מרץ 13, 2013

איך החיפוש בגוגל עובד…

איך החיפוש בגוגל עובד…

כיצד פועל החיפוש בגוגל – אינפוגרפיקה

האם תהיתם כיצד החיפוש בגוגל פועל או מצאתם דפים שונים מרחבי הרשת וחשבתם כיצד לדרג אותם בהתאם לכך? אם התשובה חיובית, לגוגל יש מקור חדש לענות על השאלות הקשורות לתחום זה הנקרא "How Search Works" – אינפוגרפיקה אינטרקטיבית המסבירה על תהליך החיפוש ומתמקדת באופן שבו גוגל מתמודד עם ספאם.

האינפוגרפיקה הזאת הושפעה מאינפוגרפיה קודמת של גוגל – "The Story Of Send", אשר הסבירה כיצד גוגל מתייחס למיילים.

Jake Hubert מסביר, כי הוא תהה מדוע אין אינפוגרפיקה זהה בסגנונה לכל נושא החיפוש בגוגל, וטוען, כי למרות שגוגל פרסם מידע בנושא זה, לא נמצא מידע שערוך בצורה בעלת אורנטציה כה יעילה וברורה עבור הצרכנים (בוני ומקדמי אתרים).

לשם כך יצא How Search Works, שגם מסייע לבעלי אתרים להבין לעומק את היחס של גוגל לאתר שלהם, ובאופן ממוקד יותר – מדוע היחס שלילי.

3חלקי האינפוגרפיקה:
•    סקירה ואינדוקס
החלק הראשון של האינפוגרפיקה עוסק באופן שבו גוגל מוצא דפים באמצעות Crawling (סקירה אוטומטית) ומתייחס אליהם בכדי
שיופיעו בחיפוש, להלן – Indexing (אינדוקס המידע).

•    דירוג דפים באמצעות האלגוריתם
החלק השני עוסק בתוצאות שמספק גוגל לאחר החיפוש וכיצד הוא מחליט אילו מן התוצאות יופיעו בתחילת הרשימה. הכל נקבע באמצעות האלגוריתם של גוגל, שסוקר מעל ל – 200 שיטות אינדוקס ודירוג בתהליך זה.

•    מציאת ספאם
החלק השלישי  עוסק בדרך שבה גוגל נלחם בספאם. לעתים קרובות, גוגל מצליח להסיר בהצלחה ספאם אשר הוזן לרשת אפילו כשעה לפני כן.

באינפוגרפיקה ניתן לראות בזמן אמת כיצד עושה זאת גוגל. כמו כן, האינפוגרפיקה כוללת גם טבלה המפורסמת לראשונה על ידי גוגל המראה כיצד מתייחס גוגל לכל נושא הספאם ואילו פעולות הוא נוקט כנגד אותם אתרים.

בנוסף, ישנו גרף המראה בקשות ל "שקילה מחדש" Re-Considiration, של בעלי אתרים.


מדיניות החיפוש
מעבר לאינפוגרפיקה, גוגל פרסם מדריך חדש הדן בהרחבה במדיניות החיפוש, בסך הכל מדובר על תוספת מועילה וחיובית של גוגל.

ישנם אנשים רבים, ביניהם צרכנים של הנושא (בוני ומקדמי אתרים), שאינם מבינים כיצד מדיניות החיפוש עובדת וכיצד להתמודד עמה ביעילות, לכן, מאמרים ומידע כגון האינפוגרפיקה הנ"ל תמיד מסייעת.

יחד עם זאת, תפקידם של מקורות בלתי רשמיים עדיין רלוונטיים מתמיד. היתרון של האינפוגרפיקה היא שמדובר במאגר מונחים אוניברסאלי ובסיס איתן להמשך הפעילות..