת דוחות גוגל אנליטיקס

הבנת גוגל אנליטיקס

google analytics – אילוסטרציה

Google Analytics מספק שפע של דוחות ומדדים שיכולים לעזור לך להבין כיצד משתמשים מתקשרים עם האתר שלך. הדוחות העיקריים הם קהל, רכישה, התנהגות והמרות.

  • דוח קהלים: דוח זה מספק מידע על מבקרי האתר שלך, כגון גילם, מיןם, מיקומם ותחומי העניין שלהם.
  • דוח רכישה: דוח זה מראה כיצד משתמשים מוצאים את האתר שלך, בין אם באמצעות חיפוש אורגני, חיפוש בתשלום, מדיה חברתית או מקורות אחרים.
  • דוח התנהגות: דוח זה מספק תובנות כיצד משתמשים מתקשרים עם האתר שלך, כגון אילו דפים מבקרים ביותר וכמה זמן משתמשים נשארים באתר שלך.
  • דוח המרות: דוח זה עוקב אחר התנהגות המשתמשים הקשורה למטרות האתר שלך, כגון השלמת רכישה, מילוי טופס או הורדת קובץ. 

 להלן מספר טיפים מעשיים לשימוש כדי לייעל את אתר האינטרנט שלך:

  • נתח את מקורות התנועה של אתר האינטרנט שלך כדי לקבוע אילו ערוצים מניעים את התנועה הגדולה ביותר והתמקד בערוצים אלה לצורך מעורבות מוגברת.
  • השתמש בדוח זרימת ההתנהגות כדי לזהות היכן המשתמשים נושרים באתר שלך ולייעל את העמודים הללו כדי לשפר את מעורבות המשתמשים ואת שיעורי ההמרות.
  • השתמש במעקב המרות כדי להציב יעדים ספציפיים לאתר שלך ולעקוב אחר ההתקדמות .