פברואר 7, 2013

מה ההבדל בין התאמה מדוייקת, התאמה לפי ביטוי, והתאמה נרחבת בכלי מילות המפתח של גוגל

מה ההבדל בין התאמה מדוייקת, התאמה לפי ביטוי, והתאמה נרחבת בכלי מילות המפתח של גוגל

הרבה אנשים / לקוחות שואלים אותי מה ההבדל בין התאמה נרחבת, התאמה מדויקת, התאמה לביטוי בכלי מילות המפתח של גוגל.

הנה  ההסבר:

התאמה רחבה – Broad Mach – מדד הפופולאריות (נפח חיפוש חודשי) שגוגל יציג, נובע מהשכלול הבא: כל המילים שכתבת, לא משנה באיזה סדר, כולל תוספת של מילים נוספות.
לדוגמא: הביטוי הנבדק הוא – קידום אתרים – גוגל יציג תוצאות לאחר שיבדוק את האופציות הבאות: קידום אתרים, אתרים קידום, קידום של אתרים, קידום אתרים באינטרנט, אתרים באינטרנט קידום, חברה לקידום אתרים באינטרנט.

התאמה מדוייקת – Exact Mach – מדד הפופולאריות (נפח חיפוש חודשי) שגוגל יציג, נובע מהשכלול הבא: המילים שכתבת, בצורה שכתבת.
לדוגמא: הביטוי הנבדק הוא – קידום אתרים – גוגל יבדוק רק את קידום אתרים, ללא תוספות מילים וללא שינויי מיקומים בין המילים.

התאמה לביטוי – Phrase Mach – מדד הפופולאריות (נפח חיפוש חודשי) שגוגל יציג, נובע מהשכלול הבא: כל המילים שכתבת, בסדר שכתבת (עד כאן דומה להתאמה מדוייקת), מילים לפני המפשט ואחרי המשפט.
לדוגמא: הביטוי הנבדק הוא – קידום אתרים, גוגל יציג תוצאות אחרי שהוא יערוך חיפוש ל – חברת קידום אתרים, קידום אתרים בישראל, קידום אתרים תל אביב, עזרה קידום אתרים בגוגל וכו'

לסיכום, תמיד נקבל תוצאת פופולאריות גבוהה יותר, לביטויים שחיפשנו לפי התאמה נרחבת, לפעמים נקבל אותה תוצאה שנבדוק התאמה לביטוי והתאמה מדוייקת – אך לרוב, פופולאריות של התאמה לביטוי תהיה גדולה יותר מהתאמה מדוייקת, ובסוף, נפח החיפוש הנמוך ביותר מבין השלושה אך המדוייק ביותר הוא נפח החיפוש של התאמה מדוייקת.

מה יותר שימושי בכדי לבחון תנועה עתידית לאתר? לבדיקה של ביטוי המורכב מלפחות שני מילים, עדיף להתשמש בתוצאה מדוייקת, כלומר תוצאות יהיו מותאמות לביטוי המדויק שכתבת.