יולי 23, 2013

הטבלה המחזורית לגורמי ההצלחה של קידום אתרים

טבלה מחזורית להצלחה בקידום אתרים

טבלה מחזורית להצלחה בקידום אתרים

הפילוסופיה שעומדת מאחורי הטבלה
מטרת הטבלה היא לפרק את האופטימיזציה של מנועי החיפוש ליסודות הדרושים להצלחה.
יסודות אלו כוללים גורמים "על גבי הדף" ו"מחוץ לדף", והם:
– תוכן- איכות החומרים שלך
– HTML – אלמנטים בהם משתמשים ליצור את דפי האתר שלך מבחינה טכנית
– ארכיטקטורה- אלמנטים הקשורים באתר שלך באופן כללי
– לינקים- כיצד הלינקים לתוכן שלך משפיעים על הדירוג
– אמון- המידה בה האתר נתפס כסמכות מהימנה
– חברתי- כיצד המלצות חברתיות משפיעות על הדירוג
– אישי- דרכים שונות בהן תוצאות חיפוש אישיות משפיעות על ה- SEO שלך.
בתוך הקטגוריות הרחבות הללו ישנם גורמים ספציפיים, מהתוכן בתוך תגיות כותרות ה-HTML שלך, ועד להתייחסות לשאלה האם התוכן שלך מועדף מבחינה חברתית על ידי מבקרים.
לפניך מבט מקרוב על הגורמים האינדיבידואליים (ישנו קישור גם לדף המרכזי של הטבלה, שם היא ניתנת להורדה):
יתכן ושמעת, כי לגוגל יש למעלה מ-200 "סיגנלים" או גורמי דירוג, אשר מתרחבים ללמעלה מ-10,000 תת-סיגנלים.
יתכן ושמעת, כי גוגל איננה מחשיבה לינקים של פייסבוק. ויש גם חלק המאמינים, שאולי היא כן מחשיבה אותם. לא משנה מה שמעת, ולא משנה מה דרגת מיומנות ה-SEO שלך, קיים סיכוי גבוה שמצאת עצמך בשלב כלשהו המום, בניסיון לעקוב אחרי כל מה שקורה.
מטרת הטבלה איננה למנות את אותם 200 גורמים, ולפרט ביחס לכל אחד מהם כיצד הוא עובד. אף אחד לא יודע באמת את התשובות המדויקות המאפשרות לעשות זאת. גם אם מישהו כן היה יודע, ה"מתכון" או ה"אלגוריתם" בו משתמשים, כדי לשלב בין כל הגורמים הללו ולהחליט אילו דפים לדרג הכי גבוה, משתנה כל הזמן.
במקום זאת, הטבלה מעוצבת כך שתעזור למפרסמים להתמקד בתחומים החשובים ביותר, שיש להם את ההשפעה הרחבה ביותר על הדירוג והנראות במנועי החיפוש. אם אתה חדש בעניין קידום אתרים, זוהי מסגרת ממנה יש להתחיל. אם אתה מנוסה בקידום אתרים, זוהי תזכורת לגבי הדברים החשובים ביותר, אם אתה חש כי אתה מתחיל ללכת לאיבוד בפרטים.
#דוגמא
פחות משנה האם שיתופים של גוגל+ נחשבים יותר מלייקים של פייסבוק. מה שחשוב זו העובדה, שמנועי החיפוש מתחשבים בלייקים חברתיים באופן כללי. כך, ייצור של יותר סיגנלים חברתיים, יסייע באופן כללי במאמצי ה-SEO.
באופן דומה, פחות משנה האם שימוש במונח שאתה רוצה שיוביל למציאתך בעל משקל רב יותר, אם משתמשים בו בתחילת תג הכותרת של HTML, ולא בסופו. מה שחשוב הוא הרעיון הכללי, ששימוש במונחים שאתה רוצה שיובילו למציאתך בתגי הכותרות HTML בכל מקום, יסייע לך באופן כללי.
הבנת הטבלה
הטבלה כוללת 33 גורמים, ואלו הם החשובים ביותר שאנו סבורים שיש לקחת בחשבון. בנוסף, הם מנסים להראות לאלו יש משקל רב יותר בתוך הקבוצה הזו. אלו מסומנים על ידי 3+ לידם, והם צבועים בצבע כהה יותר מהגורמים האחרים. אחריהם באים גורמי ה- 2+, ולאחר מכן, 1+.
ישנם גם גורמים שליליים, דברים שיש להימנע מהם, משום שהם יכולים לפגוע בנראות שלך. גורמים המסומנים ב 3- נחשבים לחמורים ביותר, אחר כך 2-, ובסוף 1-.
יש לזכור, שכל הגורמים הללו חשובים. הדירוגים הם הנחיה כללית, וחשוב גם להבין שהגורמים יכולים לעבוד יחד. דף עם מספר גורמים חיוביים מינוריים, עשוי לקבל דירוג גבוה יותר מכזה עם גורם חיובי בודד. כמו כן, גורם שלילי בודד אינו מוביל למסקנה שהאתר לא יימצא לעולם.,
לכל גורם יש סמל בעל שתי אותיות. האות הראשונה מייצגת את הקטגוריה של היסודות שהגורם משתייך אליה,
כגון (C (content תוכן. האות השנייה מייצגת את היסוד עצמו, כגון q (Quality)=איכות, ויחד הם נותנים ל- Cq את הסמל שלו. הפרות (Violations) הן יוצאות דופן, בכך שהן כולן מתחילות באות V, בלי קשר לקטגוריה בה הן נמצאות, כדי שניתן יהיה לזהותן בקלות רבה יותר.
מקרא לדברים הלא מובנים :
– Ad (העתק)- יסוד חדש הקשור בנושאי העתקת תוכן
– Hs (מבנה) – יסוד חדש הקשור בנתונים מובנים
– Ti (זהות) – יסוד חדש הקשור במחבר ובזהות האתר
– Va (פרסומות) – יסוד חדש הקשור בהשפעתם של דפים בעלי פרסומות רבות
– Vd (פיראטיות) – יסוד חדש הקשור בהשפעת אירוח תוכן פיראטי או מפר
– Lt (לינקים) – משקלה של השפעת טקסט העוגן ירד מ 3+ ל- 2+
– Ph (היסטוריה) – משקלה של היסטוריית חיפוש אישית עלה מ 2+ ל- 3+.
– Ps (חברתי) – משקלה של השפעת הקשרים חברתיים עלה מ 1+ ל- 2+.