גוגל פינגווין – השלכות

גוגל פינגויין – מה זה ומה ההשלכות

תפקידו של עדכון פינגווין הוא לא רק לשפר את מנגנון תוצאות החיפוש.
המטרה העיקרית של העדכון היא:
1. להעניש את האתרים שמשתמשים בספאם לצורך קידום.
2. להוריד את ערך הלינקים מאתרים שנבנו לצורך קידום ומניפולציה, דבר המנוגד להנחיות האיכות של גוגל.
כלומר יכול להיווצר מצב שאתר שהיה במקום הראשון(בחיפוש האורגני) ירד למיקומים נמוכים בהרבה, כל זאת מכיוון שהוא השתמש באמצעים "לא כשרים"(קניית לינקים, מניפולציות וכו').
בסופו של דבר אתר יכול לאבד את מיקומו הגבוה בשני דרכים:
1. קבלת עונש (יכול להיות הורדה בדירוג בין 30-100 מקומות!).

2. ביטולהורדת כוח משמעותית של הלינקים החיצוניים של אתר שאותם הוא מקבל בצורה לא טבעית או שלא תורמת לגולש.(יכול להיות הורדה בדירוג של 10 מקומות).
דבר נוסף שפינגווין בא לתת לו מענה הוא הספאם "העדין" gray hat seo (תחום אפור).
ספאם עדין הוא שם כולל ללינקים הרבים שיוצאים מהפוטר או להחלפות הקישורים שלא מספקים ערך מוסף אמיתי המועיל לגולש באופן דרמטי.
לא ניתן לדעת בוודאות אם עדכון פינגווין פגע לכם באתר, מכיוון שבמקביל לפינגווין רצים שאר העדכונים של גוגל(פנדה3.5, 3.6 וכו') שמטרתם לטייב את מנועי החיפוש על מנת שיספקו את התוצאות הענייניות והרלוונטיות ביותר לגולש.
הרבה מאוד אתרי קידום ובניית אתרים נפגעו ברחבי העולם כתוצאה מעדכון פינגווין האחרון, אך גוגל מדגישה שהיא לא פגעה בצורה ישירה ומכוונת במילות המפתח קידוםבנייה אלא מכיוון שאתרים אלו נוטים להיות מקושרים להרבה מאוד אתרים אחרים(כחלק מאסטרטגיית הקידום שלהם או מכיוון שהם מקבלים לינק מהלקוחות שלהם).
כך הם נפגעו בצורה עקיפה מאתרים שאיבדו את הדירוג שלהם כתוצאה מעדכון פינגווין.
כרגע אין עדכון נוסף לפינגווין אבל יתכן מאוד שאחד כזה יצא בהמשך, זה מכיוון שישנה סבירות גבוהה שהרבה אתרים נפגעו "על לא עוול בכפם". כלומר לא ביצעו ספאם בכלל, אולם בכל זאת נפגעו בכך שמיקומם ירד.
גוגל מצאה דרך להתמודד עם המשבר שנוצר בכך שהיא מספקת טופס לפניות ציבור לבעלי אתרים שמלינים על כך שאתרם נפגע.
על אף שפינגווין הוכיח את יעילותו מהרגע שעלה לאוויר, בגוגל ממהרים לצנן את ההתלהבות בטענה שעדיין ישנם ספאמרים שמצליחים להערים על מנגנון החיפוש שלהם בדרכים מניפולטיביות כמו:
קבלת לינקים מדפים חדשים ואתרים שפג תוקפם או בכך שהם מצליחים לחסום את הכלים של גוגל.
בשורה התחתונה, עדיף לא לבצע ספאם (אגרסיבי או עדין) על פני קידום איכותי, מכיוון שגוגל יעניש בחומרה את המשתמשים בספאם בסופו של דבר. 
כמו כן גוגל מצאו לנכון לציין שהם רואים בשבועות האחרונים התקדמות יפה אצל האתרים המשתמשים בקידום איכותי.
כאן ניתן לראות את קטע הוידיאו המלא שהועלה לאתר Seo-moz בנוגע לגוגל פינגווין – Pinguin Update
ניתן לראות כתבה נוספת על גוגל פינגווין, או לחזור לקטגוריית מאמרים.

כיצד להימנע מקידום ספאמי

הימנע מדחיסת מילות מפתח – 
במידה ותכניסו את מילות המפתח בכמות מוגזמת ובצורה לא טבעית לתוכן, בסופו של דבר תענשו ע"י מנועי החיפוש. למד כיצד למצוא ולמקם מילות מפתח וביטויים בצורה טבעית לאורך אתר האינטרנט שלך. כתוב תוכן רלוונטי לגולש שלך ולמנועי החיפוש ללא דחיסת מילים לא טבעית.
הימנע מהסוואת טקסט בלתי נראה – 
אין להכניס מילות מפתח בטקסט לבן על רקע לבן בתקווה למשוך יותר מנועי החיפוש.
הימנע מ "עמודי מעבר" – 
עמוד מעבר (Doorway Page) הוא בעצם דף "מזויף" שהמשתמש לא רואה. דפי מעבר הם דפי HTML פשוטים המותאמים לכמה מילות מפתח או לביטויים אחדים, הם מתוכנתים להיות גלויים רק על ידי מנועי החיפוש הספציפיים והרובוטים (Spiders) שלהם, בהרבה מקרים הגולשים שמגיעים לדפים שהם בעצם דפי מעבר, לא יכולים לדעת שהם דפים כאלה וניתן לגלות זאת רק ע"י בדיקה ספציפית.
הימנע מקישורי ספאם והחלפות קישורים לא רלוונטיות –
לא מספיק לעשות קישורים מפורומים או מאתרים שונים, צריך שהקישורים יהיו רלוונטיים לאתר שלך, במידה והקישור לא רלוונטי לאתר שלך אתה מסתכן בהענשה ע"י גוגל, כנ"ל גם להחלפת קישורים מול אתרים, במידה והאתר שאתה מחליף איתו קישור אינו מהתחום שלך, יש סיכוי שהאתר בשלב מסוים – ייענש.

לסיכום – Black Hat SEO

בשורה התחתונה, Black Hat SEO מפתה, הרי הטריקים האלה באמת הצליחו לעשות את העבודה באופן זמני עד לא מזמן. הם באמת משיגים תוצאות יחסית מהר בלי יותר מידי מחשבה ועבודה.
אבל, בסופן של דבר אותם אתרים שמשתמשים בטכניקות אלו עשויים לקבל עונשים כבדים (יכול לרדת 100 מקומות בדירוג ואף יותר) על שימוש בשיטות לא אתיות – וזה ממש לא שווה את הסיכון!
שימוש נכון בטכניקות אופטימיזציה הגונות (כובע לבן – White Hat Seo) יקדם את האתר שלך בצורה טובה יותר ללא הסיכון של עונשים.