יוני 8, 2014

מה האורך האידיאלי לפוסט, למאמר? מה עובד ומה לא…

מה האורך האידיאלי לפוסט, למאמר? מה עובד ומה לא…

לא פעם ולא פעמיים אנו נתקלים בשאלה איזה אורך צריך להיות התוכן, בין אם זה מאמר בבלוג, או פוסט בפייסבוק, רוב התשובות שתקבלו יהיו – "זה תלוי" …. לא ממש תשובה מספקת אהה? בואו ננסה לעשות סדר בעניינים.

נתחיל ונאמר שאין כלל חד משמעי שצריך להנחות אתכם, אין נכון ולא נכון, ישנם קווים מנחים היכולים לעזור לכם לבנות את התוכן, איך אין שחור לבן ומשהו חדש משמעי.

לעניינו – כמה ארוך התוכן צריך להיות? נענה על זה בחלוקה לסוגי תכנים

כתבות בבלוגים

בהתבסס על מחקרים, האורך האידיאלי לכתבה בבלוג נע בין 1400 –

1750 מילים. לאדם הממוצע לוקח לקרוא כתבה שמעניינת אותו,
באורך הנ"ל בסביבות ה 7 דקות קריאה. (בין 250 – 200 מילים לדקה), המחקרים מראים שלאחר 7 דקות קריאה, הקוראים מתחילים להתעייף ולנשור.

כמובן שישנם גרפים, תמונות, ומדיה שניתן להכניס למאמר כדי לעניין ולשפר את עירנות וריכוז הגולשים אך מחשבה על כתיבת תוכן של 1,500 מילים בערך (7 דקות קריאה) זו נקודה שעליכם לקחת בעת כתיבת המאמר לבלוג שלכם.

אנקדוטה חשובה – מחקרים בדקו, תכנים ארוכים גרמו ליותר אנשים לקשר לתוכן (קישורים חיצוניים) בהשוואה לתכנים קצרים (קושרו פחות) – כך שמנקודת מבט של קידום אתרים, מומלץ לכתוב תוכן ארוך (ואיכותי כמובן) .

בנוסף, בכתיבת מאמר ארוך, מומלץ לחשוב על מבנה המאמר, ולכתוב אותו בפסקאות, שכל פסקה לא תהיה ארוכה מדיי, אך כמובן לא קצרה מדיי. ומומלץ להשתמש בכותרות, זאת בכדי לעשות סדר בעיניים לקוראים שלכם.

מדיה חברתית:

רוב רשתות המדיה השונות (פייסבוק, גוגל פלוס, טוויטר, לינקדאין) מספקות מספר מקסימלי של אותיות אך אין מינימום. האם עליכם לנצל את כל המקום? גם הפעם נחלק את התשובה שלנו לרשתות חברתיות:

טוויטר

למרות שזה עשוי להיות מפתה להשתמש בכל 140 התווים אשר מוקצבים בטוויטר, המחקרים מצביעים על כך שציוצים המגבילים את עצמם ל 100 תווים הם הטובים ביותר ליצירת מעורבות מצד הגולשים / הקוראים של הציוץ, המחקרים מעידים על כך שציוצים בין 70 – 100 תווים מקבלים יותר "עוקבים" ו- "ציוצים חוזרים" .

פייסבוק

מה אנו יודעים על הפייסבוק? תמונות יקבלו 120% יותר מעורבות מאשר הודעות טקסטואליות. אך בעת פרסום הודעת טקסט, מהו האורך האידיאלי?

שימו לב לנתון המפוצץ הבא – מחקר שבוצע על 120 מיליון רשומים בפייסבוק מצא שהודעות ארוכות  מניבות מעורבות גרועה ! כמה הן הודעות ארוכות? בדומה לטוויטר, כל הודעה מעל 100 – 120 תווים הניבה תוצאה גרועה בהרבה מהודעות טקסט עד 120 תווים. (נתון פשוט מדהים)

טקסט הוא לא הדרך היחידה להודעות בפייסבוק, גם  להודעות תמונה / וידיאו, יש חוקים:

טווח הקשר למבוגר ממוצע דיי דומה לזה של דג זהב ( 9 שניות), מה זה אומר? זה אומר ש 85% מהגולשים רואים סרטונים של 30 שניות עד הסוף, ככל שהסרטון יהיה ארוך יותר משלושים שניות, אחוז הנטישה מהסרטון גדל.

יוטיוב

ביוטיוב, גוגל טוענים שע"פ מחקרים שלהם, האורך האידיאלי לסרטון נע בין 3 דקות ל 3.5 דקות, וגם בסרטונים אלו, עליכם יהיה להעביר את המסר בשניות הראשונות כדי לא לאבד את הצופה, בגוגל טוענים שהסרטונים הקצרים עושים את העבודה, ועליכם להעביר את המסר תוך 22 שניות (זמן ממוצע של גולש הצופה / מקשיב ביוטיוב)

SEO קידום אתרים

עכשיו, שאתם יודעים איך לכתוב תכנים לבלוגים שלכם או לפייסבוק ורשתות אחרות, עליכם לזכור שגם באתרי האינטרנט שלכם עליכם לייעל את המאמרים והתוכן המשפיע על הקידום.

תגי כותרת Meta Title

תג הכותרת (Meta Title) הוא בעצם מה שגם משפיע על הדירוג שלך במנועי החיפוש, אך יותר חשוב הוא שורת הטקסט התופסת את עין הגולשים בעת חיפוש, ולכן עליכם לכתוב את הכותרת בצורה גם מעניינת ומושכת וגם בצורה שתעזור לכם בקידום של התוכן.

תיאור Meta Description

הרבה אנשים נוהגים לזלזל בתיאור הדף  / מאמר, אנחנו שואלים מדוע? הריי זה חלק מהדברים שאנשים קוראים ומחלטים בעיקבותם האם להיכנס לדף או לא, לכן מומלץ מאוד לכתוב תיאור שימשוך את הגולש למאמר שלך.

לסיכום

למרות האורך האופטימלי של תוכן, יש הרבה השפעות מגורמים חיצוניים שונים, הסטנדרטים והמחקרים שהעלנו במאמר זה הם בגדר המלצה, נתונים אלו יכולים לעזור לכם ליצור תוכן מעניין יותר, מושך יותר ולעזור לכם להבין כיצד לשפר את אחוז ההמרה ואת המעורבות של הגולשים בתכנים שלכם.

הדבר הכי טוב שאתם יכולים לעשות עבור הקהל שלכם, הוא ליצור תוכן באמת מעניין, באיכות גבוהה, תוכן שיהיה משכנע ואמיתי. ברגע שתייצרו תוכן כזה, הוא יעבוד בשבילכם!

אנחנו תמיד נשמח לתגובות…