תפריט
תפריט

כותרות חיצונית, איך לכתוב ומה לעשות - בסיס

היום בא לי לחזור קצת לכללי הבסיס, ואין דבר יותר בסיסי מכותרות חיצוניות (Meta Title Tag).
יכול להיות שאתם מכירים אותם כטקסט הקטן שמופיע בשורה הכחולה בדפדפן שאתם נמצאים בדף כלשהו בדפדפן.

אז בואו נתחיל? מה זה בעצם "כותרות חיצוניות" , למה זה חשוב לקידום האתר ואיך לרשום אותם בצורה הטובה ביותר!?

תגית "כותרת חיצונית" היא תגית מטא המופיעה בחלקו העליון של קובץ ה HTML  שלך, בתוך אזור ה Head.
אתם צריכים לחשוב שכותרות חיצוניות הן כמו כותרות של הפרק בספר שלך, הכותרת מספרת לגולשים / מבקרים באתר שלך ולמנועי החיפוש מה נושא הדף.

כותרת חיצונית טובה, היא כותרת שעוזרת לגולש להיכנס לדף שלך ולא של המתחרים שלך, כמה שהכותרת תהיה טובה יותר, ממוקדת יותר ומסבירה טוב יותר מה יש בדף, כך גולשים ירבו להיכנס יותר לאתר שלך מאשר לאתרים מתחרים.

הכותרת החיצונית צריכה לכלול מילים חשובות הרלוונטיות לדף בלבד! זאת בכדי לעזור למנועי החיפוש להבין את נושא האתר והדף הספציפי וכך גם לעזור לך להיות מדורג גבוה יותר מהמתחרים.

טיפ! כתוב את הכותרת בשביל אנשים, אבל בצורה שתתאים למנועי החיפוש.
•    לכל מקדם אתרים יש את השיטה שלו לכתיבת כותרות חיצוניות, אני אסביר את השיטה הנכונה (לדעתי) לבנות כותרת חיצונית. כמובן שיש בנוסף לשיטה שלי עוד מיליוני שיטות דומות וחלקן נכונות.

אז אמרנו בסיס – נלך ממש לבסיס – איך נראית כותרת חיצונית?
בקוד HTML  של האתר, נוכל למצוא את הכותרת החיצונית כך:

בפועל, הכותרת נראית כך:
דפדפן : פיירפוקס

דפדפן: אקספלורר – באקספלורר, הכותרת תופיע אך ורק בלשונית, תוכלו לראות את כל הכותרת עם תעמדו עם העכבר על הלשונית עצמה.

כותרת חיצונית באקספלורר
בסוף, גוגל ומנועי החיפוש הנוספים, מציגים את הכותרת החיצונית כך:

כותרת חיצונית בגוגל
חשוב לזכור:    תגית הכותרת היא בין התגיות העיקריות בדף שלך המסבירות למנועי החיפוש את נושא הדף, חשוב מאוד ליצור כותרת טובה, למטרת קידום הדף.

בעת בניית כותרת חיצונית מומלץ להתייחס לדברים הבאים:
•    אורך: כותרת חיצונית נכונה צריכה להיות באורך מקסימלי של 70 תווים (כולל רווחים).
•    מיקום מילים: המילה / ביטוי החשוב ביותר שלך צריך להיות כתוב ראשון, כאשר עם החשיבות אתה כותב את ייתר המילים והכי פחות חשוב אך רלוונטי לדף יהיה כתוב אחרון.
•    הפרדה בין המילים: מומלץ להפריד בין המילים בעזרת סימן מפריד, הסימנים המקובלים הם:
פסיק (,) או מפריד (|).
•    כתיבה: כתבו את המילים החשובות בצורה קצרה ומהירה, אל תכתבו מילים שיגרמו לכותרת להיראות כמו משפט מתוך פסקה כמו –    אם, אבל, אז.
•    שם החברה: במידה ושם החברה שלך הוא שם שתרצה לקדם אותו, יש אפשרות לכתוב אותו ראשון, במידה ואתה מעדיף לקדם את    הביטוי (מומלץ) אז יש לכתוב את שם החברה בסוף הביטויים, מומלץ להוסיף את שם החברה כדי שביום שיתחילו לחפש את החברה לפי השם שלה, התוצאה הראשונה במנועי החיפוש תהיה האתר שלך.
•    שכפול כותרות חיצוניות: לעולם אל תשכפל כותרות חיצוניות, לכל דף צריכה להיות כותרת ייחודית משלו.
•    רלוונטיות: הכותרת צריכה להיות מאוד רלוונטית לדף, ככל שתהיה רלוונטית יותר, כך תעזור יותר לקידום הדף והאתר כולו.

דוגמאות:
קידום אתרים, שיווק אתרים | Seo-up
קידום אתרים | שיווק אתרים | Seo-up
שיווק בפייסבוק, אודות החברה | Seo-up

דחיסת מילים בכותרות
במידה ויצרתם כותרות חיצוניות שנועדו אך ורק לקידום, והביטוי / מילה שאתם רוצים לקדם נמצאת יותר מדיי פעמים בתגית הכותרת, אתם עלולים לפגוע באתרכם ובדף המקודם, למעשה, במקום לקדם אתם יכולים לגרום להענשה / להורדה של האתר / הדף הספציפי הזה, גוגל מדגיש – כותרות חייבות להיכתב בצורה טבעית.

דוגמא מה לא עושים:
קידום אתרים, קידום אתרים באינטרנט, קידום אתרים בגוגל, חברת קידום אתרים

הביטוי קידום אתרים, מופיע יותר מדיי פעמים בצורה מאוד לא טבעית בכותרת החיצונית הנ"ל, ולכן גוגל עלול לחשוד בכך שהכותרת היא רק למטרות קידום ולא טבעית.

בהצלחה.

שירותים נוספים שאתם בטוח צריכים

שירותי קידום ממומן ppc

אנו מציעים ללקוחותינו ניהול קמפיינים בגוגל
קידום ממומן

שירותי קידום אורגני

אנו מציעים ללקוחותינו ניהול קמפיינים בגוגל
קידום אורגני

שיווק במדיה

פייסבוק, לינקדאין, אינסטגרם
מדיה חברתית

כבר עוזבים?

השאירו פרטים וקבלו מתנה* בתחילת העבודה

* חודש קידום חינם / לוגו חדש / קמפיין בשווי 1,000 ש״ח - כפוף לתחילת עבודה ובהסכם חתום - פרטים מנציג

תודה שהשארתם פרטים,
עוד מעט נדבר!