מרץ 5, 2013

למה ואיך להמיר את האתר שלך בשביל מכשירים ניידים

למה ואיך להמיר את האתר שלך בשביל מכשירים ניידים

היום זה כבר לא סוד שהגלישה באינטרנט באמצעות מכשירים ניידים כבר תופעה נפוצה מאד.
השתכללות המכשירים והשתכללות מערכות ההפעלה שלהם, פתחו פתח עבור משתמשים לגשת ישירות לתוכן ברשת מבלי להעזר במתווכים על הדרך (קרי: ספקי התקשורת).
דרך דפדפנים הדומים מאד למה שמוכרים לנו היטב כבר מהמחשבים האישיים שלנו, אפשר לגלוש לאתרים שאנו רגילים לגשת אליהם כבר שנים באמצעות המחשב האישי. חוויית הגלישה של המשתמש בסמארטפון (שלא לדבר על טאבלטים) כבר כמעט זהה לחוויית הגלישה במחשבים האישיים שלנו.
בכל זאת, ישנו עניין אחד שעדיין מפריד בין חוויית הגלישה בטלפון לגלישה רגילה. זהו עניין התצוגה.
במכונות האישיות שלנו אנו נהנים מתצוגה של 17, 19 או 21 אינצ' לרוב. רוחב מסך כזה מספק מקום דיו בשביל שפע של טקסט ותמונות מבלי להתחשב במיוחד במגבלות תצוגה כלשהן. גם אם נשים פריט גראפי של אפילו 50*50 פיקסלים באיזה פינה נידחת של אתר כלשהו, הוא עדיין יהיה נראה ונגיש בקלות יחסית. למעצב אתר אינטרנטי רגיל אין צורך דחוף בלהתחשב בכל פיקסל זמין כדי לפרוס פריטים בדף כלשהו. לעומת זאת, כשמדובר במכשיר נייד, ובמיוחד הסמארטפונים למיניהם, המצב שונה לחלוטין.
במצב הזה, גודל המסך העומד לרשות המשתמש נע בין שלושה לארבעה אינצ'ים. ואם מדובר על רזולוציה של 640*960 פריט של 50*50 בקושי יהיה ניכר וכדי לגשת אליו ולפריטים אחרים באתר יהיה צורך בלהגדיל ולהקטין את התוכן תוך כדי כיוונו ימינה ושמאלה.
רוב הסיכויים הוא, שמשתמש הנקלע למצב כזה ינטוש את האתר שבו הוא נמצא ויעבור הלאה לאתר שתצוגתו מותאמת יותר למסך כה קטן.
מה עושה בעל אתר כדי להתמודד עם עניין זה ולהמשיך להיות נגיש למשתמשיו? האופציה הלכאורה קלה עבורו היא, שייעזר באחד ממאות מעצבי הווב הנמצאים בשוק וישלם לו אלפי שקלים כדי שיבנה לו אתר נפרד חדש המותאם למכשירים ניידים (אל תדאגו – אלא אם כן מדובר בילד בן ה12של השכן שלכם – זה לא יעלה פחות מכך).
העניין הוא, שאם אתה צלם חתונות או בעל בית קפה שכונתי, הוצאה כזאת לא פשוטה כל כך. מה גם, האם באמת יש לך את הזמן לשבת עם מעצב ולהתחיל להסביר לו מדוע אתה אוהב ירוק בהיר ולא טורקיז כצבע התפריט שלך באתר? במצב הזה, ישאל השואל, מהי החלופה היותר ידידותית לכיס ולזמן שלי?

התשובה מאד פשוטה. היום, זמינים ברשת עשרות שירותים חינמיים שבעזרתם ניתן להמיר באופן כמעט אוטומטי את האתר שלכם לאתר שיהיה נגיש בקלות במכשירים ניידים. אחרי חיפוש קצרצר בגוגל אני נחתתי על דף הבית של שירות בשם GinWiz שבאמצעותו ביצעתי את ההמרה הזאת
בפוסט הבא (אם תגובותיכם יעודדו את בעל הבלוג לפרסם עוד אחד 🙂 ) אספר לכם על הקשר בין אתר מותאם למובייל לSEO ומה לעשות כדי לנצח בSEO גם בעולם המובייל.

התהליך היה פשוט. הכנסתי את הURL שלי בדף הבית של האתר, לחצתי על איזה כפתור, ווואלה, אחרי דקה כבר היה לי גירסה מובייל-פרנדלי של האתר. מאחר שמדובר באיזשהו תהליך אוטומטי ממוחשב, נזקקתי אחרי כן להגדיר כמה דברים באופן ידני דרך העורכים הויזואלים שמספק השירות. לדוגמה, בחרתי רק אלמנטים אחדים מתוך כלל האלמנטים שנמצאים באתר לשם הצגתם באתר המובייל.
הצגת כל התוכן הקיים באתר הרגיל היה עלול להיות יותר מדי בשביל תצוגה של מכשיר נייד. לכן בחרתי רק את דברים שהיו נראים לי כעקרוניים שהייתי רוצה שמשתמש המגיע לדף הבית של האתר יתקל בהם.
כמו כן, לא כל הפריטים היו מסודרים מבחינת התאמת מיקום הטקסט והתמונות. הייתי חייב לתת איזושהי הגדרה סגנונית כדי לתקן את זה.

סך הכל משך הזמן שלקח לי כדי להשלים ת האתר שלי לכדי משהו מכובד ברמה מינימלית היה 20 דקות. למישהו עם יכולות שימוש סבירה בתוכנות ביתיות, עקומת הלמידה לכלי הזה היא יחסית נמוכה וכמו שנראה האפשרויות הן יחסית רבות.
לפי מחקר אחד של גוגל 95% מגולשי הסמארטפונים מבצעים חיפושים מקומיים. מדובר בעסקים קטנים מקומיים כמו בתי קפה, מכבסות, מוניות, בתי קולנוע וכו. ההשלכה של הנתון הזה היא שמשתמשים פשוט מדלגים על הגישה לאתר הרגיל של בעל עסק ומצפים להגיע ישירות לאתר המוביילי שלו. אם אתה בעל עסק עומדים לרשותך הכלים שיכולים להפוך את האתר שלו לנגיש וזמין לגולשי מובייל עם השקעה מינימלית של משאבים. הלקוחות שלך מחפשים אותך. האם תהיה מוכן עבורם?
אודות כותב המאמר
_____________________________
שמעון גורמן,  חברת GinWiz המספקת פלטפורמת מובייל לאתרי אינטרנט.
ניתן ליצור קשר דרך טופס יצירת קשר באתר GinWiz, או דרך גוגל + .